Ο υπουργός Επικρατείας, κος Γιώργος Γεραπετρίτης , στην εκπομπή “Secret” με το δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο. Μεταξύ άλλων, δήλωσε:

Share:

Ερωτηθείς για την πορεία στο ζήτημα του ποδοσφαίρου
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Εκών άκων το ανέλαβα. Η αλήθεια είναι ότι ο πρωθυπουργός όταν ανέκυψε ένα ζήτημα σε σχέση με την ομαλή κοινωνική συνοχή εξαιτίας των όσων διημείφθησαν μετά τη γνώμη εκ μέρους της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού ανέλαβε ο ίδιος την ευθύνη για μια ριζική επανεκκίνηση του ελληνικού ποδοσφαίρου, και στο μέτρο που ο ίδιος ο πρωθυπουργός ανέλαβε την ευθύνη αυτή και τη σχετική διακινδύνευση ανέθεσε σε εμένα τις διεθνείς επαφές έτσι ώστε να υπογραφεί ένα μνημόνιο συνεργασίας, ένα συνυποσχετικό, μεταξύ των δύο διεθνών ομοσπονδιών δηλαδή της Παγκόσμιας και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας και του ιδίου του πρωθυπουργού για να έχουμε τεχνική βοήθεια στα ζητήματα αυτά. Πράγματι μετέφερα τις προσκλήσεις του πρωθυπουργού στις ηγεσίες των δύο ομοσπονδιών, στην UEFA την περασμένη εβδομάδα και αυτή την εβδομάδα στη FIFA και πράγματι εκτιμούμε ότι στις 25 Φεβρουαρίου θα έχουμε τις αντιπροσωπείες των δύο διεθνών οργανισμών στην Ελλάδα για να προχωρήσουμε με την υπογραφή του συνυποσχετικού. Θα δούμε αν θα είναι ένα ενιαίο συνυποσχετικό ή αν θα είναι σε δύο φάσεις η συνέργεια αυτή που θα αναπτυχθεί. Αυτό το οποίο προκύπτει είναι πρώτα απ όλα το γεγονός ότι και η FIFA με την UEFA έχουν αποδεχτεί το γεγονός ότι θα πρέπει να υπάρξει επιτέλους μια συνολική αναρρύθμιση του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Μολονότι είχαν ήδη εμπλακεί και στο παρελθόν, είχε υπάρξει επιτροπή εξομάλυνσης, υπήρχαν πρόσωπα τα οποία είχαν την εντολή από την FIFA και την UEFA να έχουν ένα εποπτικό ρόλο το πρόβλημα όμως, όπως και οι ίδιοι οι διεθνείς οργανισμοί κατάλαβαν, δεν είναι ένα ζήτημα προσώπων αλλά είναι ένα ζήτημα θεσμών. Δηλαδή με το υφιστάμενο ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τα του επαγγελματικού ποδοσφαίρου είναι απολύτως αδύνατον να έχουμε μια ομαλότητα στο χώρο και να έχουμε μια γνήσια ανάπτυξη που επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Αυτό το οποίο απαιτείται είναι ριζικές τομές οι οποίες θα καταλαμβάνουν το σύνολο του επαγγελματικού ποδοσφαίρου δηλαδή τα σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία των επιτροπών και ομάδων του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, τα σχετικά με τη χειραγώγηση, με την ακεραιότητα δηλαδή του παιχνιδιού, με τη διαιτησία, με τα ζητήματα ιδίως τα οποία έχουν να κάνουν με τον εχθροπαθή λόγο και τη μισαλλοδοξία που επικρατεί στο ποδόσφαιρο και εν τέλει το πώς το προϊόν συνολικά του επαγγελματικού ποδοσφαίρου θα αναβαθμιστεί. Τη Δευτέρα που βρισκόμουν στο στρατηγείο της FIFA στη Γενεύη είχα την ευκαιρία να έχω μια εκτενή συζήτηση με τον αντιπρόεδρο της FIFA και πρόεδρο της αγγλικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου τον κ.