Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Γρ. Tάσιος: Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων σε μία εφ όλης της ύλης συνέντευξή του.

Σε μία εφ όλης της ύλης συνέντευξή του στη “δ” ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γρηγόρης Τάσιος, μιλάει για τις προκλήσεις του τουρισμού, τα τρωτά σημεία και τα σημεία υπεροχής του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Δηλώνει ότι με αφορμή το “κανόνι” του Thomas Cook, θα πρέπει επιτέλους να ανοίξει ο διάλογος για τη διασπορά κινδύνου, έτσι ώστε ο ελληνικός τουρισμός να οχυρωθεί απέναντι σε κάθε τέτοιο φαινόμενο. Αναφερόμενος στο μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα, τονίζει ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ένα φαινόμενο το οποίο τείνει να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα. Γι’ αυτό και όλοι οι ΟΤΑ, οι κρατικοί και ιδιωτικοί φορείς θα πρέπει να καταλήξουν σε μία κοινή γραμμή αντιμετώπισης.

Διαβάστε παρακάτω τη συνέντευξη του κ. Τάσιου αναλυτικά:
Κύριε πρόεδρε, δηλώσατε πρόσφατα ότι τα μηνύματα από την WTM, ήταν αισιόδοξα επισημαίνοντας πως το γεγονός αυτό δείχνει ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν αντέχει στις διακυμάνσεις. Πόσο εύκολη ή δύσκολη αναμένεται να είναι η σεζόν του 2020;
Οι ρυθμοί κρατήσεων από την αγγλική αγορά, είναι φυσιολογικοί, γεγονός που φανερώνει την κουλτούρα των Βρετανών, οι οποίοι δεν επηρεάζονται από γεγονότα όπως η πτώχευση του Thomas Cook ή ακόμη και το brexit. Οι προκρατήσεις είναι ικανοποιητικές και πιστεύω ότι θα αυξηθούν όσο πλησιάζουμε στις γιορτές των Χριστουγέννων. Οπωσδήποτε θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ψυχολογία των Βρετανών το αποτέλεσμα των εκλογών στο Ηνωμένο Βασίλειο και η ξεκάθαρη νίκη του Μπόρις Τζόνσον.
Ως ένα σημείο θα κλείσει η ψαλίδα που δημιουργήθηκε με την πτώχευση του Thomas Cook. Δεν είναι εφικτό να καλυφθεί 100% το κενό, καθώς δεν επαρκούν οι αεροπορικές θέσεις. Στην αγορά μπήκαν δυναμικά η Jet 2 Holidays, η Tui, η Easy Jet Holidays. Και πάλι όμως ο στόλος των αεροσκαφών τους δεν επαρκεί έτσι ώστε το καλοκαίρι του 2020 να καλυφθεί ολοκληρωτικά το πρόγραμμα του Thomas Cook στην Ελλάδα. Eίναι βέβαιο ότι θα υπάρξει μείωση από την αγγλική αγορά, ακόμη και αν οι ρυθμοί κρατήσεων είναι ικανοποιητικοί.
H γερμανική αγορά τώρα, η δεύτερη σημαντικότερη αγορά πανελλαδικά, μπορεί να πει κανείς ότι βρίσκεται σε ύπνωση. Δεν κλείνουν οι Γερμανοί με τους ρυθμούς που γνωρίζαμε μέχρι πέρυσι ή πρόπερσι. Φοβήθηκαν την πτώχευση του Thomas Cook. Και καθώς δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη η λιανική πώληση, παραμένουν επιφυλακτικοί. Εάν προχωρήσει η εξαγορά των Öger Reisen και Bucher Reisen από την Anex Tour (τουρκικών συμφερόντων), και εφόσον 106 από τα 126 γερμανικά τουριστικά γραφεία του Thomas Cook θα μεταφερθούν στην Galeria Karstadt Kaufhof, όπως ανακοινώθηκε, θα βελτιωθούν τα πράγματα. Θα υπάρχει όμως και πάλι ανεπάρκεια αεροπορικών θέσεων.
