Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Ερωτήσεις και προ-ημερησίας θέμα που θέτει η Λαϊκή Συσπείρωση, στο Δημοτικό Συμβούλιο

1η Ερώτηση:
Είναι γνωστή τα τελευταία χρόνια η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο χώρο του Δημοτικού Θεάτρου, αλλά και γενικότερα στο χώρο του Πολιτισμού. Την είχαμε αναδείξει και πέρσι ως ΛΑΣΥ εδώ στο δημοτικό Συμβούλιο ζητώντας απαντήσεις από την τότε Δημοτική Αρχή, όπως την είχαν αναδείξει και άλλοι φορείς όπως οι Σχολές Χορού, η Πολιτιστική Ομάδα του ΠΑΜΕ.
Από τη μία μεριά η παντελής έλλειψη χώρων πολιτιστικών εκδηλώσεων και από την άλλη μεριά ο μοναδικός χώρος που υπάρχει, το Δημοτικό Θέατρο, βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, χωρίς πυρασφάλεια και αδειοδότηση, τη στιγμή που καλείται να αναλάβει το βάρος όλων των πολιτιστικών φορέων του νησιού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα άλλοτε να παραχωρείται, ο χώρος αυστηρά μία μέρα και άλλοτε πολλές συνεχόμενες, άλλοτε να αξιοποιείται το επιχείρημα της μη αδειοδότησης και άλλοτε όχι. Ταυτόχρονα, η πολύμηνη χρήση του Δημ. Θεάτρου από το ΔΗΠΕΘΕ (θεατρικά εργαστήρια, πρόβες) δυσκολεύει την πρόσβαση αρκετών φορέων και ομάδων σε αυτό με αποτέλεσμα να εξωθούνται να βρίσκουν λύσεις σε ιδιωτικούς χώρους. Αναδεικνύεται λοιπόν η ανάγκη για περισσότερους χώρους κατάλληλους για πολιτιστικές εκδηλώσεις που θα είναι στην ευθύνη του Δήμου (π.χ. ολοκλήρωση του Φοίνικα ή και άλλοι χώροι που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν). Θέλουμε, λοιπόν, να ρωτήσουμε:
• Τι γίνεται με το ζήτημα της ασφάλειας του Θεάτρου; Έχει προχωρήσει το θέμα της πυρασφάλειας και της αδειοδότησης; Προβλέπονται μέτρα για την ακαταλληλότητα και τη συντήρηση του χώρου, όπως την επικινδυνότητα της στέγης, τη φθαρμένη καλωδίωση, τον εκτεθειμένο σε υγρασία και υψηλές θερμοκρασίες ηλεκτρολογικό εξοπλισμό κ.α.;
• Αληθεύει ότι κάτω από την Κεντρική Σκηνή λειτουργεί εν ενεργεία Υποσταθμός της ΔΕΗ: Εάν ναι, γίνεται τακτικά συντήρηση και έλεγχος;
• Υπάρχει στο καταστατικό λειτουργίας του Θεάτρου εσωτερικός κανονισμός με τον οποίο ρυθμίζονται όλα τα θέματα που αφορούν τη διάθεση του χώρου;
• Υπό ποίες προϋποθέσεις διατίθενται οι χώροι του Θεάτρου, ποιος είναι αρμόδιος να αποφασίζει πού και για πόσο θα διατίθενται; Με ποια κριτήρια αξιολογείται ο φορέας που αιτείται ώστε να μπορεί να εξηγηθεί το γιατί δεν είναι ενιαίος ο περιορισμός στη χρονική διάρκεια διάθεσης των χώρων, και ιδιαίτερα της Κεντρικής Σκηνής;
• Προβλέπεται άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στο Θέατρο που αυτή τη στιγμή λειτουργεί με ένα άτομο, ενώ και η σύμβαση της καθαρίστριας λήγει το επόμενο μήνα;