Κλάρκ ο οποίος λογίζεται ότι είναι ο αναμορφωτής του αγγλικού ποδοσφαίρου. Την τετραετία που βρίσκεται στο τιμόνι της αγγλικής ομοσπονδίας έχει καταφέρει αφενός να εκτοξεύσει το οικονομικό προϊόν επαγγελματικό αγγλικό ποδόσφαιρο σε δυσθεώρητα ύψη, να δημιουργήσει συνθήκες απόλυτης αποβολής της οποιασδήποτε βίας από τα αγγλικά γήπεδα και βεβαίως να έχει τις επιτυχίες που όλοι γνωρίζουμε σε επίπεδο διεθνών διοργανώσεων. Πέρυσι στους δύο μεγάλους τελικούς των ευρωπαϊκών διοργανώσεων συμμετείχαν μόνο αγγλικές ομάδες άρα αντιλαμβανόμαστε το ποια είναι η αξία του ανδρός. Είναι πολύ σημαντικό ο άνθρωπος αυτός να εμπλακεί ενεργά και είναι κάτι που το ζήτησα εκ μέρους του πρωθυπουργού, να εμπλακεί ενεργά στο ζήτημα των νέων ρυθμίσεων του επαγγελματικού ποδοσφαίρου στην Ελλάδα μεταφέροντας τις καλές πρακτικές τις οποίες και ο ίδιος έχει υιοθετήσει στην Αγγλία. Βεβαίως είναι εύκολο το αντεπιχείρημα ότι εμείς δεν είμαστε Αγγλία ούτε πρόκειται ποτέ να γίνουμε Αγγλία αλλά υπάρχουν ορισμένες κοινές σταθερές οι οποίες είναι πάρα πολύ συγκεκριμένες. Για να μπορέσει να υπάρξει μια συνολική αναβάθμιση του ελληνικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου θα πρέπει να στηριχτούμε σε ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο σε ότι αφορά το ποδόσφαιρο. Πηγαίνουμε με «παλαιά υλικά και ένα αναχρονιστικό μείγμα» για να δούμε το ποδόσφαιρο του μέλλοντος. Με απλά λόγια είναι αδιανόητο να υπάρχουν πολύ μεγάλες οικονομικές διαφορές μεταξύ των συλλόγων του επαγγελματικού πρωταθλήματος όπως συμβαίνει σήμερα, είναι αδιανόητο να έχουμε μια διαιτησία η οποία ουσιαστικά εξαρτάται από την ποδοσφαιρική Ομοσπονδία αντί να αποτελεί έναν πυλώνα απολύτως ανεξάρτητο.
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Δεν είναι καθόλου μέσα στις δικές μας προθέσεις να υπάρξει η οποιαδήποτε υποβάθμιση της ΕΠΟ. Προφανώς στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου ελληνικού ποδοσφαίρου θα εξακολουθούν οι Ομοσπονδίες να λειτουργούν μέσα στο πλαίσιο το οποίο παρέχεται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου, βεβαίως εάν απαιτηθούν οι οποιεσδήποτε οργανωτικές και λειτουργικές αλλαγές, και τις αλλαγές αυτές δεν θα τις εισηγηθούμε εμείς αλλά θα τις εισηγηθούν οι ίδιες οι υπερκείμενες αρχές της ΕΠΟ δηλαδή η FIFA και η UEFA, τότε αντιλαμβανόμαστε ότι η ελληνική κυβέρνηση η οποία έχει διατρανώσει την πολιτική της βούληση να ενσωματώσει όλες αυτές τις αλλαγές, θα το πράξει με την οικεία νομοθεσία. Βεβαίως τα ζητήματα που αφορούν την ίδια τη διοίκηση της ΕΠΟ οι όποιες αλλαγές θα πρέπει να περάσουν μέσα από τα καταστατικά όργανα της ΕΠΟ. Αντιλαμβανόμαστε βεβαίως όλοι ότι όταν υπάρχει μια ομόθυμη στάση εκ μέρους της FIFA της UEFA και της ελληνικής πολιτείας είναι αυτονόητο ότι η ΕΠΟ θα πρέπει να αναλογιστεί και τη δική της ευθύνη και να ενσωματώσει τις όποιες αναγκαίες αλλαγές. Άρα αυτή τη στιγμή δεν πηγαίνουμε στην οποιαδήποτε υποβάθμιση της ΕΠΟ ή τη δημιουργία μιας υπερκείμενης αρχής αλλά θα στηριχτούμε σε θεσμικές αλλαγές οι οποίες απαιτούνται σχετικά με την οργάνωση και τη λειτουργία της.