Στην περίπτωση των Σκανδιναβικών αγορών, είναι καθαρά τα πράγματα. Η θυγατρική Ving Group συνέχισε από την πρώτη στιγμή τις πτήσεις και όλες τις δραστηριότητες με τις εταιρείες Ving, Spies, Tjäreborg, Globetrotter και την αεροπορική εταιρεία Thomas Cook Airlines Scandinavia, οπότε δεν δημιουργήθηκε κανένα κενό. Βέβαια και οι Σκανδιναβοί τηρούν στάση αναμονής.
Η ρωσική αγορά παρουσιάζει πολλές δυσκολίες. Να μη ξεχνάμε ότι το 2013 και το 2014 ήταν η τρίτη αγορά με τις περισσότερες αφίξεις στην Ελλάδα και τώρα έπεσε στην έκτη θέση, μετά την Πολωνία!
Εάν λοιπόν το 2020 έχουμε τα αποτελέσματα του 2019, ή έστω μία μικρή μείωση, θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι για όλους τους λόγους που προανέφερα.
Πάντα πρέπει να υπολογίζουμε και στον αστάθμητο παράγοντα… στις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ανατολική Μεσόγειο και στην ενδεχόμενη αύξηση των μεταναστευτικών ροών που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τουρισμό. Αρχικά, θα έλεγα ότι μπορούμε να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και να παραμένουμε σε εγρήγορση για κάθε ενδεχόμενο.
Οι αερομεταφορές και οι αεροπορικές θέσεις θα διαμορφώσουν συνεπώς το τοπίο το 2020…
Δεν υπάρχουν αρκετές αεροπορικές θέσεις αυτή τη στιγμή. Η Easy Jet με πάνω από 330 αεροσκάφη και παρουσία σε 35 χώρες, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική στην Ευρώπη. Προφανώς θα διεκδικήσει ένα ποσοστό από το μερίδιο αγοράς που κατείχε ο Thomas Cook, αυτό όμως θα γίνει σταδιακά. Μπορεί να εξελιχθεί σε ένα μεγάλο παίκτη. Μπορούμε όμως να ελπίζουμε ότι θα αυξήσει το πρόγραμμά της στην Ελλάδα από τη σεζόν του 2021 κι έπειτα.
Εάν λοιπόν μειωθούν οι τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα το 2020, αυτό θα έχει να κάνει αποκλειστικά και μόνο με την έλλειψη αεροπορικών θέσεων.
Η τουριστική ζήτηση της χώρας μας έχει σταθεροποιηθεί σε υψηλά επίπεδα. Παρέχουμε ένα καθ’ όλα ποιοτικό προϊόν, άριστη φιλοξενία, άψογο σέρβις και καταφέραμε να μπούμε δυναμικά στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, ακόμη και αν δεν διαθέτουμε τις απαιτούμενες δημόσιες υποδομές.
Έχουν αναπληρωθεί οι απώλειες από την πτώχευση του Thomas Cook και ποια μέτρα περιμένετε από την Κυβέρνηση για τη στήριξη των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί;
Βλέπουμε το υπουργείο οικονομικών να μην ενστερνίζεται την άποψή μας να μη φορολογηθούμε για τα ποσά εκείνα που δεν εισπράξαμε το 2019 από τον Thomas Cook… Μας υποστηρίζει το Υπουργείο Τουρισμού, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι αναρμόδιο και δεν δύναται να πάρει τέτοιες αποφάσεις, αφού η αρμοδιότητα ανήκει στο Υπουργείο Οικονομικών.
