Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Σωρεία ακυρώσεων από την φόρμα PLF|Πλήθος προβλημάτων και χάος στην λειτουργία|Αλλαγές ίσως και εντός της ημέρας στο πλαίσιο|ΦΟΡΜΕΣ

Σωρεία ακυρώσεων στο πολυαναμενόμενο άνοιγμα του ελληνικού Τουρισμού, προκαλεί η θέσπιση την τελευταία στιγμή κυριολεκτικά, της υποχρεωτικής συμπλήρωσης της φόρμας Passenger Locator Form (PLF), από όλους τους επιβάτες διεθνών πτήσεων προς την Ελλάδα, τουλάχιστον 48 ώρες πριν την πτήση.

Το θέμα ανέδειξε χθες το ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ, επισημαίνοντας τις δυσλειτουργίες που θα προκαλέσει λόγω του κατεπείγοντως, αλλά και κάποια οφθαλμοφανή λάθη και παραλείψεις. Ομοίως και σχετικά δημοσιεύματα στην Γερμανία, που επεσήμαναν τα προβλήματα.

Ωστόσο, χθες το βράδυ δεχθήκαμε καταιγισμό μηνυμάτων και e mails, από επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και τουρίστες, που βρίσκονται σε αδιέξοδο, από το γεγονός ότι ουσιαστικά η ιστοσελίδα που πρέπει να μπει ο τουρίστας και να συμπληρώσει τα απαιτούμενα στοιχεία, ουσιαστικά δεν λειτουργεί και οι ελάχιστοι που έφτασαν ως το τέλος, συμπληρώνοντας τον ταχυδρομικό κώδικα (!!!) του ξενοδοχείου και τον κωδικό IATA, της πτήσης, δεν πήραν το πολυπόθητο qr code.

Οι επαγγελματίες τόνισαν και σε επώνυμες δηλώσεις τους που ακολουθούν την σωρεία ακυρώσεων που δέχονται, αλλά και την δυσφήμιση της χώρας στο εξωτερικό, καθώς μέχρι την Τετάρτη το πρωί που είναι προγραμματισμένες οι πρώτες πτήσεις δεν επαρκεί το χρονικό διάστημα για να υποβληθούν οι δηλώσεις.

Παράλληλα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες κυβερνητικές πηγές, άμεσα δίδεται σιωπηλή αναστολή του 48ωρου, για κάποιο διάστημα, ενώ μπορεί να υπάρξουν και ανακοινώσεις εντός της ημέρας με αλλαγές, από την κυβέρνηση. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι σύντομα θα υπάρξει και μετάφραση και σε άλλες γλώσσες των φορμών και των κειμένων, γεννώντας εύλογα ερωτηματικά γιατί δεν είχε γίνει.

Με τον τρόπο αυτό, ένα πολύ σωστό μέτρο, που ανακοίνωσε και εφαρμόζει η Κύπρος από τις 3 Ιουνίου, δυσφημείται και μαζί και η Ελλάδα.

Υπενθυμίζεται ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), εν όψει της απελευθέρωσης των πτήσεων εξωτερικού προς τα αεροδρόμια της χώρας μας, ενημέρωσε το επιβατικό κοινό για την αεροπορική οδηγία (Notam), που εκδόθηκε το Σάββατο 27 Ιουνίου 2020 και ήδη ισχύει έως την Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020, και η οποία προβλέπει την υποχρεωτική συμπλήρωση της φόρμας Passenger Locator Form (PLF), από όλους τους επιβάτες διεθνών πτήσεων προς την Ελλάδα.

Ειδικότερα στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://travel.gov.gr/#/ υπάρχουν αναλυτικές οδηγίες.