2η Ερώτηση:
Το λιμάνι της Αλύπας Παλαιοκαστρίτσας παραμένει χωρίς κανονισμό λειτουργίας και χωρίς άδεια. Έχει υποστεί ζημιές από δύο μεγάλες φουρτούνες το Δεκέμβρη του 2008, οι οποίες δεν έχουν αποκατασταθεί αν και έχουν περάσει σχεδόν 12 χρόνια. Συγκεκριμένα:
• Έχουν καταστραφεί οι περισσότερες πυροσβεστικές φωλιές.
• Έχει καταστραφεί ο φάρος εισόδου στο λιμάνι
• Έχουν καταστραφεί οι παροχές νερού και ηλεκτρικού ρεύματος. Συνεπώς δεν υπάρχει νερό και φωτισμός.
• Η μια από τις δύο πλωτές εξέδρες έχει σπάσει σε τρία κομμάτια, ενώ έχει βυθιστεί για 2η χρονιά η ράμπα εισόδου στην εξέδρα
• Η μία από τις δύο μικρές πλωτές εξέδρες που βρίσκονται στην είσοδο του λιμανιού, τα δύο τελευταία χρόνια σπάει το δέσιμό της και περιφέρεται με φουρτούνες μέσα στο λιμάνι με σοβαρό κίνδυνο να βουλιάξει τα ελλιμενισμένα σκάφη. Τελικά η εξέδρα χώθηκε μέσα στην αμμουδιά του λιμανιού.
• Δεν υπάρχει αποθήκη υγρών αποβλήτων.
• Ο προστατευτικός, υποτίθεται, μώλος από πέτρες στην είσοδο του λιμανιού έχει απλωθεί στη θάλασσα.

Το 2016 ο τότε Δήμαρχος Κέρκυρας του Σύριζα-ΛΑΕ κ. Νικολούζος με συνεργασία με τον τότε Λιμενάρχη Σπ. Κοντομάρη άνοιξε το θέμα όλοι οι ιδιοκτήτες σκαφών να προμηθεύονται προσωρινή άδεια ελλιμενισμού από τον Δήμο, ενώ γνώριζαν ότι ο Δήμος δεν μπορεί να δώσει άδειες ελλιμενισμού γιατί το λιμάνι δεν έχει άδεια λειτουργίας. Από το 2016 έως και το 2019 μπαίνουν πρόστιμα από το Λιμεναρχείο για «έλλειψη άδειας ελλιμενισμού».
Ξεκίνησαν από 30ευρώ τη φορά και έχουν φτάσει τα 100 ευρώ.

Ερωτάσθε:
 Σε τι ενέργειες θα προχωρήσετε για να ανακληθούν τα άδικα και απαράδεχτα πρόστιμα και να μην επιβληθούν νέα;
 Τι θα κάνετε για να επισκευαστεί το λιμάνι;

3η Ερώτηση:
Επανερχόμαστε με την επίκαιρη ερώτησή μας, σε ένα θέμα που είχε απασχολήσει και στο παρελθόν το Δ.Σ. με ερώτηση της ΛΑΣΥ, με την προηγούμενη βεβαίως σύνθεσή του, ως Δήμου Κέρκυρας.
Αφορά την απαράδεκτη και άκρως επικίνδυνη κατάσταση , που βρίσκεται το οδόστρωμα στην οδό Αρσενίου. ( Μουράγια).
Είναι γνωστό ότι έχει υποχωρήσει σε όλο σχεδόν το μήκος του ( ειδικά από το «Αντρανίκ» και με μέχρι τα παλιά δικαστήρια), με αποτέλεσμα την δημιουργία πολλών ανασηκωμάτων – βυθισμάτων (σαμαράκια) και της εντύπωσης ότι επίκειται ολική κατάρρευση.
Επίσης γνωρίζουμε ότι η κατάσταση, στο τμήμα πάνω από το « ΚΑΦΕ ΓΥΑΛΙ», χρήζει ολοκληρωμένης και ουσιαστικής παρέμβασης γιατί υπάρχει κενό.
Να θυμίσουμε ότι μεγάλο μέρος του δρόμου πάνω από το καφέ γυαλί είναι στον « αέρα», λόγω του ότι από την πλευρά της θάλασσας βρίσκονταν καταστήματα στην εσοχή του τοίχους (έχουν εγκαταλειφθεί χρόνια και βεβαίως δεν έχει γίνει καμιά παρέμβαση).
Αν κάποιος ανασηκώσει την πρόχειρη λινάτσα , που έχει τοποθετηθεί
(μπροστά από αυτά τα πρώην πρακτορεία έκδοσης εισιτηρίων), θα αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος, αφού φαίνεται με γυμνό μάτι η σαθρότητα της οροφής αυτών των καταστημάτων, η οποία είναι στην πραγματικότητα η υπόβαση του δρόμου.