Διαπιστώνουμε ότι δεν έχει καμία διάθεση το Υπουργείο Οικονομικών να ικανοποιήσει το αίτημά μας, παρόλο που υπάρχει δεδικασμένο. Υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που απάλλαξαν από την καταβολή ΦΠΑ, τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες συνεργάζονταν με Ρώσους τουρ οπερέιτορς που πτώχευσαν το 2015. Είναι ξεκάθαρη η δικαστική απόφαση (2ος του 2019) του ΣΤΕ που υπαγορεύει ότι για οποιαδήποτε εμπορική αφερεγγυότητα, εφόσον βέβαια αποδειχθεί και νομικά, μπορεί να επιστραφεί ή να πιστωθεί ο ΦΠΑ στις επιχειρήσεις. Αναμένουμε λοιπόν τη σχετική εγκύκλιο από την ΑΑΔΕ που θα ανταποκρίνεται στο αίτημά μας. Σε διαφορετική περίπτωση, προβλέπω ότι οι ξενοδόχοι θα αναγκαστούν να στραφούν δικαστικά.
Για την ώρα, συνεχίζουμε την προσπάθεια, διεκδικώντας την εφαρμογή του δεδικασμένου. Δεν μας μένουν όμως πολλά περιθώρια αντοχών.
Οι ανταγωνίστριες αγορές πώς χειρίστηκαν το κανόνι του Thomas Cook; Υπάρχουν παραδείγματα που μπορούμε να ακολουθήσουμε;
Το τουριστικό προϊόν την Ισπανίας διαφέρει από αυτό της Ελλάδας. O Thomas Cook είχε τεράστιο πρόγραμμα εκεί τη χειμερινή περίοδο. Συνεπώς τώρα βρήκαν μπροστά τους το πρόβλημα. Η Ισπανική κυβέρνηση διαθέτει πακέτο 700 εκατ. ευρώ για την στήριξη επιχειρήσεων που επλήγησαν από το “κανόνι” της Thomas Cook. Και μη ξεχνάμε ότι μιλάμε για μία χώρα με τις διπλάσιες αφίξεις από αυτές της Ελλάδας, μία χώρα που διαθέτει οδικό τουρισμό, που έχει χαμηλότερο ΦΠΑ απ’ ό,τι εμείς και που εφαρμόζει ένα εντελώς διαφορετικό μοντέλο. Η κυβέρνηση της Πορτογαλίας αποφάσισε επίσης να στηρίξει εξ’ ολοκλήρου τον κλάδο. Στην Ελλάδα, το φέσι που άφησε ο πτωχευμένος Thomas Cook, ξεπερνά τα 130 εκατ. ευρώ. Κι ενώ το Υπουργείο Οικονομικών έχει εισπράξει 145 εκατ. από το φόρο διαμονής, τα ρίχνει στον κουβά χωρίς να γίνεται καν λόγος για την οφειλόμενη στήριξη στον Έλληνα ξενοδόχο.

Δηλώσατε ότι θα πρέπει να καταργηθεί ο φόρος διαμονής στην Ελλάδα…
Ο προϋπολογισμός του 2020 προβλέπει την είσπραξη 145 εκατ. ευρώ από τον φόρο διαμονής, πράγμα που μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν πρόκειται να καταργηθεί. Αφού λοιπόν βλέπουμε ότι θα διατηρηθεί, κάνουμε μία δεύτερη σκέψη… Γιατί να μη έχουμε ένα ταμείο εγγυοδοσίας για να προλαβαίνουμε καταστάσεις, όπως το λουκέτο του Thomas Cook και κάθε άλλου τουρ οπερέιτορ!
Ίσως είναι μία ευκαιρία να ξεκινήσουμε μία κουβέντα-αρχικά με τους συναδέλφους-για τη διασπορά κινδύνου… Να μην είμαστε εξαρτημένοι σε τόσο μεγάλο βαθμό από κάθε μεγάλο παίκτη της αγοράς. Και εξαρτόμαστε αναγκαστικά, επειδή οι τράπεζες δεν λειτουργούν τα τελευταία χρόνια. Τι θα κάνεις λοιπόν όταν χρειάζεσαι κεφάλαια κίνησης… θα τα πάρεις από τον ο Thomas Cook που θέλει να εξασφαλίσει δωμάτια… Είναι απλά τα πράγματα.
