Η Ιθάκη παραμένει κομμένη στα δυο μετά την κατάρρευση τμήματος του οδικού δικτύου στον Μπρος Αετό

Share:

“Η Ιθάκη παραμένει κομμένη στα δυο μετά την κατάρρευση τμήματος του οδικού δικτύου στον Μπρος Αετό. Ποια είναι η εξέλιξη και ποιο το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασης των ζημιών;”

Έχουν περάσει 4 1/2 μήνες από την επέλαση του “ΙΑΝΟΥ” στα νησιά μας και ιδιαίτερα στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη οι πληγές που άφησε, όχι μόνο δεν επουλώθηκαν -πέρα από κάποιες σημειακές παρεμβάσεις-, αλλά μέρα με την ημέρα οξύνονται, επιβαρύνοντας την ζωή των κατοίκων και των λαϊκών οικογενειών. Μέσα σε ένα δύσκολο χειμώνα ο λαός, εκτός από τις συνέπειες αυτού του κυκλώνα, αλλά και της πανδημίας του covid 19, έχει απέναντι του την πολιτική της κυβέρνησης που είναι εναρμονισμένη στις “ράγες” της Ε.Ε., αφαιρεί σε συνθήκες αποκλεισμού λαϊκό εισόδημα, μια σειρά από δημοκρατικά δικαιώματα και κατακτήσεις δεκαετιών.

Ιδιαίτερα στην Ιθάκη εκτός από όλα αυτά, αντιμετωπίζει, επίσης διαχρονικά, τις επιπτώσεις της κυβερνητικής πολιτικής στην υγεία με την εγκατάλειψη των δομών της στην περιοχή (Κ.Υ., Π.Υ., Αγροτικά Ιατρεία κ.α.), το κόψιμο επί 1 1/2 μήνα του δρομολογίου Ιθάκη – Πάτρα, το κλείσιμο μιας σειρά δημόσιων υπηρεσιών (Ειρηνοδικείου) κ.α.

Σε αυτήν την πραγματικότητα ήρθε να προστεθεί –όχι ως κάτι απρόβλεπτο και ξαφνικό– το κόψιμο της Ιθάκης στα δυο, με την κατάρρευση του μοναδικού δρόμου σύνδεσης από το Βαθύ στην Βόρεια Ιθάκη. Και δεν ήταν έκπληξη, ούτε η αιτία ήταν ο “ΙΑΝΟΣ” και οι μετέπειτα βροχοπτώσεις, αλλά μόνο η αφορμή.

Η αιτία της πτώσης του δρόμου στον Μπρος Αετό, όπως γνωρίζετε πολύ καλά, είναι η συνολική πολιτική που ακολουθήθηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια, από όλα τα τμήματα του κράτους, κυβέρνηση, Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, Δήμος Ιθάκης που δεν βάζουν ως πρώτη προτεραιότητα τις λαϊκές ανάγκες. Όσα έργα σχεδιάζονται κατά καιρούς, ικανοποιούν τις ανάγκες στο ελάχιστο και υλοποιούνται συνήθως όταν συμπίπτουν με την εξυπηρέτηση των προτεραιοτήτων των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων και επενδυτικών τους σχεδίων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση απαιτείται ολοκληρωμένος σχεδιασμός για ένα ασφαλές οδικό δίκτυο στην Ιθάκη, που θα παίρνει υπόψη του:

  • την παλαιότητα του δικτύου,
  • την γεωγραφική θέση του σημείου δίπλα στην θάλασσα,
  • την σεισμικότητα της περιοχής,
  • τα συχνά έντονα καιρικά φαινόμενα,
  • τις αυξανόμενες ανάγκες και την προοπτική για τα επόμενα χρόνια
  • και την επιτακτική ανάγκη για ύπαρξη εναλλακτικού δεύτερου δρόμου.

