Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

30 χρόνια από την μεγαλύτερη τραγωδία της Πολεμικης Αεροπορίας.

Ήταν νέο κρύο πρωινό πριν από 30 χρόνια. Το αεροσκάφος C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας, με τον κωδικό αριθμό 748, ετοιμάζεται να απογειωθεί από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, με προορισμό το Ηράκλειο της Κρήτης, με ενδιάμεσους σταθμούς την Ανχίαλο και την Σκύρο. Επιβαίνοντες 63 άτομα, σμηνίτες και πλήρωμα, ενώ ο αριθμός των επιβαινόντων θα αυξάνονταν μετά από τις στάσεις. Το ημερολόγιο δείχνει 5 Φεβρουαρίου 1991.

Την περίοδο εκείνη, ο πόλεμος στον Περσικό Κόλπο βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη και οι Αμερικανοί σφυροκοπούσαν ιρακινούς στόχους. Η φύλαξη στη βάση της Σούδας και η επάνδρωση της μοναδας στο Τυμπάκι είχε πολλαπλασιαστεί…. Το C 130 είχε απογειωθεί στο πλαίσιο διατεταγμένης αποστολής, σχετικής με την εμπλοκή της Ελλάδας στα πολεμικά γεγονότα.

Είκοσι λεπτά μετά την απογείωση το στίγμα του μεταφορικού αεροσκάφους της Π.Α.. χάνεται από το ραντάρ. Χρειάστηκαν τρεις ημέρες αδιάκοπης έρευνες, μέχρι -στις 8 Φεβρουαρίου- να βρεθούν και να αναγνωριστούν τα πρώτα συντρίμμια στην κορυφή Τσατάλι του όρους Όθρυς στην Εύβοια σε υψόμετρο 1.520. Τα μοιραία ευρήματα εντοπίζει ένα στρατιωτικό ελικόπτερο και αμέσως ειδοποιεί τις ερευνητικές ομάδες, περίπου 60 χιλιόμετρα μακριά από το σημείο που θα έπρεπε να βρίσκονταν. 

Σύμφωνα με τις επίσημες αναφορές, το ρολόι στον πύργο ελέγχου της 111ΠΜ στη Νέα Αγχίαλο έδειχνε 12:55 το μεσημέρι, ενώ το C-130 επιχειρούσε προσγείωση διά οργάνων, λόγω χαμηλής νέφωσης και κακοκαιρίας που επικρατούσε στην περιοχή. Στην επιχείρηση εντοπισμού των συντριμμιών και τυχόν επιζώντων, συμμετείχαν οχτώ F-16, δύο C-130, δυο CL-215 Canadair, δύο ελικόπτερα Chinook, ελικόπτερα του Πολεμικού Ναυτικού και αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας. Από εδάφους δυνάμεις καταδρομών και πεζοναυτών αρχίζουν να «χτενίζουν» τα πιθανά σημεία πτώσης του, ψάχνοντας κυρίως πάνω από τη νοητή γραμμή της πορείας που θα έπρεπε να είχε ακολουθήσει. 

Τα σενάρια στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων

Τελικά, το σημείο που εντοπίστηκε ήταν η κορυφή Τσατάλι του όρους Όθρυς. Όλοι επιβαίνοντες, 5 μέλη του πληρώματος και 58 σμηνίτες, ήταν νεκροί. Τα αίτια του πολύνεκρου αεροπορικού δυστυχήματος δεν έγιναν ποτέ γνωστά. Για εβδομάδες στα πρωτοσέλιδα του Τύπου της εποχής θα κυριαρχεί η αεροπορική τραγωδία που συγκλόνισε την Ελλάδα. Σενάρια επί σεναριών, που έκαναν λόγο ακόμη και για εχθρικό αεροσκάφος που πετούσε κοντά και αποσυντόνισε με «ηλεκτρονικό πόλεμο» τα όργανα του αεροσκάφους, μέχρι και για έκρηξη σε πυρομαχικά που μετέφερε το μοιραίο C-130. Την αλήθεια δεν την μάθαμε ποτέ…

Η δίκη έγινε 3 χρόνια μετά, με κατηγορούμενο τον χειριστή του πύργου ελέγχου στον Αλμυρό του Βόλου, ο οποίος καταδικάστηκε σε 2ετή φυλάκιση με αναστολή. Σε δίκη του 1996, ο κατηγορούμενος αθωώθηκε παμψηφεί, αλλά λίγα χρόνια αργότερα, σε ηλικία 52 ετών, πέθανε ζωή λόγω κατάθλιψης.

Σε βίντεο η μαρτυρία του πρώτου ανθρώπου που έφθασε στον τόπο της τραγωδίας. ΒΙΝΤΕΟ

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