Οφείλουμε όμως να επισημάνουμε πώς ούτε και η Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν έτοιμη να αντιμετωπίσει την πτώχευση ενός τόσο μεγάλου παίκτη. Και δεν ήταν επειδή απαξιώνει τον τουρισμό. Δε νοείται να μην υπάρχει επίτροπος τουρισμού! Αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να δούμε την επόμενη ημέρα με αφορμή ενδεχομένως τον Thomas Cook. Ευτυχώς φαίνεται ότι αναπτύσσεται κάποια κινητικότητα γύρω από το ζήτημα αυτό και από άλλες χώρες της Μεσογείου.
Θεωρείτε λοιπόν ότι ο φόρος διαμονής θα πρέπει να έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα;
Αφού όπως όλα δείχνουν ο φόρος διανυκτέρευσης θα παραμείνει, θα πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε με αυτόν. Ενδεχομένως να δημιουργηθεί ένα ταμείο εγγυοδοσίας για τις δύσκολες στιγμές που δεν είναι μόνο το κανόνι του κάθε τουρ οπερέιτορ αλλά και οι ζημιές από τα ακραία καιρικά φαινόμενα κλπ.
Συνεπώς, θα έλεγα πώς ήρθε η ώρα να κουβεντιάσουμε σχετικά με την ανταποδοτικότητα σε αυτό το επίπεδο, όχι όμως με τη μορφή τέλους. Θα μπορούσε π.χ. μέρος από το φόρο διαμονής, ανάλογα την εισπραξιμότητα σε κάθε νομό, να διατίθεται στην περιφέρεια ή στην περιφερειακή ενότητα ώστε να υποστηρίζονται με τα χρήματα αυτά δράσεις προβολής ή να συντηρούνται υποδομές. Πρέπει να συναποφασιστεί από τους θεσμούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Οικονομικών, πώς θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε σε μία τέτοια λύση.
Επιμένετε επίσης στη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών…
Για τις ασφαλιστικές-εργοδοτικές εισφορές είμαστε ξεκάθαροι. Το έχουμε πει επανειλημμένως. Είναι πάρα πολύ υψηλές και πρέπει επειγόντως να εξορθολογιστούν! Ζητάμε 5% μείωση των ασφαλιστικών-εργοδοτικών εισφορών, μέτρο που ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση αλλά θα εφαρμοστεί σε βάθος τετραετίας…
Ο κλάδος κατάφερε κατά τη διάρκεια της κρίσης να κρατήσει ζωντανή τη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για τους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις όλης της χώρας, της μεγαλύτερης, δηλαδή, κλαδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που διασώθηκε στα χρόνια των μνημονίων.
Για να μπορέσουμε όμως να είμαστε πιστοί σε μία τέτοια κλαδική σύμβαση πρέπει να έχουμε την αντίστοιχη υποστήριξη. Τα έχουμε επισημάνει όλα αυτά επανειλημμένως στο υπουργείο και πρέπει να καθίσουμε όλοι μαζί και να συζητήσουμε για το μέλλον των κλαδικών μας συμβάσεων.
Οι υποδομές αποτελούν διαχρονικά από τις μεγάλες προκλήσεις για τον ελληνικό τουρισμό. Και καθώς η αειφορία έχει μπει πλέον δυναμικά στην ατζέντα… κατά πόσο μπορούν οι γηρασμένες υποδομές να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του βιώσιμου τουρισμού; Αποτελούν απειλή για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των τουριστικών προορισμών;
Οι υποδομές της χώρας είναι σε κακή κατάσταση. Έπρεπε να έχουν διορθωθεί χθες! Χρειαζόμασταν ένα προγραμματισμό εκσυγχρονισμού των δημόσιων υποδομών και ενδεχομένως δημιουργίας καινούριων. Αυτό όμως δεν συνέβη ποτέ!
