Ο Νίκος Γκούσης για την εργολαβία αποκομιδής απορριμμάτων

Share:

Ο επικεφαλής του συνδυασμού Δημοκρατική Συνεργασία για το Νότο Νίκος Γκούσης εξέδωσε ανακοίνωση για την εργολαβία αποκομιδής απορριμμάτων που αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Νότιας Κέρκυρας. Ακολουθεί η ανακοίνωση:

“Στις 28.2.2020 το δημοτικό συμβούλιο του δήμου της νότιας Κέρκυρας αποφάσισε να αναθέσει σε εξωτερικό ανάδοχο- ιδιώτη την αποκομιδή 3.865 τόνων σύμμεικτων απορριμμάτων με διάρκεια έξι μηνών έναντι ποσού 263.000 ευρώ.
Η ΕΙΣΗΓΗΣΗ συνοψίζεται ως εξής:
• Τα απορριμματοφόρα που παρέλαβε η Δημοτική Αρχή δεν επαρκούν για τη θερινή περίοδο. Είναι λίγα, σχεδόν άχρηστα και παρουσιάζουν καθημερινά απρόβλεπτες βλάβες.
• Τα προγράμματα (Φιλόδημος κ.α.) για την απόκτηση καινούργιων οχημάτων είναι χρονοβόρα και δε θα έχουν ολοκληρωθεί πριν τη λήξη της φετινής θερινής περιόδου.
• Προκειμένου να μη μείνουν τα σκουπίδια στους δρόμους, είναι αναγκαία μία μεγάλη εργολαβία για την αποκομιδή του 60% των παραγόμενων σκουπιδιών του εξαμήνου Μαϊου- Οκτωβρίου.
ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ που διατυπώσαμε πολλά:

  1. Γιατί δεν άρχισε ποτέ ένας σοβαρός προγραμματισμός επισκευής των οχημάτων, αφού ήδη από το Σεπτέμβρη η Δημοτική Αρχή είχε την ακριβή εικόνα της κατάστασης;
  2. Γιατί δεν προχώρησε έγκαιρα η κατασκευή ΣΜΑ (Σταθμού Μεταφόρτωσης), ο οποίος εξάλλου είναι αναγκαίος και για τη μεταφορά απορριμμάτων στη Κοζάνη, με δεδομένο ότι για το σκοπό αυτό -σύμφωνα με τα λεγόμενα του δήμαρχου- είχε εξασφαλιστεί ήδη από τον Οκτώβρη έκτακτη και άμεση χρηματοδότηση;
  3. Γιατί, γνωρίζοντας την ‘ελαστικότητα’ και συνεπώς την ενδεχόμενη καθυστέρηση των προγραμμάτων, δεν αναζητήθηκε ως εναλακτική λύση η χαμηλού κόστους ενοικίαση απορριμματοφόρων για την περίοδο της υψηλής ανάγκης, π.χ από 10 Ιουνίου έως 20 Σεμπτέμβρη;
  4. Γιατί δεν μελετήθηκε ως δεύτερη εναλακτική η ενδιαφέρουσα περίπτωση της απόκτησης οχημάτων με leasing;
  5. Γιατί, ενώ η υπηρεσία -κατά δική της εισήγηση- έχει δυνατότητα αποκομιδής 4.000 τόνων ανά εξάμηνο (635 μηνιαίως), εντούτοις δόθηκε στον εργολάβο η ανάθεση περίπου 4.000 τόνων, αφήνοντας την υπηρεσία μόνο με 2.700 τόνους να υπολειτουργεί; ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ
    • Οι 47 εργαζόμενοι (13 οδηγοί) της υπηρεσίας καθαριότητας είναι υπεραρκετοί για την κάλυψη όλων των αναγκών, αρκεί βέβαια να υπάρχουν και τα αναγκαία οχήματα.
    • Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, με μία δάπανη της τάξης των 80.000 ευρώ (30% της εργολαβίας!), τα απορριμματοφόρα θα γίνονταν αξιόπιστα για την κάλυψη όλων των αναγκών της υπηρεσίας. (Συγκεκριμένα στοιχεία παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση, όπως π.χ ότι η επισκευή, ή αντικατάσταση των αντλιών και των φτερών των κάδων θα αυξήσουν την δυναμικότητα αποκομιδής κατά 40%,).
    • Η ενοικίαση δύο δεκάτονων απορριμματοφόρων για 100 μέρες δεν ξεπερνάει τις 40.000 ευρώ. Έτσι μαζί με τα απορριμματοφόρα της υπηρεσίας -έστω χωρίς κάποια ουσιαστική επισκευή- θα γίνονταν η αποκομιδή με επιπλέον ποσό 40.000 ευρώ (αντί των 263.000 ευρώ για τον εργολάβο!)
    ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ
    • Φορτώνεται ο ήδη ελλειματικός προϋπολογισμός της υπηρεσίας καθαριότητας (1.350.000 έσοδα, έναντι εξόδων 2.650.000 ) με ένα περιττό κόστος, το οποίο μάλιστα αναγκαστικά θα μεταφερθεί από τα τέλη παρεπιδημούντων. Επομένως θα πληρωθεί ο εργολάβος από χρήματα προοριζόμενα για έργα -κυρίως των τουριστικών περιοχών-, τα οποία όμως δυστυχώς δε θα γίνουν.
    • Ο εργολάβος θα εισπράξει χρήματα, μέρος των οποίων θα ενίσχυε το εισόδημα κάποιων εργαζόμενων του δήμου, αφού συνήθως παρουσιάζονταν ανάγκες για υπερωριακή ή νυχτερινή απασχόληση.
    • Δημιουργείται μία πλαστή εικόνα, ευνοϊκή για την ιδιωτικοποίηση, αφού η υπηρεσία με 700.000 ευρώ θα ‘μαζεύει’ 2.700 τόνους, ενώ ο ιδιώτης με 263.000 ευρώ θα ‘μαζεύει’ 4.000 τόνους. Βέβαια δεν φαίνεται ότι ο ιδιώτης θα παίρνει το εύκολο, γρήγορο και αποδοτικό ‘φιλέτο΄, δηλαδή τα ξενοδοχεία στους τουριστικούς οικισμούς, ενώ η υπηρεσία θα κάνει και τα ‘άγονα’ ορεινά, Πεντάτι, Παυλιάνα, Χλωμό κ.α. και βέβαια όλα τ’ άλλα… (χειρωνακτική, ειδικοί καθαρισμοί κ.ο.κ.)
    • Διαμορφώνονται συνθήκες άνισης μεταχείρισης στην υπηρεσία, αφού πλέον δεν θα υπάρχει αντικείμενο για όλους, οπότε κάποιοι θα εργάζονται πίσω από το απορριμματοφόρο, ενώ κάποιοι άλλοι θα μεταφερθούν σε γραφεία άλλων υπηρεσιών. Όμως το επίδομα ανθυγιεινής εργασίας θα το παίρνουν όλοι, δίκαια ή άδικα.
    ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
    • Για τη Δημοτική Αρχή και τους νεοφιλελεύθερους οπαδούς προκύπτει η ‘αγιοποίηση’ της ιδιωτικοποίησης, αφού οι αριθμοί μιλούν: 68 ευρώ/τόνο ο ιδιώτης, 250 ευρώ/τόνο η υπηρεσία!
    • Για τη ΔΗΜΟ.ΣΥ.Ν. όμως προκύπτουν άλλα:
    Α) Ένα περιττό κόστος πάνω από 200.000 ευρώ (δώρο στον ιδιώτη), που θα μπορούσε να αποφευχθεί με πολλούς τρόπους.
    Β) Μία σκόπιμη απαξίωση της υπηρεσίας καθαριότητας και -κατά συνέπεια- του δημόσιου χαρακτήρα της αυτοδιοίκησης, με προφανή στόχο την ιδιωτικοποίηση των ‘φιλέτων’ της.
    Εξ άλλου και η τελευταία νομοθετική ρύθμιση της κυβέρνησης αφήνει πλέον αποκλειστικά στα χέρια του κάθε δήμαρχου την ανάθεση σε εργολάβους των υπηρεσιών καθαριότητας κ.τ.λ., διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές”.
Previous Article

Συνάντηση Στέφανου Γκίκα με την Υπουργό Πολιτισμού για τα Θέματα της Κέρκυρας

Next Article

Συνεδριάζει το Δ.Σ του Δήμου Βόρειας Κέρκυρας την Παρασκευή 13 Μαρτίου

Σχετικά Άρθρα