Ερωτάσθε:
 Έχει ολοκληρωθεί η απόδοση στο Δήμο του παραλιακού μετώπου από τον ΟΛΚΕ ή το υπερταμείο τέλος πάντων; Αν όχι σε ποιο στάδιο βρίσκεται και ποιος έχει την ευθύνη;
 Αναγνωρίζετε την επικινδυνότητα της κατάστασης όπως την περιγράφουμε; Υπάρχει κάποιος σχεδιασμός – μελέτη για οριστική ή μερική αποκατάσταση; Αν ναι πότε προβλέπεται να ξεκινήσουν εργασίες;
 Για το διάστημα που ο δρόμος θα είναι κλειστός υπάρχει κάποια πρόβλεψη;
 Με την έναρξη της τουριστικής περιόδου, άρα και δημιουργία ακόμη μεγαλύτερου κυκλοφοριακού φορτίου, ειδικά με μεγάλα οχήματα (τουριστικά λεωφορεία κ.λ.π ) δεν υπάρχει ανάγκη άμεσης απόφασης για αποφόρτιση της περιοχής , έστω ευκαιριακά;

Προτεινόμενο προ-ημερησίας θέμα στο δημοτικό συμβούλιο
Κεντρικής Κέρκυρας & Διαποντίων Νήσων

Ενημέρωση και συζήτηση για τη διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) με βάση και τις τελευταίες εξελίξεις για το θέμα αυτό.

Το τελευταίο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί συνεδριάσεις του Σύδισα, εκ νέου επίσκεψη του Δ.Σ. του ΦΟΔΣΑ στην Κοζάνη, σύσκεψη με το γ.γ. του Υπουργείου Περιβάλλοντος Μ. Γραφάκο.
Επίσης έχει μεσολαβήσει και δημοσίευση, με ημερομηνία 23/12/2019, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης με αριθμό 284558 των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Δυτικής Μακεδονίας & Πελοποννήσου, Ιονίων και Δυτ. Ελλάδος με τίτλο «Διαχείριση των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) των τριών Δήμων της Κέρκυρας (Βόρεια, Νότια και Κεντρική Κέρκυρα), Π.Ε. Κέρκυρας, Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.», στην οποία ξεκαθαρίζεται ότι η επιβάρυνση θα βαρύνει αποκλειστικά τους δημοτικούς προϋπολογισμούς.

Είναι θέματα που έχουν δημιουργήσει ερωτήματα. Υπάρχουν ασαφείς και διαφορετικές δηλώσεις, για το τι έχει συζητηθεί και τι έχει αποφασιστεί. Γινόμαστε θεατές σε ένα παιχνίδι εντυπώσεων για το ποιος είναι ο νικητής ανακοινώνοντας κάθε φορά κάτι καινούργιο και διαφορετικό πχ, για χαμηλότερο κόστος μεταφοράς, για τη μεταφορά των δεμάτων, για το σύνολο της ποσότητας κλπ.
Απαιτούμε πλήρη και συγκεκριμένη ενημέρωση,
 για τον καθορισμό των όρων της επικείμενης σύμβασης,
 για το αν υπάρχουν τελικές ολοκληρωμένες μελέτες που θα προκαθορίζουν ακριβώς το συνολικό κόστος διαχείρισης απορριμμάτων, κατ΄ αρχήν για το επόμενο οκτάμηνο (όσο φαίνεται να διαρκέσει η κατ΄ ανάθεση μεταφορά) και μετά για την επόμενη τριετία -όσο θα διαρκέσει, σύμφωνα με τα συμφωνηθέντα (;), η μεταφορά. Ποιος θα αναλάβει και πώς θα επιμεριστεί το κόστος αυτό;

