Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Προτάσεις Πρωτοκόλλου Λειτουργίας Ξενοδοχείων | Μια πρώτη ανάγνωση | Η άποψη 5 διευθυντών και ιδιοκτητών

του Γεώργιου Λυκαύγη (*)

Όταν το έγκριτο Χρήμα & Τουρισμός δημοσίευσε χθες τις Προτάσεις για το Πρωτόκολλο Λειτουργίας Ξενοδοχείων, παρατηρήθηκαν τα εξής,

Πολλοί σχολίασαν σε διάφορους ιστόχωρους, blogs & forums σχεδόν άμεσα μετά την δημοσίευση, χωρίς ούτε καν να έχουν διαβάσει το άρθρο.
Πολλοί επίσης σχολίασαν ως παρα πάνω έχοντας διαβάσει το άρθρο αλλά όχι την όλη πρόταση των 20+ σελίδων.
Πολλοί σχολίασαν έχοντας κάνει μια ανάγνωση, αλλά χωρίς να αναλυσουν το περιεχόμενο.
Άπαντες συμφωνούμε ότι το δημοσίευμα μιλά για ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ (κι όχι για ΤΟ πρωτόκολλο) οι οποίες θα κατατεθούν από τους φορείς στο Πρωθυπουργικό γραφείο για διαβούλευση και πιθανώς έγκριση, με τις όποιες αλλαγές.

Οι προτάσεις αυτές θα διαμορφωθούν στις επόμενες μέρες με προσθήκες, διαφοροποιήσεις και διευκρινήσεις. Είναι όμως μια βάση (και προς το παρόν η μόνη που ξέρουμε) για να χτιστεί το πολυπόθητο Πρωτόκολλο Ασφαλούς Λειτουργίας των Ξενοδοχείων (κι όχι μόνο).

Το τελικό σχέδιο όταν εγκριθεί θα είναι πολύ πιο αναλυτικό και θα περιέχει, λογικά, και επεξήγηση διαχείρισης σεναρίων ή/και παραδείγματα. Φυσικά πρέπει να είμαστε και ειλικρινείς ότι στο τελικό σχέδιο, η ευθύνη θα βαραίνει τον ξενοδόχο κι όχι την Κυβέρνηση.

Σαν παράδειγμα να υπενθυμίσω τους φίλους αναγνώστες σας για την ανάρτηση από το Χρήμα Τουρισμός (που αλλού!!!!) στις 28/04/2020 για το Πιστοποιητικό Clean & Safe στην Πορτογαλία. Φαινομενικά μια εξαιρετική πρωτοβουλία αλλά εάν κοιτάξουμε τις λεπτομέρειες , βλέπουμε ότι το Υπουργείο Τουρισμού της Πορτογαλλίας απλά θα στείλει το εγχειρίδιο σε όλες τις επιχειρήσεις, οι οποίες θέλουν το πιστοποιητικό κι ακολούθως θα κάνει ελέγχους, εάν τηρούν τους κανόνες. Με λίγα λόγια ζητούν από τις επιχειρήσης να κάνουν επένδυση και μετά απλά θα υπάρξει ο έλεγχος. Στα ενδιάμεσα όμως το πιστοποιητικό χρησιμοποιείται από την επιχείρηση κι αυτό, κατ’ εμέ, είναι άκρως επικίνδυνο εν αντιθέσει με την δική μας προσέγγιση.


Εάν θέλουμε να βρούμε λάθη, παραλείψεις και αμφιλεγόμενα σημεία, μπορούμε πολύ εύκολα. Αλλά πόσο εποικοδομητικό είναι στην παρούσα φάση της μάχης;

Όπως όλα στην τουριστική βιομηχανία ΔΕΝ θα αποτελέσει ένα ανελαστικό εγχειρίδιο λειτουργίας, αλλά κάτι εύπλαστο το οποίο θα διαμορφώνεται σύμφωνα με τις εξελίξεις, τόσο τις εμπορικές, αλλά και τις επιστημονικές. Αλλά πάνω από όλα θα αλλάζει σύμφωνα με τις εμπειρίες ξενοδοχειακών μονάδων που θα είναι ήδη σε λειτουργία ανά τον κόσμο.

Οι προτάσεις αυτές δεν ήταν έμπνευση πρωινού καφέ, μήτε μια λύση του ποδαριού για να καταφέρουν να ανοίξουν τα ξενοδοχεία. Είναι προτάσεις οι οποίες έχουν συνταχθεί μετά από πολλές διαβουλεύσεις και προπαντώς επεξεργασία σεναρίων. Αρωγός ήταν το ΞΕΕ και αυτό από μόνο του, είναι αρκετό να δώσει μια μεγάλη δόση εγκυρότητας.

Συμφωνούμε επίσης (κι αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε) ότι οι προτάσεις πρέπει να καλύπτουν όλο το φάσμα των ξενοδοχειακών μονάδων, είτε αυτές είναι All Inclusive μεγαθήρια, ξενοδοχεία πολυτελείας, μικρά boutique ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχεία πόλεως, κ.λπ..