Ερωτηθείς γιατί η κυβέρνηση δεν άφησε να εξελιχθεί η απόφαση της ανεξάρτητης αρχής, της επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού παρά το γεγονός ότι υπήρχε δυνατότητα να υπάρξει και δεύτερος και τρίτος βαθμός και προσφυγή στη διοικητική Δικαιοσύνη πιθανόν. Πως δικαιολογείται η απόφαση της κυβέρνησης να παρέμβει νομοθετικά στο συγκεκριμένο θέμα
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Έχετε δίκιο να αναφέρεστε στη συγκεκριμένη περίπτωση, εκείνο το οποίο θα πρέπει να σας πω είναι ότι δεν είχαμε βαθμό δικαιοδοσίας. Όπως γνωρίζετε η Επιτροπή Επαγγελματικού Αθλητισμού είναι ένα όργανο το οποίο κατά νόμο λειτουργεί για τη διαπίστωση πραγματικών γεγονότων και έχει χαρακτήρα εισηγητικό προς τα δύο όργανα δικαιοδοτικά του αθλητισμού που είναι η πρωτοβάθμια επιτροπή της Super League και η δευτεροβάθμια επιτροπής της ΕΠΟ άρα η παρέμβαση έγινε πριν ακόμα αποφανθούν τα δικαιοδοτικά όργανα. Σε ότι αφορά το ζήτημα της παρέμβασής ή της αποχής της ελληνικής πολιτείας στο ζήτημα αυτό υπήρξε μια στάθμιση μεταξύ του να αφήσουμε μια κατάσταση η οποία θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε φαινόμενα κοινωνικού διχασμού. Δυστυχώς η εχθροπαθής στάση η οποία αναπτύχθηκε με την ευκαιρία αυτής της συγκεκριμένης γνωμοδότησης την οποία εισηγήθηκε η επιτροπή αθλητισμού ανήλθε σε πολύ υψηλό επίπεδο.
ΔΗΜ: Και με πολύ σκληρές δηλώσεις και με δηλώσεις που ξεπερνάνε και τα όρια της νομιμότητας. Υπήρξανε δηλώσεις σε τηλεοπτικά δίκτυα ότι θα μοιραστεί η Ελλάδα στα δύο, δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν υπουργοί… Κανονικά σε μια ευνομούμενη πολιτεία θα υπήρξε αυτεπάγγελτη παρέμβαση των εισαγγελέων
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Θα αφήσω το ζήτημα της δικαστικής παρέμβασης το οποίο προφανώς θα το αναλάβουν εκείνοι οι οποίοι είναι οι συνταγματικά αρμόδιοι να το πράξουν. Εκείνο το οποίο θα αναφέρω κατά το λόγο της αρμοδιότητας της κυβέρνησης είναι ότι η επιλογή της κυβέρνησης ήταν να σταματήσει αμέσως αυτού του τύπου η εχθροπάθεια με την όποια καταλλαγή μέσω της παρέμβασης με νομοθετική ρύθμιση. Δεύτερον, να αναλάβει μια πρωτοβουλία στο ύψιστο επίπεδο έτσι ώστε εξ αφορμής αυτού του γεγονότος, το οποίο οδήγησε σε μια δυσανάλογα αρνητική και μισαλλόδοξη στάση από πολλές πλευρές, να βρεθεί μια ευκαιρία επιτέλους να πάμε σε μια ανασύνταξη του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Τρίτον, να έρθουμε και να πούμε σε όλους τους τόνους ότι πλέον οι κανόνες θα γίνονται σεβαστοί και στο ύψιστο επίπεδο. Δηλαδή οι κυρώσεις θα είναι πλέον τέτοιου τύπου ώστε να αποτελούν μια γνήσια απειλή. Δυστυχώς οι απειλές οι οποίες υπάρχουν από τη νομοθεσία πολλές φορές δεν είναι ιδιαιτέρως πιστευτές ή δεν πονούν και αρκετά. Ο