Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Μάκης Βορίδης στα Παραπολιτικά 90,1: Κατάργηση της απλής αναλογικής σε Δήμους και Περιφέρειες

Αλλαγές στον εκλογικό νόμο στους δήμους και τις περιφέρειες με κατάργηση της απλής αναλογικής, προανήγγειλε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, λέγοντας ότι με το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ επικράτησε χάος στα δημοτικά και νομαρχιακά συμβούλια.

Παράλληλα ο κ. Βορίδης ανέφερε πως ο νέος νόμος θα επιφέρει μείωση του αριθμού των δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων ενώ  κάποιος που θα έχει καθαρή πλειοψηφία θα εκλέγεται. Τόνισε πως στο υπουργείο επεξεργάζονται σενάρια με ποιο ποσοστό εκλέγεται ο δήμαρχος και πόσες έδρες παίρνει το δημοτικό και περιφερειακό συμβούλιο.

Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη ο νέος νόμος θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο της επόμενης Πέμπτης. Ωστόσο, ξεκαθάρισε ότι προς το παρόν δεν τίθεται θέμα αλλαγών στον εκλογικό νόμο για τις βουλευτικές εκλογές . 

Υπόμνημα Καλογρίτσα

Αναφορικά με το υπόμνημα Καλογρίτσα στον εισαγγελέα και τις καταγγελίες του εναντίον του Νίκου Παππά για τον ΣΥΡΙΖΑ TV, είπε πως κάποιος πρέπει αρχικά να χειριστεί την δικογραφία ενώ έκανε λόγο για μείζον θέμα.  Ανέφερε πως η Βουλή δεν θα μπορεί να μείνει αδρανής αν διαβιβαστεί η δικογραφία στην ολομέλεια.

Τέλος, σημείωσε πως πρόθεση της κυβέρνησης θα ήταν αύριο να ανοίξει κάθε οικονομική δραστηριότητα αλλά αυτό εξαρτάται από τα επιδημιολογικά δεδομένα, ενώ συμπλήρωσε πως το ζήτημα της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να πάει σε δεύτερη μοίρα.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Μάκη Βορίδη στα Παραπολιτικά 90,1

Αναφορικά με το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης ο κ. Βορίδης τόνισε: «Η αλήθεια είναι ότι χτίσαμε μια δυνατή σχέση με τον αγροτικό κόσμο και πρέπει να πω ότι παρέδωσα το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με πολύ συγκίνηση και από τις εκδηλώσεις αγάπης και με το γεγονός ότι δουλέψαμε όλο αυτό το διάστημα για να χτιστεί αυτή η σχέση αλλά είναι σε πολύ καλά χέρια ούτως ή άλλως τώρα».

