Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Ο τουρκικός όμιλος Dogus εγκαταλείπει τη συμμετοχή του σε μαρίνες στην Ελλάδα. Στον Όμιλο CVC οι μαρίνες και η Κέρκυρα σε αυτές.

Πρόκειται για μερίδια στις μαρίνες Φλοίσβου, Γουβιών Κέρκυρας, Ζέας και Λευκάδας – Η συμφωνία βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο επόμενο διάστημα.

Μία ακόμη επιχειρηματική κίνηση στην Ελλάδα από την CVC Capital Partners, η οποιά μέσω του CVC Fund VII προχωρά σε συμφωνία για την απόκτηση των δραστηριοτήτων της D- Marin σε Ελλάδα, Κροατία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Πρόκειται για τη θυγατρική του τουρκικού ομίλου Dogus, του Φεριτ Σαχενκ, γνωστού από το ενδιαφέρον στη χώρα μας στο κομμάτι του τουρισμού. Η πιο «ηχηρή» συμμετοχή του ομίλου αφορά αυτή στο επενδυτικό σχήμα του Αστέρα Βουλιαγμένης, ενώ το περασμένο έτος, ο όμιλος, υπό την πίεση υψηλών υποχρεώσεων, προχώρησε και στην πώληση της συμμετοχής του στην Ιονική Ξενοδοχειακή (Hilton Aθηνών).

Η D- Marin έχει την έδρα της στην Κωνσταντινούπολη και διαχειρίζεται μαρίνες στην Κροατία, την Ελλάδα, το Μαυροβούνιο, την Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι μαρίνες στην Τουρκία θα παραμείνουν υπό την ιδιοκτησία του ομίλου Dogus και υπό τη διαχείριση της D- Marin.

Aπό την πλευρά της η CVC Capital Partners, με ισχυρή παρουσία στη χώρα μας στον τομέα της Υγείας και βασικός διεκδικητής για την Εθνική Ασφαλιστική, επενδύει για πρώτη φορά στον τομέα των μαρινών, θεωρώντας ότι η εν λόγω συμμετοχή έχει πολύ καλή γεωγραφική διασπορά σε στρατηγικές περιοχές της Μεσογείου και των ΗΑΕ.

Στη χώρα μας, η D- Marin έχει σήμερα συμμετοχή στις μαρίνες Φλοίσβου, Ζέας, Κέρκυρας και Λευκάδας, έχοντας παρουσία ήδη από το 2013 όταν είχε έρθει σε συμφωνία με τον όμιλο Κυριακούλη για τις μαρίνες Καλαμάτας, Κέρκυρας, Λευκάδας και Ζέας, σε ένα deal που είχε συζητηθεί τότε ως ένας από τους σημαντικότερους «ελληνοτουρκικούς γάμους» του εγχώριου επιχειρείν. Κι αυτό γιατί ο τουρκικός όμιλος του Φεριτ Σαχένκ, ο οποίος είχε αποκτήσει μερίδιο και στη μαρίνα Φλοίσβου κατόπιν έτερης συμφωνίας με την Lamda Development, είχε επιτύχει να αποκτήσει 2.775 θέσεις ελλιμενισμού ή αλλιώς το 34% της συνολικής δυναμικότητας της χώρας, όπως χαρακτηριστικά είχε αναφερθεί τότε. Σημειωτέον ότι πέραν του αρχικού 51%, ο τουρκικός όμιλος είχε αυξήσει στη συνέχεια, εν έτει 2015, περαιτέρω το ποσοστό του με τον όμιλο Κυριακούλη να διατηρεί ένα ποσοστό λίγο χαμηλότερο του 10% στην κοινή εταιρεία KG Med Marinas.

Τώρα, υπό το βάρος, των πιέσεων των πιστωτών του, ο τουρκικός όμιλος, που έχει εταίρο και την Eυρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης στον τομέα των μαρινών προχωρά στην αποεπένδυση. Υπενθυμίζεται εδώ ότι το 2018 η EBRD υπέγραψε συμφωνία για τη συμμετοχή της με 25% στη θυγατρική του ομίλου στις μαρίνες, την D Marinas B.V., δεδομένου ότι η τελευταία «αντιπροσωπεύει μία από τις μεγαλύτερες και τη μόνη», σύμφωνα με την τράπεζα, «διεθνή αλυσίδα μαρινών στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προσφέροντας περίπου 8.000 θέσεις ελλιμενισμού».

Ο τουρκικός όμιλος, ο οποίος συζητεί ήδη από την προηγούμενη χρονιά το θέμα της αναδιάρθρωσης του δανεισμού του, έχει ήδη πουλήσει τη συμμετοχή του στο Hilton Aθηνών (στους ομίλους Κωνσταντακόπουλου και Οlayan), ενώ «θολό» παραμένει το τοπίο αναφορικά με τη συμμετοχή στον Αστέρα Βουλιαγμένης.

Πηγή: newmoney.gr/

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