πρωθυπουργός δήλωσε από βήματος της Βουλής ότι πλέον όποιος δεν σέβεται τους κανόνες θα αποβάλλεται από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Σε αυτό θα ήθελα να επιμείνω γιατί ήταν και η δική μου τοποθέτηση στα ύπατα κλιμάκια της FIFA και της UEFA μεταφέροντας αυτή ακριβώς τη βούληση η οποία έγινε και αποδεκτή από τη FIFA και την UEFA ως επιλογή της ελληνικής πολιτείας. Αυτό το οποίο αντιλαμβάνομαι είναι ότι μπορεί να υπήρχε μια παραχώρηση στην παράσταση, αν θέλετε, ουδετερότητας του ελληνικού ποδοσφαίρου. Πράγματι υπήρξε μια άμεση παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας για την καταλλαγή των παθών αλλά αυτό το οποίο συμβαίνει είναι ότι με αφορμή όλα αυτά τα οποία συνέβησαν και τα οποία δεν μας τιμούν καθόλου ως αθλητικό πολιτισμό θα υπάρξει μια σθεναρότατη στάση έτσι ώστε απόπειρες που στο παρελθόν είχαν οδηγηθεί σε μια πλήρη αποτυχία και ματαίωση στην προκειμένη περίπτωση να στεφθούν με επιτυχία. Η ιδιαίτερη συνθήκη αυτής της περίπτωσης είναι ότι για πρώτη φορά θα βρεθούν στο ίδιο τραπέζι μέσω ενός συνυποσχετικού, η Παγκόσμια Ομοσπονδία, η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία και η ελληνική πολιτεία και από κοινού πλέον θα συντάξουν το νέο οδικό χάρτη του επαγγελματικού ποδοσφαίρου κάτι το οποίο εξ όσων γνωρίζω δεν έχει γίνει πουθενά στην Ευρώπη και δεν έχει γίνει και στην Ελλάδα στο παρελθόν. Αυτού του τύπου η κοινή βούληση, τεχνική εκ μέρους των Ομοσπονδιών και πολιτική εκ μέρους της ελληνικής κυβέρνησης, είμαι πεπεισμένος ότι θα οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα. Να μετατρέψουμε επιτέλους το επαγγελματικό ποδόσφαιρο από ένα θέαμα των ολίγων οπαδών σε ένα θέαμα των πολλών φιλάθλων.
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Η δική μου συμβολή τελειώνει με την υπογραφή του συνυποσχετικού διότι ο πρωθυπουργός ανέλαβε προφανώς το κομμάτι των διεθνών επαφών και της αναβάθμισης του ζητήματος στο επίπεδο του ιδίου άρα ουσιαστικά μετά την υπογραφή του συνυποσχετικού το ζήτημα θα μεταφερθεί στα καθ’ υλην αρμόδια υπουργεία για να τρέξουν αυτό το project σε πολύ γρήγορους χρόνους. Αισθάνομαι ότι ό, τι έπρεπε να γίνει έχει γίνει με τον καλύτερο τρόπο.
ΔΗΜ: Να μη ξεχνάμε όμως και το ειδικό, αυτή η ιστορία ξεκινάει από μια απόφαση της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού η οποία διαπίστωσε, με βάσει τα στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν, καθεστώς πολυιδιοκτησίας. Αυτό είναι η αρχή και σε αυτό πρέπει να υπάρξει απάντηση. Λέτε ότι «εμείς θεωρήσαμε ότι δεν πρέπει να υπάρξουν εξοντωτικές ποινές», από την άλλη όμως φαντάζομαι ότι θα πρέπει να υπάρχουν ποινές γιατί αν αυτό δεν τιμωρηθεί επί της ουσίας δεν νομίζω ότι μπορούμε να μιλάμε για οποιαδήποτε συμφωνία.