Έχουμε να κάνουμε με ένα αθηνοκεντρικό κράτος που δεν διέθετε τους απαιτούμενους πόρους στην ΤΑ για τη συντήρηση των υποδομών. Φτάσαμε στην εποχή των μνημονίων, όπου όσοι πόροι καταλήγουν στους ΟΤΑ να προέρχονται από ΕΣΠΑ και με αυτούς και μόνο να γίνονται τα όποια έργα και οι συντηρήσεις. Διαφορετικά, τα οικονομικά των δήμων δεν επαρκούν ούτε για τα στοιχειώδη!
Όταν μιλάμε για υποδομές, μιλούμε προφανώς και για την καθαριότητα των δρόμων, της πόλης, των γειτονιών, εννοούμε να υπάρχει πάντα διαγράμμιση, να λειτουργούν με κανόνες τα ιστορικά κέντρα, οι αρχαιολογικοί χώροι, να είναι ανοιχτά τα μουσεία… Γενικώς, πρέπει να υπάρχει νοικοκύρεμα παντού. Ό,τι φέρνει χρήματα σε ένα προορισμό, πρέπει να είναι να είναι σε άριστο επίπεδο. Δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξος για τις υποδομές επειδή απαιτούνται πόροι και κυρίως χρηματοοικονομικός σχεδιασμός που μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει…
Αναφερθήκατε πριν στον οδικό τουρισμό… Στην Ελλάδα πόσο ανεπτυγμένη είναι αυτή η μορφή τουρισμού; Έχει να κάνει με τις υποδομές;
Προέρχομαι από τη Χαλκιδική. Στη Βόρειο Ελλάδα έχουμε οδικό τουρίστα από τα Βαλκάνια κατά κύριο λόγο… Είμαστε μία χώρα η οποία έχει καλή οδική σύνδεση με την κεντρική Ευρώπη. Δεν έχουμε παρόλα αυτά αφίξεις τουριστών, περιηγητών από τις χώρες αυτές. Δε νοείται να μην προβαλλόμαστε πουθενά ως χώρα που δέχεται οδικό τουρισμό, τη στιγμή που η Ευρώπη αντιμετωπίζει τα προβλήματα τύπου Thomas Cook με τον οδικό τουρίστα.
Πώς βλέπετε την εξέλιξη του μεταναστευτικού; Αποτελεί πρόκληση για τη νέα σεζόν;
Το μεταναστευτικό-προσφυγικό είναι ένα φαινόμενο που δυστυχώς ήρθε γα να μείνει. Το έχουν αντιμετωπίσει έντονα τα νησιά του ΒΑ και του Ν. Αιγαίου και ιδιαίτερα η Κως και η Λέρος. Ακριβώς επειδή πρόκειται για ένα φαινόμενο που θα έχει διάρκεια, πρέπει να προσέξουμε δύο πράγματα. Το ένα έχει να κάνει με την διαχείριση του αριθμού των προσφύγων-μεταναστών που φτάνουν στα νησιά… Ο Τουρισμός συμμετέχει με 25%-30% στο ΑΕΠ και πρέπει να τον προστατεύουμε πάση θυσία.
Από την πλευρά μας οι ξενοδόχοι καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να διαφυλάξουμε το τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να κινδυνεύσει ο τουρισμός μας από μία έκτακτη κατάσταση που τείνει να γίνει μόνιμη. Οι Έλληνες ξενοδόχοι απέδειξαν τα γρήγορά τους αντανακλαστικά. Αναφέρομαι κυρίως στην φιλοξενία των προσφύγων-μεταναστών σε ξενοδοχεία. Ξενοδόχοι της ηπειρωτικής χώρας που αντιμετώπιζαν προβλήματα επιβίωσης, δεν δίστασαν να φιλοξενήσουν τους ανθρώπους αυτούς, συνάπτοντας ιδιωτικές συμφωνίες με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη ή την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ. Έτσι, συνάδελφοι σε περιοχές όπως τα Γρεβενά, η Κοζάνη, τα Ιωάννινα, οι Σέρρες, βγάζουν-χωρίς καμία υπερβολή-ένα μεροκάματο. Δείξαμε ως κλάδος την αλληλεγγύη μας με το παραπάνω!
