Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Πιερρακάκης: Mε το Know Your Costumer οι πολίτες θα γλιτώσουν επισκέψεις στον ιδιωτικό τομέα

Το στοίχημα του ψηφιακού μετασχηματισμού μέσα στην πανδημία και τα επόμενα βήματα για νέες, κοντά στους πολίτες, χρηστικές υπηρεσίες χωρίς τον ιστό της γραφειοκρατίας επιχειρεί να περιγράψει με ενάργεια ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Με τη συνέντευξή του στο newmoney.gr, o πρώτος σε δημοφιλία εξωκοινοβουλευτικός υπουργός στα γκάλοπ ξεχωρίζει τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες, αποκαλύπτει ποιες είναι οι επόμενες που θα ενταχθούν στον ψηφιακό χάρτη, αναλύει τη φιλοσοφία του εγχειρήματος που έχει πλέον ξεπεράσει τις 1.000 υπηρεσίες και τις χαρακτηρίζει «προίκα για τα επόμενα χρόνια».

Ο κ. Πιερρακάκης μιλά για την ψηφιοποίηση των συντάξεων, την άυλη συνταγογράφηση, εξηγεί τη διαδικασία του εμβολιασμού, τις αρρυθμίες και τον σχεδιασμό που ακολουθείται από το υπουργείο για την εξασφάλιση της ομαλής πορείας, επισημαίνει τη χρησιμότητα του πιστοποιητικού εμβολιασμού και υπογραμμίζει ποια θα είναι η νέα μεταξύ άλλων «κατάκτηση» του ψηφιακού μετασχηματισμού: Η τράπεζα με τη συγκατάθεση του πολίτη (εφόσον το επιθυμεί) θα αντλεί αυτόματα κάποια στοιχεία που μέχρι σήμερα ο πολίτης έπρεπε να τα πηγαίνει σε αυτήν με φυσική επίσκεψη.

Στη συνέχεια επισημαίνει το πώς το 5G μπορεί να προσθέσει 69.000 νέες θέσεις εργασίας μέχρι το 2030, να αλλάξει τη στρατηγική για την υγεία και να στηρίξει τη ρομποτική χειρουργική στη χώρα, προβλέπει γρήγορες και αποτελεσματικές υπηρεσίες προς όφελος του πολίτη από την ψηφιοποίηση του Κτηματολογίου, ανακοινώνει τα μεγάλα έργα της Ψηφιακής Βίβλου που έχουν προτεραιότητα υλοποίησης και δηλώνει ότι όλο αυτό είναι και προσωπικό του στοίχημα αλλά έχει επίγνωση ότι την Ιστορία την γράφουν οι παρέες και όχι τα άτομα.

Στην ερώτηση ποιες είναι καταρχάς οι πιο δημοφιλείς υπηρεσίες του gov.gr και ποιες είναι οι επόμενες που θα εντάξετε στη πλατφόρμα, ο κ. Πιερρρακάκης απαντά τα εξής:

«Καταρχάς ξεκινήσαμε στο gov.gr από 501 υπηρεσίες την πρώτη ημέρα και αυτή τη στιγμή περνάμε τις 1.000. Άρα, έχουμε καταφέρει μέσα σε λίγους μήνες να επιταχύνουμε πολύ σημαντικά στο ποιες υπηρεσίες έχουν ψηφιοποιηθεί από το κράτος. Αυτονόητα, εάν έπρεπε να σταχυολογήσω κάποιες από τις υπηρεσίες, θα επέλεγα την εξουσιοδότηση και την υπεύθυνη δήλωση γιατί αυτές είναι, έτσι και αλλιώς, οι πιο συχνά απαιτούμενες αλληλεπιδράσεις του πολίτη με το Δημόσιο. Οπότε, φέρνοντάς τες στην ψηφιακή σφαίρα γίνονται εκ των πραγμάτων οι πιο δημοφιλείς. Την άυλη συνταγογράφηση, η οποία από μόνη της έχει μεγάλη χρηστικότητα και αξία, αφού δηλαδή το να λαμβάνεις ψηφιακά τη συνταγή από το γιατρό, αλλά και τώρα ειδικά με το εμβόλιο γίνονται κομμάτι της στρατηγικής του εμβολιασμού. Και άλλες υπηρεσίες όπως για παράδειγμα τα ψηφιακά διπλώματα οδήγησης οι οποίες αποδεικνύουν ότι είναι μία εξαιρετικά χρηστική διαδικασία, μέσα σε μία μέρα παίρνεις δίπλωμα οδήγησης. Ή ακόμη και την έννοια του live το KEPlive, ΟΑΕDlive, ΑΑDΕlive όπου μπορείς να κάνεις μία τηλεδιάσκεψη με τον αρμόδιο υπάλληλο του κράτους για να μπορέσεις να διεκπεραιώσεις τη δουλειά σου μαζί του.

Κληθείς να απαντήσεις για τις επόμενες υπηρεσίες, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αναφέρει, μεταξύ άλλων, το KYC (Know Your Costumer) που τι θα κάνει;

«Η τράπεζα με τη συγκατάθεση του πολίτη (εφόσον το επιθυμεί) θα αντλεί αυτόματα κάποια στοιχεία που μέχρι σήμερα ο πολίτης έπρεπε να τα πηγαίνει σε αυτήν με φυσική επίσκεψη. Αυτό γλιτώνει επισκέψεις. Άλλες υπηρεσίες επίσης αφορούν τα ραντεβού για τις εξετάσεις οδήγησης ή την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης που θα έχουμε το επόμενο διάστημα. Και ευελπιστούμε πλέον, ότι μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε ολοκληρώσει την ίδρυση ατομικής επιχείρησης από το σπίτι σου ή από τη δουλειά σου», σημειώνει

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