Η ΝΟΔΕ Κέρκυρας για το νέο περιβαλλοντικό νομοσχέδιο & τη σύσταση περιφερειακού ΦΟΣΔΑ

Share:

Για χρόνια τώρα, όλοι μας βιώνουμε την κατάσταση των απορριμμάτων στην Κέρκυρα, ζήτημα που ανεδείχθη ως το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο τόπος μας. Η πράξη μάλιστα απέδειξε ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου βαθμού, αδυνατούν να διαχειριστούν μόνοι τους την κατάσταση αυτή. Τουλάχιστον εδώ.

Η Κυβέρνηση ανέλαβε λοιπόν την πρωτοβουλία να φέρει προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή νομοσχέδιο για τον Εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Είναι ένα Νομοσχέδιο «τομή» γιατί αντιμετωπίζει χρόνιες παθογένειες και παράλληλα δημιουργεί δομές για την αποτελεσματική προστασία του περιβάλλοντος.

Έτσι, για την διαχείριση στερεών αποβλήτων στις νησιωτικές περιφέρειες, του Νοτίου Αιγαίου και των Ιονίων Νήσων, συστήνεται, για κάθε μια από αυτές, ειδικός Περιφερειακός Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων, ως Ανώνυμη Εταιρία ΟΤΑ, στον οποίο μετέχουν η οικεία περιφέρεια και υποχρεωτικά όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας. Σκοπός του Περιφερειακού ΦΟΣΔΑ είναι: α) ο καλύτερος συντονισμός για τη διαχείριση αποβλήτων σε αυτές τις ευαίσθητες (και τουριστικά) περιοχές, β) η αντιμετώπιση των προστίμων που έχουν επιβληθεί από την ΕΕ και γ) η δημιουργία ενός πιο ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης αποβλήτων.

Πρέπει δε να επισημανθεί ότι με την νέα αυτή επικείμενη νομοθεσία:

• Βελτιώνονται, απλοποιούνται και μειώνονται οι χρόνοι περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων για την υλοποίηση έργων.

• Διευκολύνεται η στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με συνέπεια τον πολλαπλασιασμό

των αντισταθμιστικών οφελών των Δήμων που είναι οι υποδοχείς τέτοιων επενδύσεων.

• Δημιουργείται Περιφερειακός Φορέας Διαχείρισης Απορριμμάτων με συμμετοχή 60% οι Δήμοι και 40% η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, για την αποτελεσματική και ταχύτερη διαχείριση των απορριμμάτων. Τούτο μάλιστα, εν όψει της τραγικής κατάστασης στην Κέρκυρα, τις ευρύτερες καθυστερήσεις στα περισσότερα νησιά του Ιονίου, την απειλή προστίμων απο την ΕΕ για την καταστάση στην Κέρκυρα και στην Ζάκυνθο και με δεδομένο οτι κανένα νησί μόνο του, όπως είναι προφανές, δεν μπορεί εύκολα να αντιμετωπίσει τις μεγάλες ανάγκες της νέας τεχνολογίας, των επενδύσεων, των απαιτήσεων της νομοθεσίας και των εθνικών δεσμευτικών στόχων για σύγχρονη διαχείριση, όπως επίσης και για την αποκατάσταση της βλάβης στο περιβάλλον απο τις μέχρι σήμερα διαδικασίες.

• Βελτιώνεται, τέλος, η διαχείριση των προστατευομένων περιοχών, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Όλα τα παραπάνω, ήδη τα έχουν αναλύσει αρκουντως σε δημόσιες τοποθετήσεις τους και η Περιφερειάρχης Ιόνιων Νήσων κ. Ροδη Κρατσα, αλλά και ο Βουλευτης Κέρκυρας της «ΝΔ» κ. Στεφανος Γκικας. Είναι απαραίτητο λοιπόν και από τη δίκη μας τη μεριά, να εξηγήσουμε στην κοινωνία της Κέρκυρας τι πραγματικά προσφέρει αυτό το νέο πλαίσιο, του οποίου στόχος είναι να εξορθολογίσει και να διορθώσει, επιτέλους, καταστάσεις, που οι έως σήμερα αποκλειστικοί διαχειριστές, δεν κατάφεραν να αποδείξουν ότι μπορούν να διαχειριστούν. Ας λείπει λοιπόν η εύκολη κριτική σε κάτι που δεν έχει ακόμα δοκιμαστεί και ακόμα περισσότερο η κριτική η προερχόμενη από πηγές δοκιμασμένες, με αποτελέσματα που στερούνται θετικού προσήμου.

Previous Article

Ο Ιατρικός Σύλλογος Κέρκυρας μας ενημερώνει

Next Article

Συστηματικοί έλεγχοι σε όλη τη χώρα για μετακινήσεις εκτός περιφερειακής ενότητας τόπου κατοικίας και άσκοπες μετακινήσεις

Σχετικά Άρθρα