Οι θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης, είναι διατυπωμένες και επιστημονικά τεκμηριωμένες εδώ και πάρα πολύ καιρό. Επανειλημμένα έχουμε τονίσει πως η διαχείριση των απορριμμάτων θα πρέπει να γίνεται με κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με σύγχρονους επιστημονικούς τρόπους που θα προστατεύουν την υγεία και το περιβάλλον, με το κόστος να επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.
Φυσικά αυτό δεν μπορεί να γίνει σε ένα πολιτικό μοντέλο της οικονομίας της αγοράς που εμπορευματοποιεί τα πάντα, προσαρμόζεται και σχεδιάζει σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Η σημερινή τραγική κατάσταση είναι αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών τοπικών αρχών και κυβερνήσεων διαχρονικά. Τα κέρδη είναι πολλά και τα συμφέροντα τεράστια… Συμφέροντα που εξυπηρετεί πλήρως σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ που με τον αναπτυξιακό νόμο που πέρασε στην βουλή ολοκληρώνει από εκεί που την άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ, την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών του Δήμου. Προχωράει συνολικό σχεδιασμό διαχείρισης, προσαρμοσμένο όμως στα σχέδια και τις απαιτήσεις των επιχειρηματιών ανοίγοντας και την πιθανότητα της καύσης. Τα ίδια αυτά συμφέροντα εξυπηρετούν σήμερα και στην Κέρκυρα, όσοι με μεγάλα λόγια και πανηγυρισμούς παραδίδουν, ουσιαστικά, την διαχείριση των ΑΣΑ στο μεγάλο ιδιωτικό κεφάλαιο έναντι βαρύτατου κόστους που το φορτώνουν στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων του νησιού.
Αντιλαμβανόμαστε, ότι τα σχέδιά τους, τα προωθούν πατώντας στην αγωνία των Κερκυραίων να μην ξαναζήσουν τις απαράδεκτες καταστάσεις με τα σκουπίδια στους δρόμους. Ωστόσο η διεκδίκηση συνολικού σχεδίου διαχείρισης, που θα περιλαμβάνει τους καλύτερους όρους για τους δημότες, δε σημαίνει ότι θέλουμε τα σκουπίδια στους δρόμους.
Αυτό είναι ένα εκβιαστικό δίλημμα, το οποίο χρησιμοποιείται με κυνισμό, προκειμένου να περάσουν τα πάντα αδιαμαρτύρητα.

Η Δήμαρχος έχει υποχρέωση και ευθύνη, να ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο, και τον Κερκυραϊκό λαό για όσα σχεδιάζονται, ποιες υποχρεώσεις αναλαμβάνει, τι θα χρηματοδοτήσει, από ποια προγράμματα, με ποιο χρονοδιάγραμμα, ποιο είναι το συνολικό σχέδιο για τη διαλογή στην πηγή, την ανακύκλωση πως θα χρηματοδοτηθεί και με ποιο χρονοδιάγραμμα.

Θεωρούμε αναγκαία τη συζήτηση, την τοποθέτηση και τις θέσεις όλων των συνδυασμών στο Δημοτικό Συμβούλιο και απαιτούμε από την δημοτική αρχή, πλήρη ενημέρωση για το συνολικό σχεδιασμό της.

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