Για το νέο εκλογικό νόμο σημείωσε: «Η κατάρτιση ενός νόμου είναι μια σύνθετη διαδικασία. Το σημαντικό σε αυτό που συζητάμε είναι ότι της πιστώθηκε ήδη από τις προηγούμενες εκλογές αυτό που είχαμε επισημάνει ως ΝΔ όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ξεκίνησε αυτή την απόπειρα με την απλή αναλογική, την ψήφισε και είδαμε το χάος το οποίο επικράτησε στα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια. Αυτό το χάος δεν είναι δωρεάν, δεν είναι δηλαδή  ένα πολιτικό ζήτημα το οποίο αναφέρεται μόνο στο ποιοι είναι αιρετοί ή όχι, έχει  πολύ συγκεκριμένες πρακτικές επιπτώσεις στον τρόπο διακυβέρνησης των δήμων, στην αποτελεσματικότητα της διακυβέρνησης. Στο αν τελικά οι δήμοι και οι περιφέρειες μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους γρήγορα, αποτελεσματικά, με ταχύτητα, με διαφάνεια προς το συμφέρον των πολιτών. Το λεω αυτό γιατί αυτή δεν είναι μια συζήτηση ποιος θα κερδίσει πέντε συμβούλους παραπάνω και 2 συμβούλους παρακάτω, είναι μια συζήτηση για το αν ο δήμος παράγει διοικητικό προϊόν, μια διοικητική υπηρεσία που την απολαμβάνουν οι πολίτες και αυτή παρέχεται και μέσα σε έναν εύλογο χρόνο άρα παίρνονται αποφάσεις γρήγορα και με τρόπο ορθό. Δεύτερον επιτρέπεται κάποιος που έχει ένα σχέδιο και  ο οποίος παίρνει την πλειοψηφία να εφαρμόσει αυτό το σχέδιό του και τρίτον, το αν υπάρχουν συναλλαγές σε όλη αυτή τη διαδικασία κάθε είδους και τύπου πολιτικές ή άλλες οι οποίες μπορούν να δημιουργούν εστίες αδιαφάνεια. Η δουλειά μας είναι να ανατρέψουμε την καταστροφή που μας άφησε ο ΣΥΡΙΖΑ. Να το μαζέψουμε και να κάνουμε ένα εκλογικό σύστημα το οποίο βεβαίως θα αποτυπώνει την αναλογία των συσχετισμών που υπάρχουν στις τοπικές κοινωνίες, και πρέπει αυτή η αναλογία να αποτυπώνεται με τον αναλογικότερο δυνατό τρόπο στα συμβούλια αλλά ταυτόχρονα με έναν τρόπο που  να επιτρέπει την κυβερνησιμότητα των δήμων. Πρέπει λοιπόν  να παντρέψουμε δυο μεγέθη. Εδώ πρέπει να συμμαζέψουμε κάπως τον αριθμό των δημοτικών και περιφερειακών συμβούλων. Συμβούλια τα οποία έχουν μέσα έναν υπερβολικό αριθμό τελικώς καθίστανται μη λειτουργικά. Δεύτερον, πρέπει να κανουμε τα πράγματα έτσι ώστε κάποιος ο οποίος παίρνει  μια καθαρή πλειοψηφία αυτός ο άνθρωπος να εκλέγεται.

Σε ερώτηση για το πώς καθορίζεται η καθαρή πλειοψηφία απάντησε: Υπάρχουν διάφορες εκδοχές που θα συζητήσουμε, εγώ δεν μπαίνω αν θα είναι 42 αν θα είναι 40 ή αν θα είναι 5, αυτά είναι τελικά ζητήματα που μέσα από τη διαβούλευση και τη συζήτηση κάπου θα μπει ο πήχης, η στρατηγική μας όμως είναι ξεκάθαρη λέμε ότι προφανώς πρέπει με ένα ποσοστό να εκλέγεται.  Δεν μπορεί να αξιώνεις, για να εκλεγεί κάποιος, ένα ποσοστό 50% συν 1 άρα λοιπόν με κάποιο ποσοστό θα εκλέγεται και αυτός θα παίρνει την πλειοψηφία των εδρών στο Δημοτικό Συμβούλιο και στο Περιφερειακό συμβούλιο όπως ήταν πριν. …Τα ποσοστά είναι αντικείμενο συζήτησης. 

Αυτό είναι συνδεδεμένο με δύο ζητήματα, τα οποία θα τα εξετάσουμε, το κατά πόσο θα έχεις όπως σήμερα έχεις μια ξεχωριστή διαδικασία η οποία θα  διατηρήσει το μονοπρόσωπο διοικητικό όργανο που λέγεται δήμαρχος, και νομίζω ότι αυτό το διατηρούμε. Επομένως ένα θέμα είναι με πιο ποσοστό εκλέγεται ο δήμαρχος, ένα δεύτερο ζήτημα είναι πόσες έδρες δίνουμε στο δημοτικό και περιφερειακό συμβούλιο στην πλειοψηφούσα παράταξη». 

Για το πότε εκλέγεται τον πρώτο ή στο δεύτερο γύρο δήλωσε: «Ανεξάρτητα γιατί εκείνο που έχει σημασία τελικώς είναι να πάρει το μπόνους του.Προφανώς δεν μπορούμε να πάμε σε ένα σύστημα όπου κάποιος με 25% θα παίρνει την πλειοψηφία του συμβουλίου αλλά δεν μπορούμε να πάμε και σε ένα σύστημα που κάποιος για να πάρει την πλειοψηφία του συμβουλίου πρέπει να πάρει το 50 +1.Αυτά είναι η διακύμανση την οποία θα τη συζητήσουμε. Πρόθεση μας είναι να το παρουσιάσουμε στο υπουργικό συμβούλιο της επόμενης Πέμπτης. Εκεί θα παρουσιάσουμε τις βασικές γραμμές   και κατευθύνσεις από εκεί και πέρα θα συζητήσουμε, και μέσα στην εβδομάδα θα συζητήσουμε και με τους θεσμικούς φορείς οι οποίοι μου  δήλωσαν ότι είναι αρκετά έτοιμοι για αυτό. Με την Ένωση των δήμων και την Ένωση των Περιφερειών κάναμε μια πρώτη συνάντηση και μου δήλωσαν και οι δύο φορείς ότι είναι αρκετά έτοιμοι και ώριμοι να προχωρήσουν σε συζήτηση, δηλαδή ότι έχουν κατασταλαγμένες απόψεις και άρα θα είναι μια έτοιμη και ώριμη διαπραγμάτευση για το ζήτημα αυτό».   

