Ο ΣΥΡΙΖΑ για την Τηλε – Αξιολόγηση των Μαθητών

Share:

Το Υπουργείο παιδείας με εγκύκλιο στις 09-12-2020, καλεί τους εκπαιδευτικούς
να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριών,
ακολουθώντας μάλιστα «απαρέγκλιτα» την ισχύουσα νομοθεσία, σαν να μη
συμβαίνει τίποτα!
Τη στιγμή που ο ΟΗΕ καλεί τις κυβερνήσεις να άρουν τα εμπόδια στην
τηλεκπαίδευση και να διευρύνουν το δικαίωμα στη μάθηση, τη στιγμή που η
UNESCO προτρέπει τα Υπουργεία Παιδείας όλων των χωρών, για υποστήριξη της
μάθησης, διασφάλιση της συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ελάφρυνση
της μαθησιακής διαδικασίας, με παραδείγματα χωρών που δεν προχωρούν σε
γραπτές εξετάσεις και κατάθεση βαθμολογίας εν μέσω πανδημίας, η πολιτική
ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αγνοεί τους πάντες, αλλά και την ίδια την
πραγματικότητα.
 Αγνοεί ότι εκατοντάδες σχολικές αίθουσες ή μονάδες έκλειναν νωρίτερα
λόγω της έλλειψης υγειονομικών μέτρων, που χιλιάδες μαθητές
αποκλείονται από τη λεγόμενη « τηλεκπαίδευση »
 Αγνοεί ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός παιδιών που δεν μπορούν να
συνδεθούν καθόλου ή με προβλήματα ή παιδιών που παρακολουθούν κάτω
από άθλιες συνθήκες.
 Αγνοεί ότι ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών, πάνω από 50%, που
παρακολουθούν τηλεκπαίδευση με κινητό τηλέφωνο, το οποίο δε διαθέτει
όλες τις λειτουργίες και εφαρμογές της πλατφόρμας, και σε καμία
περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει μέσο τηλε-αξιολόγησης.
 Αγνοεί ότι η συγκρότηση και η λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων για
μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ξεκίνησε σε πολλές περιπτώσεις
στα μέσα Νοέμβρη.
 Αγνοεί την αδυναμία πραγματοποίησης μαθημάτων Γενικής Παιδείας
(Τεχνολογία, Φυσική Αγωγή) και των εργαστηριακών μαθημάτων των ΕΠΑΛ
(άλλωστε τα ΕΠΑΛ τα υποβαθμίζει ακόμα περισσότερο με το αυριανό
νομοσχέδιο).
 Αγνοεί ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος για αδιάβλητη εξ αποστάσεως
εξέταση.
 Αγνοεί ότι ο βαθμός αυτός της εξ αποστάσεως εξέτασης για κάποιους
μαθητές θα μετρήσει για τη μετέπειτα πορεία τους, και η ενδεχόμενη
αποτυχία τους να οφείλεται στη διαδικασία εξέτασης και όχι στην έλλειψη
γνώσεων.
 Αγνοεί ότι σε ανήλικους μαθητές, παιδαγωγικά δεν πρέπει να αποτιμάται
μόνο η γραπτή επίδοση για το βαθμό τους.
 Αγνοεί τη δυσκολία των εκπαιδευτικών να βαθμολογήσουν μαθητές που σε
πολλές περιπτώσεις έχουν δει μόνο τα ονόματα τους στη οθόνη.

 Τέλος αγνοεί τα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που προκαλεί ο εκτεταμένος
εγκλεισμός και η προσκόλληση στην οθόνη, και πάει να προσθέσει και αυτά
της τηλε-αξιολόγησης.
Υπουργείο Παιδείας με τις εγκυκλίους για την αξιολόγηση των μαθητών, είναι
εκτός τόπου και χρόνου. Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν πήραν κανένα
ουσιαστικό μέτρο, ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή και
συνεχίζουν να πολλαπλασιάζουν τα προβλήματα για εκπαιδευτικούς και μαθητές.
«Καίγονται» να προλάβουν την αξιολόγηση μαθητών και μαθητριών,
προσποιούμενοι ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι η εκπαιδευτική διαδικασία
διεξάγεται κανονικά. Εργάζονται μόνο επικοινωνιακά για να δείξουν πως όλα
δουλεύουν ρολόι!
Το βασικό τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή στην εκπαιδευτική διαδικασία δεν
είναι φυσικά η αξιολόγηση των μαθητών σε ένα εικονικό περιβάλλον χωρίς
ουσιαστική παιδαγωγική επαφή εκπαιδευτικού μαθητή/μαθήτριας. Δεν κατανοεί το
Υπουργείο Παιδείας ότι κύριο μέλημά του θα πρέπει να είναι το κλείσιμο της
ψαλίδας στην εκπαιδευτική ανισότητα που έχει δημιουργήσει η τηλεκπαίδευση και
όχι η αξιολόγηση των παιδιών.
Στις σημερινές εκπαιδευτικές συνθήκες με κλεισμένα τα σχολεία που η
εκπαιδευτική διαδικασία έχει χάσει κάθε έννοια και περιεχόμενο, σε συνθήκες που
εκατοντάδες μαθητές αδυνατούν να συμμετέχουν ουσιαστικά στην εξ αποστάσεως
και πολλοί ακόμα δυσκολεύονται να «παρακολουθήσουν» – πράγμα απολύτως
φυσιολογικό μιας και μιλάμε για παιδιά μικρών ηλικιών- σε συνθήκες όπου
κοινωνικά, συναισθηματικά και οικονομικά προβλήματα οξύνονται, τα τελευταίο
που λείπει είναι η παράδοση βαθμολογίας.
Είναι απαράδεκτο να τίθενται διλήμματα στους εκπαιδευτικούς, που καλούνται
υπό αυτές τις συνθήκες να «κρίνουν» και να αξιολογήσουν την επίδοση των
μαθητών.
Σε αυτή τη χρονική στιγμή, η μόνη πρόταση που θα μπορούσε να σταθεί είναι η
παράταση του τετραμήνου (ή 3-μήνου για Α/θμια) ή συγχώνευση του με το
2 ο  τετράμηνο (3-μηνο), ώστε να δοθεί χρόνος στους εκπαιδευτικούς για να διδάξουν
και να αξιολογήσουν δίκαια και αξιόπιστα αλλά και στους μαθητές να διδαχθούν
κάτω από φυσιολογικές συνθήκες.
Θα ήταν χρήσιμο το υπουργείο άμεσα να πάρει πίσω το ΦΕΚ για την
αξιολόγηση και να λάβει μέτρα για την αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης.

Previous Article

Ο Πέτσας «ξεσκεπάζει» την υποκρισία ΣΥΡΙΖΑ: Αντιφάσεις της αντιπολίτευσης σε οικονομία και εθνικά θέματα

Next Article

Οι αγώνες διεκδίκησης των αγροτών δεν μπουν στο γύψο.

Σχετικά Άρθρα