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Είναι πάρα πολύ σαφές, εκείνο στο οποίο κάναμε τη νομοθετική παρέμβαση δεν είναι να αλλάξουμε την υποκείμενη παράβαση. Εξακολουθεί η πολυιδιοκτησία να συνιστά μια αθλητική παραβίαση, τρέψαμε την ποινή του υποβιβασμού σε ποινή αφαίρεσης βαθμών, 5 ως 10 ανά περίπτωση. Αυτό το οποίο ισχύει είναι ότι εάν προκύψει ένα ζήτημα πολυιδιοκτησίας στα δικαιοδοτικά όργανα τα αθλητικά, πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο, τότε υποχρεωτικώς θα επιβληθεί η συγκεκριμενη ποινή. Εάν δεν υπάρξει συμμόρφωση σε αυτή την ποινή τότε είτε αυτεπαγγέλτως είτε κατόπιν καταγγελίας επανέρχεται η ίδια διαδικασία και επαναλαμβάνονται ποινές. Είναι μια διαδικασία πάρα πολύ ξεκάθαρη, επιβάλλει αναλογικές ποινές και βεβαίως καμία παραβίαση δεν ξεπλένεται.
Αναφορικά με το «επιτελικό κράτος»
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Το επιτελικό κράτος έχει αρχίσει να λειτουργεί, και λειτουργεί σε απολύτως ικανοποιητικό βαθμό. Αντιλαμβανόμαστε βεβαίως όλοι ότι μια τέτοιου τύπου ριζική αναμόρφωση του υπό δείγματος κυβέρνησης θα πρέπει να απορροφηθεί συν τω χρόνω ήδη όμως στους τέσσερις βασικούς πυλώνες του συνιστούν το επιτελικό κράτος τα αποτελέσματα είναι πάρα πολύ απτά. Πρώτο επίπεδο η κυβέρνηση. Δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ στη μεταπολίτευση υπουργικό συμβούλιο το οποίο να συνεδριάζει τακτά, να γνωρίζουμε ποια είναι η ημερήσια διάταξή του από το νόμο, τι κάνει το κάθε υπουργικό συμβούλιο. Οι πολιτικές να παράγονται μέσα στο υπουργικό συμβούλιο και όχι στα γραφεία του κάθε υπουργού έτσι ώστε να υπάρχει ένα συνεκτικό πλαίσιο, και πάνω από όλα να έχουμε ένα ενιαίο στρατηγικό σχέδιο. Το υπουργικό συμβούλιο του περασμένου Ιανουαρίου υπερψήφισε ένα ενιαίο επιχειρησιακό σχέδιο της κυβέρνησης με 135 δράσεις για το 2020 αυτό μπορεί να φαίνεται στα μάτια των πολιτών ως μια πολυτέλεια στα πράγματα αλλά δεν είναι καθόλου. Είναι στην πραγματικότητα η μετουσίωση της ίδιας της δημοκρατίας στην πράξη διότι για πρώτη φορά εμείς φέρνουμε ενώπιων των πολιτών ένα πρόγραμμα δράσεων για το οποίο θα αξιολογηθούμε. Επιτέλους η ελληνική κυβέρνηση λογοδοτεί. Στο τέλος του χρόνου, αν είμαστε καλά και βρισκόμαστε στις αντίστοιχες θέσεις, θα ήθελα να με καλέσετε και να είσαστε πάρα πολύ αυστηρός εάν πράγματι τηρήσαμε αυτές τις 135 δράσεις που ανάγονται σε 11 μεγάλες θεματικές, και πόσο εμείς είμαστε συνεπείς απέναντι στις εξαγγελίες μας. Αυτό από μόνο του συνιστά αναβάθμιση συνολικά της ελληνικής πολιτείας. Δεύτερον το κομμάτι που έχει να κάνει με τη διοίκηση. Ήδη από την περασμένη εβδομάδα τέθηκε σε εφαρμογή η μεγαλύτερη κατά την άποψή μου αναμόρφωση του ελληνικού