Ερωτηθείς αν σκέφτονται να κάνουν βελτιώσεις και στο νόμο για τις γενικές εκλογές: «Επί του παρόντος όχι. Στην ατζέντα μου αυτή τη στιγμή έτσι όπως την παρουσιάσαμε χθες δεν υπάρχει κάτι τέτοιο επομένως δεν είναι ώρα, δεν ξέρω τι θα κάνω σε ένα χρόνο από τώρα. Το τρίτο που είναι σημαντικό είναι ότι θα υπάρξει κάτω όριο για να εκπροσωπηθεί μια παράταξη στο δημοτικό και περιφερειακό Συμβούλιο. Θα υπάρξει ένα πλαφόν, το αν θα είναι 3 ή 3,5 ή 4 ή τι θα είναι, κάτι θα είναι πάντως. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει όριο, αυτή τη στιγμή με 0,5% παίρνεις περιφερειακό σύμβουλο. Αυτό επίσης το κάνουμε για να ενισχύσουμε την αντιπροσωπευτικότητα. Στο περιφερειακό συμβούλιο πρέπει να εκπροσωπούνται πολιτικές και αυτοδιοικητικές δυνάμεις οι οποίες έχουν κάποια οντότητα στην τοπικη κοινωνία, για να αποφεύγεται και  ο υπερκερματισμός στα δημοτικά και περιφερειακά συμβούλια που επίσης δημιουργεί δυσκολίες». 

Αναφορικά με το υπόμνημα Καλογρίτσα στη Δικαιοσύνη δήλωσε: «Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να χειριστεί κάποιος τη δικογραφία και να δει το περιεχόμενό της και τις καταγγελίες οι οποίες εκτοξεύονται από την πλευρά του κ. Καλογρίτσα αλλά και το που στηρίζονται αυτές δηλαδή σε ποιο αποδεικτικό υλικό εκτός από τη δική του κατάθεση.  Δεν λέω ότι η δική του κατάθεση είναι αμελητέα διότι ο κ. Καλογρίτσας όλη αυτή την ιστορία που ζήσαμε με τις άδειες, τα βοσκοτόπια, την απόπειρα χειραγώγησης, με τα Συριζοκάναλα υπήρξε κεντρικό πρόσωπο σε αυτό το χειρισμό επομένως έχει πολύ μεγάλη σημασία ο λόγος του αλλά βεβαίως όλα αυτά πρέπει να συνεκτιμηθούν καθώς θα έρθει η δικογραφία και εκεί θα προκριθεί ποια είναι η σωστή κατεύθυνση. Το σίγουρο είναι ότι είναι ένα μεγάλο θέμα, και θα μου επιτρέψετε  να το αντιδιαστείλω γιατί έχουμε περάσει την τελευταία τετραετία με έωλες κατηγορίες στις οποίες να θυμίσω τι περάσαμε.  Τα δισεκατομμύρια των φαρμάκων τα οποία τα είχανε πάρει οι πολιτικοί, το τεράστιο σκάνδαλο της Novartis το οποίο κατέληξε στην πραγματικότητα να είναι μια τεράστια σκευωρία που είχε στήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Την απόπειρα τη φοβερή γιατί έπρεπε να επαληθευτεί ότι υπάρχει το αμαρτωλό τρίγωνο των τραπεζικών χορηγήσεων, των καναλιών και των πολιτικών που κατεύθυναν τις τράπεζες ότι χορηγούν τα διεφθαρμένα κανάλια για να αναπαράγουν την εξουσία και τη χειραγώγηση των μαζών για να μην αλλάξει το πολιτικό περιβάλλον. Έγιναν εξεταστικές, προανακριτικές και σκευωρίες και δεν αποκαλύφτηκε απολύτως τίποτε. Αυτές όλες οι εξεταστικές, οι προανακριτικές γίνανε χωρίς το παραμικρό στοιχείο. Φανταστείτε ποιος είναι ο αντίστοιχος Καλογρίτσας της Novartis; Ο κ.Φρουζής ας πούμε, να ερχόταν ο κ. Φρουζής και να έλεγε «τι λέτε, εγώ στο Χ πολιτικό τον συνάντησα και του έδωσα αυτά τα λεφτά και συνεννοηθήκαμε μαζί ότι θα κάνουμε αυτή τη δουλειά». Όλο αυτό στήθηκε χωρίς την παραμικρή μαρτυρία και τώρα έρχεται το κεντρικό πρόσωπο αυτής της υποθέσεως, ο κ.Καλογρίτσας, αυτός επρόκειτο να γίνει ο καναλάρχης  και λεει «ξέρετε αυτή ήταν η συνεννόηση, έτσι πήγαν τα λεφτά, αυτή ήταν η προϋπόθεση και αυτό το έκανε ο τάδε πολιτικός». Όπου προσέξτε τα λεφτά έχουν κινηθεί δηλαδή από την εταιρεία των αραβικών συμφερόντων πήγαν στον  Καλογρίτσα».