Οι ευθύνες ανεξαρτήτου “χρώματος διακυβέρνησης” είναι διαχρονικές και κατ’ αναλογία, είτε με την έλλειψη χρηματοδότησης, είτε με την υποστελέχωση των υπηρεσιών της Περιφέρειας, είτε με την μη αγωνιστική διεκδίκηση από τον Δήμο και την Περιφέρεια. Δυστυχώς αυτή η πολιτική που πιστεύεται και υλοποιείται, η πολιτική της καπιταλιστικής ανάπτυξης που μόνο κριτήριο έχει το κέρδος, είναι που τόσα χρόνια όχι μόνο δεν έλυσε αλλά δημιούργησε το συγκεκριμένο πρόβλημα παρά την εναλλαγή του πολιτικού προσωπικού σε κυβέρνηση και Τοπική Διοίκηση.

Οι όποιες επεμβάσεις, πάντα μετά από κατολισθήσεις, κάλυπταν το πρόβλημα, δίνοντας “προσωρινή” λύση, αφού οι ρηγματώσεις ήταν πάντα εμφανείς, τόσο ώστε σε ορισμένα σημεία να έχουν αποκτήσει βλάστηση, υπήρχε μετατόπιση των προστατευτικών μπαρών κ.α.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση Ιονίων Νήσων αλλά και τοπικά στην Ιθάκη με συνεχείς παρεμβάσεις μας με διάφορους τρόπους (Επερωτήσεις, Ανακοινώσεις, ως Θέμα στα Συμβούλια και στο Σ.Ο.Π.Π.) επισημαίναμε, αναδεικνύαμε, διεκδικούσαμε για την άμεση έναρξη όλου του αναγκαίου έργου πριν να είναι αργά. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε τις απαντήσεις που δίνονταν κατά καιρούς, γιατί αυτό που μετράει για τον λαό είναι το έργο και το αποτέλεσμα, που δεν είναι άλλο από τη σημερινή πραγματικότητα: η Ιθάκη κομμένη στα δυο το 2021.

Ακόμα και η προσωρινή λύση που έχετε προκρίνει, με την δρομολόγηση ενός μικρού πλοίου τύπου “παντόφλας”, έχει αδυναμία να ανταποκριθεί στις ιδιαίτερες καιρικές και ακτοπλοϊκές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή και αυτό αποδεικνύεται με τις μέχρι σήμερα ακυρώσεις των δρομολογίων. Λάβετε υπόψη, ότι σε λίγες ημέρες ανοίγουν τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης -όπου πρέπει να μεταφέρονται οι μαθητές από την Βόρεια Ιθάκη στο Βαθύ και αντίστροφα- με ό,τι συνέπειες μπορεί να έχει αυτό για τους μαθητές, τόσο για την παρακολούθηση των μαθημάτων, αλλά και για την επιστροφή τους στα σπίτια τους και φυσικά για την ασφάλεια όλων των επιβατών.

Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται η κ. Περιφερειάρχης:

  • Πότε θα ολοκληρωθεί η προσωρινή λύση για την επανέναρξη της κυκλοφορίας από τον Μπρος Αετό;
  • Πότε αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου για την οριστική επίλυση του προβλήματος;
  • Τι πρόκειται να κάνετε με τον εναλλακτικό δρόμο για την παράκαμψη του Μπρος Αετού και πότε θα ξεκινήσει το έργο;
  • Ποιο είναι το ακριβές κόστος του οριστικού έργου, των επιπλέον μελετών για αυτό, της προσωρινής λύσης και της χάραξης του εναλλακτικού δρόμου; Υπάρχει άμεσα για τα παραπάνω η απαραίτητη χρηματοδότηση και από πού;
  • Σκοπεύετε να ζητήσετε μεγαλύτερο πλοίο για την εξυπηρέτηση του δρομολογίου Φρίκες – Βαθύ και αντίστροφα;
  • Προτίθεστε να ζητήσετε από την κυβέρνηση μέτρα ανακούφισης των κατοίκων της Βόρειας Ιθάκης;

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης

Γκισγκίνης Ν., Κεφαλληνός Δ., Κολυβά Ε., Μπαλού Α., Χαραλάμπους Χ.

Previous Article

Ο Δικηγορικός Σύλλογος Κέρκυρας για την αστυνομία στα Πανεπιστήμια.

Next Article

Εξυπηρέτηση πολιτών με τηλεδιάσκεψη απο το κέντρο εξυπηρέτησης (Κ.Ε.Π)

Σχετικά Άρθρα