διοικητικού συστήματος. Για πρώτη φορά στην Ελλάδα συνταχτήκαμε με όλα τα προηγμένα διοικητικά συστήματα του κόσμου κατά ποίο τρόπο πλέον όλες οι ατομικές πράξεις, δηλαδή οι πράξεις που αφορούν μεμονωμένες περιπτώσεις δεν θα εκδίδονται από τον υπουργό αλλά θα εκδίδονται από έναν γενικό διευθυντή. Δηλαδή έναν μόνιμο ανώτερο δημόσιο υπάλληλο κατά τρόπο ώστε πρώτον, να υπάρξει σύντμηση της γραφειοκρατίας τουλάχιστον κατά το ήμισυ, δεύτερον, να υπάρχει μια διάρρηξη του πελατειακού συστήματος διότι πλέον για μια απλή άδεια δεν θα χρειάζεται να φτάνουμε στο επίπεδο του υπουργού με ότι αυτό μπορεί να συνεπαγόταν στο παρελθόν αλλά θα είναι η ίδια η τεχνική διοίκηση που θα εκδίδει την άδεια αυτή. Και τρίτον, επιτέλους εμπιστευόμαστε τη δημόσια διοίκηση διότι αυτό το οποίο μας λείπει είναι η εμπιστοσύνη ότι οι δημόσιοι λειτουργοί μπορούν να επιτελούν τη δουλειά τους όπως πρέπει. Ολοκληρώνεται το συγκεκριμένο πλαίσιο με την τοποθέτηση τις αμέσως επόμενες ημέρες των υπηρεσιακών γραμματέων των υπουργείων. Αυτοί οι υπηρεσιακοί γραμματείς έχουν την αρμοδιότητα να συντάσσουν τις προκηρύξεις και να κάνουν τις αναθέσεις για όλες τις δημόσιες συμβάσεις του υπουργείου. Επίσης έχουν την αρμοδιότητα για την υπηρεσιακή κατάσταση των δημοσίων υπαλλήλων του υπουργείου δηλαδή πρόσληψη, μετάθεση, απόσπαση, προαγωγή αυτά όλα ήταν εργαλεία του πελατειακού κράτους στο παρελθόν. Δηλαδή ο κάθε υπουργός θα μπορούσε είτε υποσχόμενος μια σύμβαση, μια προαγωγή να έχουμε φαινόμενα μικροδιαφθοράς ή μείζονος διαφθοράς όλα αυτά τώρα αποκόπτονται από τον υπουργό. Ο υπουργός διατηρεί τη στρατηγική κατεύθυνση του υπουργείου, τους κανόνες δικαίου που εκδίδει το υπουργείο και τη νομοθετική πρωτοβουλία αλλά επιτέλους μεταφέρεται στην υπηρεσιακή διοίκηση, τη δημοσιουπαλληλία, όλο εκείνο το μέρος της ύλης το οποίο αφορά ατομικές περιπτώσεις.
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Οι γενικοί διευθυντές που έχουν όλες τις ατομικές διοικητικές πράξεις ορίζονται με τη διαδικασία που προβλέπει ο δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας χωρίς καμία απολύτως πολιτική παρέμβαση εκ μέρους των υπουργών, είναι δηλαδή διαδικασία συμβουλίων δημοσιουπαλληλικών, καμία παρέμβαση υπουργού. Οι υπηρεσιακοί γραμματείς που τώρα πρόκειται να διοριστούν θα διοριστούν από επιτροπή του ΑΣΕΠ, δηλαδή της ανεξάρτητης αρχής στην οποία καμία απολύτως παρέμβαση δεν έχει ο οποιοσδήποτε υπουργός. Άρα και τα δύο αυτά επίπεδα διοίκησης φεύγουν απολύτως από την επίδραση των υπουργών. …επιτέλους ο υπουργός θα χαράσσει τη στρατηγική αλλά την εφαρμογή της πολιτικής θα την κάνει η δημόσια διοίκηση την οποία καμία παρέμβαση δεν θα έχει ο υπουργός. Τεράστια μεταρρύθμιση.