Το δεύτερο είναι ένα πολύ δύσκολο θέμα. Πρέπει όλοι οι κοινωνικοί εταίροι και οι πολιτικοί φορείς να καταλήξουμε σε μία κοινή γραμμή αντιμετώπισης του προβλήματος για τα επόμενα χρόνια. Είναι λεπτές οι ισορροπίες καθώς το ζήτημα προσλαμβάνει γεωπολιτικές προεκτάσεις. Θα επαναλάβω ότι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ως ένα πρόβλημα που ήρθε για να μείνει. Πρέπει να σχηματιστεί ένα αρραγές το μέτωπο ώστε να διαχειριστεί η χώρα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το φαινόμενο. Πρόσφατα η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα σχέδιο δράσης το οποίο με βρίσκει σε γενικές γραμμές σύμφωνο. Αυτό το σχέδιο έχει βγει, ας το υποστηρίξουμε όλοι όσο και όπως μπορούμε.
Προκύπτει ένα μεγάλο ζήτημα για την Κω και τη Λέρο όπου καταργούνται οι υπάρχουσες δομές και μετατρέπονται σε κλειστές. Χρειάζεται υπομονή, επιμονή και οπωσδήποτε σύμπνοια!

Πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για τους προορισμούς που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος;
H Κως π.χ. απέδειξε ότι επιβίωσε με το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης. Το γεγονός όμως αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να συνεχίσει να σηκώνει αυτό το βάρος. Από την άλλη, δεν θα πρέπει να δίνονται ανταλλάγματα σε κάθε τόπο που βιώνει το πρόβλημα-βλ. διατήρηση μειωμένου ΦΠΑ. Είναι ένα μεγάλο ζήτημα και θα πρέπει επιτέλους να αποφασίσουμε τι θέλουμε να κάνουμε… Εμείς ως ΠΟΞ έχουμε πει ότι όλα τα νησιά θα πρέπει να διατηρήσουν το ειδικό αυτό φορολογικό καθεστώς που είχαν. Είναι το ελάχιστο οφειλόμενο αντιστάθμισμα στα καθημερινά προβλήματα, όπως είναι η προσβασιμότητα. Είμαστε σταθεροί και πάγιοι ως προς το αίτημα αυτό!
• Ας περάσουμε τώρα στο διαδίκτυο και στις νέες τάσεις, όπως ο τουρισμός εμπειρίας που διαμορφώνουν γοργά εντελώς διαφορετικές συνθήκες. Είναι έτοιμος ο ελληνικός τουρισμός να ανταποκριθεί σε αυτές;
Ο Έλληνας έχει κατακτήσει για τα καλά το διαδίκτυο. Όλοι είμαστε με ένα Smartphone στο χέρι. Το χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας για να κάνουμε διάφορες συναλλαγές. Το ζήτημα είναι κατά πόσο έχει προσαρμοστεί η προβολή της χώρας στα νέα δεδομένα που δημιουργεί το ίντερνετ. Από τις πιο αξιόλογες προσπάθειες είναι αυτή της Marketing Greece και του Discovergreece.com – το σημειώνω αυτό και ως αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ. Η MG όπως φανερώνει και το συγκεκριμένο πόρταλ, αναδεικνύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την αυθεντικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος και κάθε ιδιαίτερή του πτυχή! Το αποτέλεσμα κάθε καμπάνιας, είναι απτό και μετρήσιμο, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό!
Και το Visitgreece.com του ΕΟΤ κάνει επίσης μία καλή προσπάθεια. Αυτή η προσπάθεια όμως δεν σταματάει και δεν τελειώνει ποτέ. Χρειάζεται συνεχόμενη δουλειά πιο οργανωμένη και τεκμηριωμένη από όλους μας. Σε ό,τι αφορά τις εμπειρίες, δεν είμαστε εμείς που ανακαλύψαμε τον τροχό. Οι υπόλοιπες μεσογειακές χώρες έχουν βγάλει σοβαρά λεφτά από τις εμπειρίες που προσφέρει ο καθένας ενώ εμείς είμαστε ακόμη στην αρχή. Υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό.
