Κέρκυρα: “Χάος” με τα τουριστικά λεωφορεία ανοικτού τύπου – Τι ζητούν οι ιδιοκτήτες

Share:

Τα Δημοτικά Συμβούλια πρέπει να καθορίζουν την αφετηρία, τις στάσεις και την όλη διαδρομή των ειδικών τουριστικών λεωφορείων, ανοικτού τύπου, σε κάθε πόλη. Αυτό ζητεί το Σωματείο Ιδιοκτητών Τουριστικών Λεωφορείων Κέρκυρας, το οποίο με επιστολή του στα υπουργεία Υποδομών και Τουρισμού, διαμαρτύρεται ότι η δρομολόγηση 20 περίπου παρόμοιων πούλμαν στην Κέρκυρα, οδηγεί σε υποβάθμιση της ζωής των κατοίκων, σε μεγάλη επιβάρυνση στο κυκλοφοριακό και στις υποδομές, αλλά και σε οικονομικό μαρασμό των καταστημάτων της πόλης.Με αφορμή το άρθρο 41 του υπό συζήτηση νομοσχεδίου για την ‘ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίων κ.α., όπου περιλαμβάνεται ρύθμιση για τα λεωφορεία περιήγησης πόλεων, το Σωματείο τονίζει ότι οι τοπικές κοινωνίες (τα Δημοτικά Συμβούλια) πρέπει να έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο στην αδειοδότησή τους, επειδή αυτοί γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα τις ιδιαιτερότητες των πόλεων και επειδή η εξυπηρέτηση των τακτικών αυτών, κυκλικών δρομολογίων στα κέντρα (ιδιαίτερα των μικρών πόλεων και νησιών με αφετηρία, συχνότητα, εισιτήριο κλπ.), δημιουργούν τεράστιες επιβαρύνσεις. Μάλιστα, επισημαίνει ότι οι συγκεκριμένες άδειες δε μπορούν να δίνονται με τα ίδια κριτήρια σε διαφορετικούς προορισμούς, όπως στην Κέρκυρα, στη Ρόδο, στην Αθήνα ή στους Παξούς.«Η αλλαγή της αφετηρίας καθώς και η αποκατάσταση των μη ορθών πράξεων και παραλείψεων της Αυτοδιοίκησης, που συνέτειναν στην έκδοση και διατήρηση των αδειών των εν λόγω λεωφορείων (για τις οποίες έχουμε υποβάλει προς αυτήν πολλά και αναλυτικά υπομνήματα), θα αρκούσε σήμερα για την τακτοποίηση του ζητήματος», επισημαίνει το Σωματείο για την περίπτωση της Κέρκυρας. «Και ειδικά αναφερόμαστε στο να ανατεθεί στην απόλυτη έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου ακόμη και ο καθορισμός αφετηρίας αλλά και στάσεων από άλλο αρμόδιο για τη διαχείριση του σχετικού χώρου φορέα, όπως στην Κέρκυρα, όπου το Λιμενικό Ταμείο Κέρκυρας, ως αρμόδιος φορέας έχει καθορίσει αφετηρία των εν λόγω ανοικτών λεωφορείων εντός του λιμένα, καθ’όσον τα λεωφορεία αυτά, εκκινώντας από αυτή την αφετηρία, στην πόλη εισέρχονται και τους δρόμους της επιβαρύνουν».Επίσης, υπογραμμίζει ότι τα λεωφορεία αυτά «επιβαρύνουν την οικονομία της πόλης, αφού η εγκατάσταση της αφετηρίας τους στο λιμάνι, ακριβώς στην έξοδό τους από το χώρο αφίξεων του κρουαζιερόπλοιων, με εγκαταστάσεις «προσέλκυσης» πελατών, λειτουργεί στην ουσία ως «άγρα» των τουριστών οι οποίοι αποτρέπονται να περιδιαβούν την πόλη και τα καταστήματά της, τα οποία το περασμένο καλοκαίρι υπέστησαν επώδυνα τις συνέπειες αυτών των δεδομένων. Ασφαλώς το ίδιο συμβαίνει και στις περιπτώσεις καθορισμού στάσεων εντός ιδιωτικών χώρων, όπως ξενοδοχείων κλπ».

Previous Article

2η Εθελοντική Αιμοδοσία Δήμου Κέρκυρας

Next Article

Παρεμβάσεις Συνεργείων του Δήμου κεντρικής Κέρκυρας

Σχετικά Άρθρα