Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Καραμανλής στα Παραπολιτικά 90,1: Ανοιχτό το ενδεχόμενο ορίου πληρότητας στα ΜΜΕ σε περίπτωση έξαρσης κρουσμάτων

«Αν η Τουρκία επανέλθει σε επιθετική συμπεριφορά θα έχει κυρώσεις» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Καραμανλής, αναφερόμενος στο κείμενο συμπερασμάτων της συνόδου κορυφής της ΕΕ.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι «υπήρχαν χώρες στην ΕΕ που δεν ήθελαν αναφορά σε κυρώσεις κατά της Τουρκίας».

Αναφορικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επισήμανε πως «απολυμάνσεις γίνονται καθημερινά».

Για τον αριθμό των λεωφορείων, ο υπουργός ανέφερε πως «τον Ιούλιο του 2019 η κυβέρνηση παρέλαβε 850 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 1.100».

Παράλληλα δήλωσε πως «μέσα στον Οκτώβριο ήρθαν τα πρώτα λεωφορεία που θα φτάσουν τα 200 ενώ στο τέλος του έτους θα έρθουν άλλα 300 με λίζινγκ».

Την ίδια στιγμή υπογράμμισε πως «γίνεται προσπάθεια να μειωθούν οι χρονοαποστάσεις» ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο ορίου πληρότητας στα μέσα μαζικής μεταφοράς σε περίπτωση έξαρσης κρουσμάτων κοροναϊού.

Σε ότι αφορά τα πρόστιμα, είπε πως επιβάλλονται από την Ελληνική Αστυνομία «που κάνει εξαιρετική δουλειά».

Ακόμη ξεκαθάρισε πως «την ευθύνη για το κόστος της συντήρησης την έχει ο ιδιώτης ενώ ο οδηγός θα είναι δημόσιας υπάλληλος».

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κατήγγειλε ότι ο τότε υπουργός Χρήστος Σπίρτζης και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έδωσε «χιλιόμετρα στα ΚΤΕΛ με κόστος 1,43 ευρώ το χιλιόμετρο».

Ερωτηθείς για τις αρρυθμίες στην κυβέρνηση, απάντησε πως «δεν υπάρχουν » ενώ τόνισε πως «όλοι οι υπουργοί κρίνονται από τον πρωθυπουργό».

Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Κώστα Καραμανλή στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφερόμενος στα μέχρι τώρα αποτελέσματα της Συνόδου Κορυφής, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Έχει συνταχθεί ένα κείμενο το οποίο εκφράζει τη σθεναρή καταδίκη για τις τουρκικές προκλητικότητες και το πιο βασικό α είναι ότι η Άγκυρα αν επανέρθει σε παραβατικές συμπεριφορές γίνεται σαφής λόγος για χρήση όλων των απαραίτητων εργαλείων με αναφορά σε συγκεκριμένα άρθρα για διαδικασία κυρώσεων. Βλέπουμε ότι γίνεται ένας μόνιμος μηχανισμός κυρώσεων σε περίπτωση που η Τουρκία αποφασίσει ξανά να προκαλέσει με τη συμπεριφορά της. Νομίζω ότι γίνεται πλέον σαφές ότι η Σύνοδος Κορυφής καταδίκασε την παραβίαση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και κάνει ρητή αναφορά και σε αποφάσεις και σε ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας αλλά για πρώτη φορά ένα συμβούλιο ευρωπαϊκό ασχολήθηκε με τα ελληνοτουρκικά ωσάν να είναι ευρωτουρκικά και αυτό ήταν μια πάγια θέση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής από το’74 και μετά και βλέπουμε ότι επιτυγχάνεται με τη σημερινή κυβέρνηση».

Ερωτηθείς αν θα ήθελε να είναι πιο εμφανείς οι αναφορές στις κυρώσεις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών απάντησε: «Στα ευρωπαϊκά Συμβούλια και στις Συνόδους Κορυφής δεν γίνονται στα συμπεράσματα συγκεκριμένες αναφορές, εδώ όμως έγινε. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε σαφή αναφορά αφού γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα άρθρα για τη διαδικασία κυρώσεων. Επομένως νομίζω ότι η ολονύχτια αυτή διαπραγμάτευση και το τελικό κείμενο που υιοθετήθηκε είναι ότι καλύτερο για τις θέσεις της Ελλάδος και της Κύπρου».