Οι καταγγελίες

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις καταγγελίες:

  • Η ανακοίνωση έγινε το προηγούμενο Σάββατο, που οι tour operators ήταν κλειστοί και ουσιαστικά χθες προσπάθησαν να δουν τι σημαίνει η φόρμα αυτή και να ενημερώσουν τους πελάτες για το πως λειτουργεί και τι πρέπει να κάνουν. Οι επικοινωνίες λοιπόν με τους πελάτες ξεκίνησαν ουσιαστικά σήμερα και αν και υπήρξαν εταιρίες που έστειλαν στους πελάτες τους τα απαραίτητα στοιχεία (Τ.Κ., IATA code, Περιφέρεια {γιατί Notio Aigaio ή Sterea Ellada, είναι ακατανόητα για τους πελάτες}), δεν κατάφεραν να πάρουν το qr code, όσοι έφτασαν στο τέλος
  • Πολλοί πελάτες πριν την ενημέρωση από τους tour operators, προχώρησαν σε ακυρώσεις
  • Τα γραφεία του ΕΟΤ διακίνησαν με mails τις φόρμες, αν και στο διαβιβαστικό ανέγραφαν ότι πρέπει να συμπληρωθούν ηλεκτρονικά
  • Υπήρξε πληροφόρηση για έλεγχο με τεστ όλων των επιβαινόντων σε κάθε πτήση, αφού δεν θα είχαν qr code, γεγονός που θα σήμαινε ουρές τεράστιες και τρομερή καθυστέρηση στα αεροδρόμια
  • Για το θέμα ενεργοποιήθηκε και το τμήμα Διαχείρισης κρίσεων, κορυφαίου γερμανικού tour operator, που επιχείρησε να μιλήσει με τους αρμοδίους
  • Πολλοί επαγγελματίες αναρωτιώνται για πιο λόγο γίνονται αυτοί οι λανθασμένοι χειρισμοί και διερωτώνται μήπως δεν ήθελαν την έναρξη της τουριστικής σαιζόν, για την οποία επένδυσαν πολλά χρήματα για να τονώσουν την ζήτηση
Δηλώσεις

Οι εξελίξεις αυτές προκάλεσαν έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες προς το υπουργείο Τουρισμού, από όλους τους tour operators της Γερμανίας, αλλά και από θεσμικούς φορείς του Τουρισμού. Μάλιστα σχετική επιστολή, σύμφωνα με πληροφορίες απεστάλη από θεσμικό παράγοντα και στον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη.

Σημαντικοί εκπρόσωποι κορυφαίων tour operators, αλλά και ο πρόεδρος της ΠΟΞ κ. Γρηγόρης Τάσιος, είπαν στο ΧΡΗΜΑ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:

Ο κ. Γιάννης Παπαδάκης, διευθύνων σύμβουλος της DTS Hellas, μέλος του Der Touristik Group, δήλωσε σχετικά: «Υπάρχουν πολλά και σοβαρά προβλήματα από Γερμανία και Τσεχία. Έχουμε πλήθος ακυρώσεων και είναι αδιανόητο να γίνονται τέτοιες ανακοινώσεις Σάββατο μεσημέρι. Έχουμε αφίξεις την 01.07 από Γερμανία Τσεχία και πληροφορηθήκαμε για την διαδικασία το Σάββατο στις 27.06 το μεσημέρι. Ενημερώσαμε τους συνεργάτες μας αλλά Σαββατοκύριακο είναι δύσκολη η επικοινωνία. Χθες έγινε ολόκληρος αγώνας για να ενημερωθούν οι πελάτες, αλλά υπήρχαν θέματα με την πλατφόρμα».

Παράλληλα ο κ. Παπαδάκης θέτει και το θέμα της Σουηδίας, τονίζοντας: «Για την Σουηδία τελικά μάθαμε χθες ότι πρέπει να ακυρώσουμε, μέχρι νεοτέρας, τις πτήσεις και ουσιαστικά να ειδοποιήσουμε τους πελάτες ότι δεν θα πετάξουν…».