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Από τη Δευτέρα προχθές όλες οι ατομικές πράξεις εκδίδονται από τους γενικούς διευθυντές, από το τέλος του μήνα καμία σύμβαση δεν θα ανατίθεται από τον υπουργό, καμία προαγωγή απόσπαση, μετάταξη υπαλλήλου δεν θα γίνεται από τον υπουργό.
Αναφορικά την πράξη νομοθετικού περιεχομένου για το μεταναστευτικό –προσφυγικό
Γ.ΓΕΡΑΠΕΤΡΙΤΗΣ: Χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο το οποίο παρέχει η συνταγματική μας τάξη για να υπάρχει επιτάχυνση διαδικασιών. Σε ότι με αφορά το τελευταίο διάστημα υπήρχε εκτενέστατη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Έγινε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια εκ μέρους της κυβέρνηση να συντονιστεί και η περιφέρεια και οι δήμοι. Ζητήθηκαν αντιπροτάσεις για το που θα έπρεπε να εγκατασταθούν οι δομές αυτές, υπήρξε μια αληθινά διαβουλευτική στάση εκ μέρους της κυβέρνησης αντ΄αυτού όμως είχαμε στην πραγματικότητα μια απόλυτη άρνηση του φαινομένου εκ μέρους των τοπικών κοινωνιών. Αντιλαμβάνεστε ότι όταν η απόφαση που λαμβάνουν οι τοπικές κοινωνίες είναι «κανένας μετανάστης στο νησί. Να μετακινηθούν όλοι στην ενδοχώρα και να μην υπάρχει καμία δομή» άρα ουσιαστικά να αποκλειστούν τα νησιά από οποιονδήποτε μετανάστη, απλά αγνοείται η πραγματικότητα. Εμείς είπαμε το απλό, θα κλείσουν οι υφιστάμενες δομές που πράγματι σε ορισμένες περιπτώσεις αντίκεινται σε κάθε έννοια ανθρώπινης αξιοπρέπειας, και θα δημιουργηθούν νέες σύγχρονες δομές οι οποίες θα έχουν απόλυτη τάξη, υπό την έννοια ότι θα έχουν χωριστούν κοιτώνες για τις οικογένειες, χωριστούς για τα παιδιά, θα υπάρχουν χώροι αναψυχής, θα υπάρχουν εκπαιδευτικοί και λατρευτικοί χώροι, θα είναι μια απολύτως τακτοποιημένη κατάσταση και εκεί θα υπάρχουν κανόνες εσωτερικής τάξης με βάσει τους οποίους κανείς δεν θα μπορεί να κάνει ότι νομίζει. Θα ελέγχεται η είσοδος και η έξοδος και όποιος δεν τηρεί τους κανόνες θα βγαίνει εκτός συστήματος προστασίας του ασύλου. Μια πολιτική η οποία άλλαξε τελείως το μείγμα σε συνδυασμό βεβαίως με τη νέα νομοθεσία για τις ταχύτατες εκδικάσεις ασύλου κι τις επιστροφές που ήδη έχει ενεργοποιηθεί. Αυτή είναι μια πολιτική η οποία ευελπιστούμε και είμαι αισιόδοξος ότι θα φέρει σαφέστατη απομείωση των μεταναστών και προσφύγων που βρίσκονται σήμερα στα νησιά.

Previous Article

Η Κερκυραία χρυσή Βαλκανιονίκης Σπυριδούλα Καρύδη στον Life News 102.9

Next Article

Μας ψεκάζουν;; Η αλήθεια για τον ουρανό της Κέρκυρας σήμερα.

Σχετικά Άρθρα