Ερωτηθείς πόσο αισιόδοξος είναι ότι θα αποδεχτεί τους κανόνες η Τουρκία, σημείωσε: «Στην αρχή είναι γεγονός ότι υπήρχαν χώρες της ΕΕ που δεν επιθυμούσανε να υπάρξει αναφορά σε κυρώσεις και είχαν επικαλεστεί να ανακοινωθεί ένας μηχανισμός απεμπλοκής. Τέτοια διατύπωση δεν είδαμε στα συμπεράσματα επομένως νομίζω ότι τελικά επικράτησαν πιο σώφρονες λογικές και βλέπουμε ότι όλοι θέλουμε απεμπλοκή αλλά προϋποθέτει επικές κινήσεις και από την πλευρά της Τουρκίας, τον τερματισμό των μονομερών ενεργειών που παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο. Στη διπλωματία πάς βήμα –βήμα, στις διεθνείς σχέσεις και στα γεωπολιτικά παιχνίδια στην Ανατολική Μεσόγειο θα ήταν λάθος να πούμε αν είμαστε αισιόδοξοι ή δεν είμαστε αισιόδοξοι. Αυτό όμως που μπορούμε να πούμε είναι ότι αυτή τη στιγμή ένα ζήτημα το οποίο αφορούσε μια χώρα της ΕΕ με μια χώρα εκτός ΕΕ γίνεται θέμα συζήτησης στη Συνοδό Κορυφής και η ΕΕ στηρίζει τις ελληνικές θέσεις».

Αναφορικά με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, επισήμανε: «Δεν πάγωσε κανένα διαγωνισμό η κυβέρνηση, υπήρχε ένας διαγωνισμός ο οποίος ήταν τόσο πρόχειρα γραμμένος, γονατογράφημα το οποίο η Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών προσφυγών ακύρωσε. Παραλάβαμε 850 οχήματα, τα έχουμε φτάσει μέχρι στιγμής τα 1.100 δηλαδή αύξηση 30%. Μέσα στον Οκτώβριο ήρθανε τα πρώτα λεωφορεία ΚΤΕΛ τα οποία θα φτάσουνε τα 200, θα πάμε δηλαδή στα 1.300 λεωφορεία δηλαδή σε σχέση με τον Ιούλιο του ‘19 θα αυξήσουμε το στόλο στο 53%. Μέχρι το τέλος του έτους τις αρχές του επόμενου έτους θα έρθουν άλλα 300 λεωφορεία με leasing θα πάμε σε σύνολο 1.600 λεωφορείων».

Στην ερώτηση αν γίνονται απολυμάνσεις στα λεωφορεία, δήλωσε: «Απολυμάνσεις γίνονται καθημερινά. Υπάρχουν μελέτες σε όλο τον κόσμο ότι η διασπορά στα ΜΜΜ όταν φοράμε μάσκα είναι σχεδόν μηδενική. Μεγαλύτερο κίνδυνο έχουμε όταν τρώμε σε ένα εστιατόριο παρά όταν παίρνουμε στα ΜΜΜ με την προϋπόθεση ότι φοράνε όλοι μάσκες. Δεν έχει γίνει πουθενά στον κόσμο πολιτικό θέμα αυτό, άλλη μια πρωτοτυπία ελληνική, εδώ συζητάμε αν θα έχουν κόσμο τα ΜΜΜ. Εννοείται ότι θα έχουν κόσμο… Και στο Μετρό και στα λεωφορεία γίνεται μια συστηματική προσπάθεια οι χρονοαποστάσεις να μειωθούνε και περισσότερα λεωφορεία να έχουμε στους δρόμους».

Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδεχόμενο να μειωθεί στο 50% η χωρητικότητα των λεωφορείων στην περίπτωση έξαρσης της πανδημίας, απάντησε: «Αυτό είναι ένα σενάριο που είναι ανοιχτό. Αυτό δεν το αποφασίζει από μόνος του ο υπουργός Μεταφορών, υπάρχει μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία. Αυτό το είχαμε κάνει το Μάρτιο και είχε δουλέψει. Με τα στοιχεία που έχω μπορώ να σας πω ότι σχεδόν στο 90% των λεωφορείων έχουμε χωρητικότητα κάτω του 65%. Το πρωί και το απόγευμα έχουμε προβλήματα αλλά σε πολύ συγκεκριμένες γραμμές εντοπίζονται αυτά τα προβλήματα, και αυτές τις γραμμές είναι που ενισχύουμε».

«Θέλω να ευχαριστήσω το επιβατικό κοινό και τους εργαζομένους διότι πέρα από κάποια μεμονωμένα περιστατικά είναι σχεδόν καθολική η χρήση μάσκας στα λεωφορεία και στο Μετρό», δήλωσε επιπρόσθετα.

«Πρόστιμα κόβει η Ελληνική Αστυνομία η οποία κάνει εξαιρετική δουλειά και εκεί που υπάρχουνε προβλήματα αμέσως έρχεται και βοηθάει τον ΟΑΣΑ», ξεκαθάρισε ο ίδιος.