Σύμφωνα με πληροφορίες μέχρι το βράδυ της Παρασκευής υπήρξαν πολλές επικοινωνίες με τον υπουργό Τουρισμό Χάρη Θεοχάρη για το θέμα αυτό, ο οποίος συνιστούσε αναμονή. Το ίδιο έγινε και το Σάββατο σε εμφάνισή του σε τηλεδιάσκεψη. Τελικά χθες το μεσημέρι ανακοινώθηκε μετά την κυβερνητική σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό, με αποτέλεσμα να υπάρχει και στο θέμα αυτό, πρόβλημα, αφού κάποιοι χάνουν τις δικαοπές τους, 2-3 ημέρες πριν πετάξουν.

Από την πλευρά του ο κ. Μάνος Ντουλγκέρης, διευθύνων σύμβουλος του Meeting Point Hellas του group FTI , είπε: «Δεν έχω λόγια! Δύο ημέρες πριν την άφιξη γεμάτων αεροπλάνων και να τρέχουμε να ενημερώσουμε τους πελάτες για την νέα φόρμα. Και να μην λειτουργεί το σύστημα. Και οι υπεύθυνοι πηγαίνουν για φωτογραφίες στην Κω. Ο Θεός να βάλει το χέρι του».

Ο κ. Ντέμης Ευαγγελινός, γενικός αντιπρόσωπος Ελλάδος του  Blue Style Τσεχίας δήλωσε: «Η φόρμα έχει δημιουργήσει πολλά και σοβαρά ζητήματα. Έχουμε ακυρώσεις, ενώ έτσι θα πρέπει να ξεχάσουμε το last minute< που φέτος θα είναι πολύ σημαντικό».

Αντίστοιχες τοποθετήσεις έκαναν και τουριστικοί πράκτορες από την Ρόδο και την Κέρκυρα.

Στέλεχος γερμανικού tour operator έγραψε στον Έλληνα αντιπρόσωπό του σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τα εξής: «Με τα νέα μέτρα και τις ανακολουθίες  του υπουργείου χάλασε  η ημέρα μου.Όλοι οι ΤΟ’s, πράκτορες, γραφεία και πελάτες δεν μπορούν να το καταλάβουν. Είναι απαράδεκτο την τελευταία στιγμή. Πολλοί ακυρώνουν την τελευταία στιγμή, άλλοι φοβούνται και αλλάζουν τα ταξίδια τους π.χ. για Mallorca που είναι πολύ πιο απλά».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος είπε: «Δυστυχώς επιβεβαιώνω ότι υπάρχουν σοβαρά προβλήματα με την φόρμα. Ειδικά για τα Βαλκάνια που είναι και σημαντικοί πελάτες για την Χαλκιδική που δραστηριοποιούμε επιχειρηματικά, έχουμε πολλές καταγγελίες για το σύστημα. Όλο αυτό δυστυχώς δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε μια πολύ δύσκολη χρονιά για τον ελληνικό Τουρισμό».

Σχολιάζοντας το θέμα αυτό, ο κ. Δημήτρης Χαριτίδης, πρόεδρος της TEZ TOUR HELLAS δήλωσε: «Οι πελάτες μας δεν έχουν πρόβλημα με την διαδικασία, αν και παρουσιάζει προβλήματα, ωστό εκεί που σίγουρα θα δημιουργηθούν θέματα, είναι σε κρατήσεις last minute. Και αυτό σε μια χρονιά που το last minute θα έχει σημαντικό ρόλο».

Οι φόρμες και ο ΕΟΤ

Όπως προαναφέρεται γραφεία του ΕΟΤ στο εξωτερικό απέστειλαν τις φόρμες, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με την ακόλουθη εισαγωγή:

«Dear madam/sir

I am forwarding the forms to be filled for all the passengers entering in Greece, which we just received by the Ministry of Tourism.

Please note that the forms should be filled only through internet, at the link https://travel.gov.gr/#/

I am sorry for any  inconvenience.

Οι φόρμες που εστάλησαν μέσω μηνυμάτων στην τελευταία τους έκδοση, έχουν ως εξής:

ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

ΠΛΟΙΑ

ΟΔΙΚΩΣ

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Πηγή: money-tourism.gr/

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