Εγώ δεν το συζητώ, θεωρώ ότι δεν μπορεί η Βουλή από τη στιγμή που θα διαβιβαστεί δικογραφία για την υπόθεση θεωρώ αδιανόητο να μείνει η Βουλή αδρανής. Δεν ξέρω ποια απόφαση θα πάρει ο Πρωθυπουργός αλλά νομίζω  ότι είμαστε σχεδόν δέσμιοι  του ηθικού μας καθήκοντος και της υποχρεώσεώς μας όταν ακούμε αυτά τα πράγματα που ακούμε, και μάλιστα υπογεγραμμένα με καταγγελίες, ανακρίσεις, δηλαδή δεν λέγονται ανεύθυνα, δεν είναι ένα κουτσομπολιό  ούτε μια υποκλοπή, λέγονται με μαρτυρίες , με ονόματα, λέγονται με κινήσεις κεφαλαίων».

Αναφορικά με  το άνοιγμα της οικονομίας τόνισε: «Η πρόθεση της κυβέρνησης καταρχήν θα ήταν αν ήταν και δυνατόν αύριο το πρωί να  ανοίξει  κάθε οικονομική δραστηριότητα, οι περιορισμοί μπαίνουν από γεγονότα και πραγματικότητες αντικειμενικές που είναι η εξέλιξη της πανδημίας και τα περιοριστικά μέτρα που πρέπει να πάρουμε για να το κρατήσουμε για αυτό βλέπετε ότι υπάρχει μια πολύ προσεκτική προσέγγιση στο θέμα. Να δούμε πως θα πάει μετά το άνοιγμα για να δούμε τι άλλο μπορούμε να ανοίξουμε.  Ξέρετε τι ευαισθησία και τι αγωνία έχουμε για τις επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους. Ξέρετε το πόσο πολύ μας καίει ειδικά αυτή την παράταξη, ειδικά αυτόν τον πρωθυπουργό, ειδικά αυτόν τον υπουργό Ανάπτυξης πόσο πολύ τον καίει αυτό που λέγεται ιδιωτική οικονομία, αυτό που λέγεται εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα. Μας καίει, μας πονάει, μας απασχολεί από την άλλη μεριά το ζήτημα της δημόσιας υγείας δεν μπορεί να πάει σε δεύτερη μοίρα διότι τώρα είμαστε μαζί με αυτούς τους ανθρώπους να προσπαθούμε ότι μπορούμε να ανοίξουμε για να αντιμετωπίσουμε την πίεση  και την αγωνία τους και ταυτόχρονα να τους στηρίξουμε οικονομικά, και βεβαίως δεχόμαστε την πίεση ανοίξτε από την άλλη πλευρά εάν γίνει άστοχα και απερίσκεπτα  οποιαδήποτε κίνηση θα αρχίσουμε να μετράμε τους νεκρούς και θα έχουμε την αντίθετη πίεση, «γιατί ανοίξατε». 

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