Θέλω να κλείσουμε με τον Οργανισμό Τουριστικής Προβολής και Μάρκετινγκ του Νομού Χαλκιδικής, που θα μπορούσε κανείς να πει ότι πατά στα χνάρια του δικού μας ΠΡΟΤΟΥΡ…
Πρόκειται για μία Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία όπου συμμετέχουν ισότιμα ως εταίροι η περιφερειακή ενότητα, το περιφερειακό ταμείο ανάπτυξης το επιμελητήριο, η ομοσπονδία ενοικιαζόμενων δωματίων, ή ένωση κάμπινγκ, η Ένωση Ξενοδόχων Χαλκιδικής, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων.
Όλοι αυτοί συμβάλλουν στο να συγκεντρωθεί ένα σημαντικό ποσό ανά έτος για τις ανάγκες του τουριστικού μάρκετινγκ και της προβολής του προορισμού διαδικτυακά, μέσω των τουριστικών εκθέσεων, εντύπων κλπ. Βεβαίως όσο περισσότερα χρήματα έχει ο κάθε οργανισμός στη διάθεσή του, τόσο μεγαλύτερη δουλειά μπορεί να κάνει. Πρόκειται όμως για ένα επιτυχημένο μοντέλο που έχει αποδείξει ότι φέρνει αποτέλεσμα. Να σημειώσω, ότι τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζουμε λόγω των αναγκών δομές και υπηρεσίες όπως το ΕΚΑΒ, καλύπτοντας τη διαμονή των έκτακτων πληρωμάτων κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου.
Προσωπικά είμαι πρόεδρος στον Οργανισμό από το 2011 ενώ στο εξαίρετο διοικητικό συμβούλιο συμμετέχουν και αυτοδιοικητικοί. Και εδώ έγκειται η μεγάλη διαφορά… Οι αυτοδιοικητικοί κατάλαβαν ότι ο ξενοδόχος ή ο επαγγελματίας του τουρισμού πρέπει να ηγείται της προσπάθειας προβολής και προώθησης του προορισμού και δεν είναι τυχαίο που είμαι εκλεγμένος πρόεδρος για τρεις θητείες. Τα χρήματα συγκεντρώνονται από τους ίδιους φορείς, είτε πρόκειται για ιδιωτικούς είτε πρόκειται για δημόσιους. Δεν χρηματοδοτείται από κάποιο ανταποδοτικό τέλος όπως ήταν το μεγάλο λάθος στην περίπτωση της Ρόδου και του ΠΡΟΤΟΥΡ, με αποτέλεσμα να χαθεί ο πρότυπος αυτός φορέας μαζί με τον ΔΗΦΟΔΩ. Δεν σας κρύβω ότι θαύμαζα ιδιαίτερα τον ΠΡΟΤΟΥΡ.
Θα πρέπει το ΥΠΕΣ ως το αρμόδιο υπουργείο για τη δημόσια διοίκηση, να ορίσει επιτέλους τη διαδικασία λειτουργίας των Οργανισμών Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού (DMO). Προσωπικά, πιστεύω ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα DMO σε κάθε Περιφέρεια ή περιφερειακή ενότητα ή και σε μεγάλους νησιωτικούς προορισμούς. Πρωτίστως όμως πρέπει να καλλιεργήσουμε την κουλτούρα της συνεργασίας και κυρίως της κοινής στέγης… Ο ξένος επισκέπτης ξέρει τη Ρόδο και την Κω και όχι αν είμαστε 500 ή 100 Δήμοι και φορείς πίσω από ένα οργανισμό. Υπό αυτή την έννοια, είναι συγκεκριμένη η πρόταση της ΠΟΞ, την οποία θα καταθέσουμε στο επόμενο διάσημα την κυβέρνηση.

Πηγή:www.dimokratiki.gr

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