Ερωτηθείς αν στο πρόγραμμα leasing των λεωφορείων συμπεριλαμβάνεται και το services τους, ανέφερε: «Την ευθύνη της συντήρησης την έχει ο ιδιώτης, ο οδηγός όμως πάνω στο λεωφορείο αυτό θα δημόσιος υπάλληλος, θα είναι οδηγός της ΟΣΥ. Για αυτό να πείτε στους αγαπητούς φίλους του ΣΥΡΙΖΑ ότι η κυβέρνηση της ΝΔ είναι αυτή που κάνει για πρώτη φορά προσλήψεις 650 ανθρώπων και δίνει και άλλες 550 θέσεις εργασίας μέσω ΚΤΕΛ στις αστικές συγκοινωνίες γιατί 10 χρόνια έχουν να γίνουν προσλήψεις. Η συντήρηση και το κόστος της συντήρησης βαραίνει των ιδιώτη επειδή όμως ο ΟΣΥ έχει εγκαταστάσεις και έχει εργαζομένους οι οποίοι είναι φοβερά καταρτισμένοι τεχνικοί θα μπορεί ο ιδιώτης να χρησιμοποιεί, και θα χρησιμοποιεί, τις εγκαταστάσεις του ΟΣΥ , μπορέι να χρησιμοποιεί και εργαζομένους».

Αναφορικά με τα ΚΤΕΛ, ο κ. Καραμανλής δήλωσε: «Ο κ.Σπίρτζης το 2018 είχε ψηφίσει νόμο που έδινε στα ΚΤΕΛ, με απευθείας ανάθεση, συμβάσεις συγκοινωνιακού έργου. Στη Θεσσαλονίκη το 2019 ο κ.Σπίρτζης και ο κ.Παππάς έδωσαν 4 εκατομμύρια χιλιόμετρα με κόστος 1,43€ στο ΚΤΕΛ. Εμείς το δίνουμε 1,41. Αυτό το έπραξε προ πανδημίας και με αυτό τον τρόπο ομολόγησε και ο κ. Σπίρτζης και ο ΣΥΡΙΖΑ την πλήρη αποτυχία της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ γιατί ένα χρόνο αφού κρατικοποιείς τον ΟΑΣΘ έρχεσαι και δίνει συγκοινωνιακό έργο σε έναν ιδιώτη. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο χρησιμοποιούμε και εμείς για να δώσουμε συγκοινωνιακό έργο στο ΚΤΕΛ. Ας σταματήσει αυτή η αντιπαράθεση γιατί τα στοιχεία είναι συντριπτικά και δείχνουν την πλήρη απαξίωση στην οποία είχαν περιέλθει οι αστικές συγκοινωνίες τόσο των Αθηνών όσο και της Θεσσαλονίκης. Θα δώσουμε τη σύμβαση στη δημοσιότητα όταν και εφόσον υπογραφούνε οι τελικές συμβάσεις. Είμαστε στο τελικό στάδιο και θα τη δώσουμε στη δημοσιότητα».

«Δεν υπάρχει άνθρωπος που θα σας πει ότι το κόστος του leasingδεν είναι πιο συμφέρον για ένα μεγάλο στόλο, ιδιωτικό ή δημόσιο, απ ότι το να αγοράσεις καινούργια λεωφορεία. Εδώ κάνουμε ένα μείγμα, και καινούργια λεωφορεία θα αγοράσουμε και leasing θα κάνουμε. Είναι μια μεγάλη αλλαγή και μια μεγάλη μεταρρύθμιση γιατί για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο έρχεται η διαδικασία της εκμίσθωσης οχημάτων. Νομίζω ότι αυτό θα ακολουθήσει και σε άλλους τομείς του δημοσίου. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ερωτηθείς για τις αρρυθμίες που υπάρχουν στην κυβέρνηση, ανέφερε: «Αρρυθμίες στην κυβέρνηση δεν υπάρχουν. Ο πρωθυπουργός είναι ο μαέστρος και αυτός που έχει τον πρώτο λόγο και αυτός τελικά μας κρίνει όλους καθημερινά».

Στην ερώτηση αν οι υπουργοί πρέπει να συμπεριφέρονται ως βουλευτές ικανοποιώντας αιτήματα των εκλογικών τους περιφερειών, επισήμανε: «Αυτή είναι μια δύσκολη εξίσωση, πολλοί υπουργοί είμαστε και βουλευτές, πολλοί υπουργοί εκπροσωπούμε τις εκλογικές μας περιφέρειες αυτό που μπορώ να πω είναι παν μέτρον άριστον. Εννοείται ότι πρέπει να βλέπουμε και τα συμφέροντα τα τοπικά από την άλλη όμως όταν είσαι υπουργός βάζεις το ρόλο του υπουργού σε πρώτη θέση».

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