Η Νομαρχιακή Επιτροπή Κέρκυρας του ΣΥΡΙΖΑ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Share:

Η παγκόσμια κρίση λόγω της επιδημίας του Κορωναιού έχει χτυπήσει και την εκπαίδευση. Επειδή οι αλλαγές που δρομολογούνται και εφαρμόζονται από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου παιδείας θα έχουν ενδεχομένως μακροχρόνιες επιπτώσεις και μετά την αντιμετώπιση της επιδημίας, οφείλουμε να επισημάνουμε τα εξής:
Αναγνωρίζουμε την προσπάθεια και ενισχύουμε τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων, σε όλη την Ελλάδα, που μέσα στις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που βιώνουμε ως κοινωνία, προσπαθούν με κάθε τρόπο και μέσο να μείνουν σε επαφή με τους μαθητές τους, προσφέροντάς τους εξ αποστάσεως στήριξη αλλά και μορφωτική δυνατότητα. Είναι όλοι αυτοί η καλύτερη απάντηση στην ενορχηστρωμένη προπαγάνδα εναντίον της Δημόσιας Εκπαίδευσης, και η καλύτερη υπεράσπισή της στις μέρες μας.
Η σημερινή έλλειψη υποδομών και ανεπάρκεια των συστημάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά και η έλλειψη επιμόρφωσης και προετοιμασίας, δεν αντιμετωπίζεται με ελέγχους του Υπουργείου Παιδείας, στοχοποιώντας εκπαιδευτικούς, μαθητές και δημόσια εκπαίδευση.
Συγχρόνως αποκαλύπτονται μέσα σε αυτή την πρωτόγνωρη για όλους κατάσταση νέα προβλήματα και κίνδυνοι. Το «ψηφιακό χάσμα», οι ανισότητες στις ευκαιρίες εκπαίδευσης είναι παρόντα εδώ και αρκετά χρόνια και τώρα επιβεβαιώνονται σε όλο τους το μεγαλείο. Ο κίνδυνος δημιουργίας εκπαίδευσης πολλών ταχυτήτων είναι ορατός. Δεν έχουν όλες οι οικογένειες τον τεχνολογικό εξοπλισμό, την εξοικείωση με το ψηφιακό περιβάλλον, την επάρκεια δεξιοτήτων για να ενταχθούν στις ηλεκτρονικές τάξεις. Τονίζουμε, επομένως, ότι η οποιασδήποτε μορφής εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι υποχρεωτική και δεν υποκαθιστά τη δια ζώσης διδασκαλία και τη σχολική αίθουσα. Επιπλέον σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί διδαχθείσα ή εξεταστέα νέα ύλη το όποιο εκπαιδευτικό υλικό θα συζητηθεί στις ηλεκτρονικές τάξεις.
Πρέπει άμεσα το Υπουργείο παιδείας να μεριμνήσει για την αύξηση της υπολογιστικής ισχύος των πληροφοριακών συστημάτων του, καθώς και να διευρυνθεί η χωρητικότητα των δικτύων, επίσης να στελεχωθεί τώρα με επιπλέον προσωπικό το ΙΤΥΕ – «Διόφαντος», που έχει την ευθύνη για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) και τα ψηφιακά αποθετήρια εκπαιδευτικού υλικού. Εκτός κι αν το Υπουργείο Παιδείας ενδιαφέρεται άλλη μια φορά μόνο για το επικοινωνιακό τρικ, ενώ παράλληλα από την πρώτη στιγμή κάνει σχέδια για την ενίσχυση της ιδιωτικής έναντι της δημόσιας εκπαίδευσης.
Διαφωνούμε με την εμπλοκή ιδιωτικών ομίλων και εταιριών πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Το Υπουργεί παιδείας με το πρόσχημα της (τρίμηνης) δωρεάν χρήσης ιδιωτικής πλατφόρμας, στην ουσία παραχωρεί τον έλεγχο την εξάρτηση και λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε ιδιώτες, ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει και να ενισχύσει το Πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. Χωρίς καμία διαγωνιστική διαδικασία, το Υπουργείο δίνει τον έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και τα δεδομένα των μαθητών και εκπαιδευτικών σε Αμερικανική Εταιρία!
Παράλληλα πρέπει να υπάρχει σχέδιο για την επόμενη μέρα. Ας είμαστε ειλικρινείς: τα σχολεία δεν πρόκειται να ανοίξουν σύντομα, η εκπαιδευτική χρονιά είναι στην ουσία χαμένη και μόνο με λύσεις έκτακτης ανάγκης μπορεί κάπως να σωθεί. Οι ημερομηνίες των εξετάσεων, η εξεταστέα ύλη, το ωρολόγια πρόγραμμα πρέπει να ρυθμισθούν μέσα σε αυτό το πλαίσιο καθώς και ο προγραμματισμός για τους μόνιμους διορισμούς που δεν θα πρέπει να πάει πίσω ούτε να ξεχαστεί λόγω της συγκυρίας.
Επιμένουμε στην ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και των Δημόσιων υποδομών. Τώρα επείγει η ενίσχυση του Δημόσιου συστήματος υγείας, της Παιδείας και της κοινωνικής προστασίας.
Εκτός από την ατομική ευθύνη, υπάρχει και η ευθύνη της Πολιτείας
Μένουμε σπίτι – Μένουμε αλληλέγγυοι

Previous Article

Δωρεά αναλώσιμου ιατρικού υλικού από τo Tμήμα AHEPA Κέρκυρας στο Γενικό Νοσοκομείο Κέρκυρας

Next Article

Εργατικό Κέντρο: Η κυβέρνηση να λάβει μέτρα στήριξης των εργαζομένων

Σχετικά Άρθρα