Μια μεγάλη μερίδα ξενοδόχων περιμένουν το πρωτόκολλο ασφαλούς λειτουργίας πριν πάρουν την τελική απόφαση, ενώ κάποιοι έχουν ήδη αποφασίσει να ανοίξουν. Το σίγουρο είναι ότι τώρα θα γίνουν διάφορες διεργασίες και σε διάφορα επίπεδα ενώ εναγωνίως αναμένονται και τα μέτρα στήριξης για τον τουρισμό,

  1. Οι ξενοδόχοι θα πρέπει να επαναυπολογίσουν τον προυπολογισμό τους όσο οδυνηρό και να είναι αυτό.
    2. Οι ξενοδόχοι οι οποίοι δεν έκαναν μέχρι τώρα Budget αλλά λειτουργούσαν με ένα απλό υπολογισμό Έσοδο/Έξοδο θα πρέπει να αναθεωρήσουν
    3. Η προσφιλείς (παλιά) φράσεις «στο περίπου» και «θα δούμε» πρέπει να εκλείψουν από το λεξιλόγιο μας.
    4. Να εμπεδώσουμε ότι η φετινή χρονιά δεν είναι για υπολογισμούς Profit αλλά για Least Possible Loss.
    5. Μπορούμε να εκπαιδεύσουμε το προσωπικό μας? Πρέπει να σκεφτούμε πολύ σοβαρά το θέμα κατάρτισης. Όποιο ξενοδοχείο ανοίξει θα πρέπει πραγματικά να παλέψει για να καταρτίσει επαρκώς το προσωπικό του. Η καμαριέρα, η λαντζιέρα κι ο κηπουρός πλέον αναβαθμίζονται σε πρόσωπα υψίστης σημασίας για την επιχειρησή μας.
    Ακόμη πιο σημαντικό είναι για όλους τους ξενοδόχους να υπολογίσουν και να ποσοστοποιήσουν/αριθμοποιήσουν την αξία για το κατάλυμα τους του να ανοίξουν για το 2020.

Οι αποφάσεις δύσκολες αλλά τώρα είναι η ώρα για χαρτί και μολύβι. Οι επόμενες μέρες δεν είναι για χαλαρή συζήτηση αλλά για να αντικρύσουμε την σκληρή αλήθεια. Ο Έλληνας είναι εκ φύσεως του Εμπορας κι ως έμπορας θα πορευτεί με εφευρετικότητα και πολλή δουλειά.

Απόψεις
Ποιος όμως καλύτερος να δώσει μια πρώτη ανάγνωση από τους ίδιους τους ξενοδόχους και τους διευθυντές, οι οποίοι θα κληθούν να εφαρμόσουν όλα αυτά. Συζήτησα το θέμα με πολλούς ξενοδόχους και εκτενώς. Απέφυγα επίσης επιμελώς να μιλήσω με φορείς ξενοδόχων για ευνόητους λόγους, αφού δεν το έχουν συζητήσει ακόμη με τα μέλη τους.

Με την άδεια τους παραθέτω και τα σχόλια τους για να δοθεί τροφή για σκέψη.

Αντώνης Urselmann (Labranda Resorts) – Για το operation του ξενοδοχείου δεν είναι ιδιαίτερα πιεστικές οι διαδικασίες μιας και πολλά από αυτά τα κάνουμε ήδη, αν και με τις αποστάσεις ιδιαίτερα στα επισιτιστικά, τα μεγάλα ξενοδοχεία θα αντιμετωπίσουν μεγάλες προκλήσεις. Νομίζω ότι η κάθε επιχείρηση θα πρέπει να κάνει μια P&L πριν προχωρήσει σε οπιαδήποτε κίνηση ανοίγματος.

Αλέξανδρος Ανεμογιάννης (Corfu Palace Hotel) – Δεν αναφέρεται καθόλου στο τη πρέπει να τηρούν και οι πελάτες, ποιος θα δίνει τις μάσκες (τι είδους μάσκες) και που θα πρέπει να τις φορούν, αν θα πρέπει καθημερινά να μας βεβαιώνουν ότι δεν έχουν πυρετό και ότι είναι καλά. Για την καθαριότητα ιδιαίτερα στα δωμάτια δεν λέει πως θα μπαίνουν και θα βγαίνουν τα σκεπάσματα, μόνο ότι καλό είναι να μην αλλάζουν κάθε μέρα.

Το πρωτόκολλο θα πρέπει να έχει τη μορφή επιβολής και όχι σύστασης, γιατί αλλιώς θα δημιουργούνται πολλά θέματα με τους πελάτες αλλιώς να δίνεται η δυνατότητα να επιβάλει τις όποιες αποφάσεις πάρει ο ξενοδοχός στο ξενοδοχείο του!

Υπάρχει η πιθανότητα να χρειαστεί να δουλεύουμε σε ultra all inc. με butler service και μια πιο prive εμπειρία για τον πελάτη.

Πηγή: money-tourism.gr/

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