Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Ο Τσίπρας «εγκαταλείπει» τον Βαξεβάνη – Ο ρόλος Φλαμπουράρη, η αντίδραση Παππά και Καρτερού και οι νέες «αγάπες» στα ΜΜΕ

To θέμα των σχέσεων και της επιρροής στα ΜΜΕ αποτελεί διαχρονικό αντικείμενο συζήτησης για τον Αλέξη Τσίπρα και τους συνεργάτες του. Στις αναλύσεις των επιτελικών στελεχών του κόμματος, σύμφωνα με τις πληροφορίες των «Π», τα μέσα ενημέρωσης παρουσιάζονται ως ένας από τους κύριους λόγους που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ανακάμπτει στις δημοσκοπήσεις.

Το «μας πολεμούν» αποτελεί συνήθως επωδό για πολλά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Οι υποστηρίζοντες μιαν άλλη θεώρηση πραγμάτων αντιτείνουν ότι την περίοδο που το κόμμα κάλπαζε προς την εξουσία είχε απέναντί του τα περισσότερα ΜΜΕ και αυτό ουδόλως επηρέασε τις διαθέσεις των ψηφοφόρων. Με όποιο στέλεχος, ωστόσο, και αν συζητήσει κανείς, συμπεραίνει τον προβληματισμό που επικρατεί στα υψηλά πατώματα της Κουμουνδούρου για τους χειρισμούς που πρέπει να γίνουν από εδώ και πέρα με τα ΜΜΕ.

Οι δημοσκοπήσεις και η εισήγηση Φλαμπουράρη

Πρώτος από όλους το έχει αντιληφθεί ο επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, που διαπιστώνει την αδυναμία προώθησης και προβολής των θέσεων του κόμματος. Ο πρώην πρωθυπουργός φέρεται να έχει καταλήξει ότι πλέον η συγκρουσιακή σχέση με τα ΜΜΕ δεν βοηθά. Ούτε ότι μπορεί να επαναληφθεί η τακτική της περιόδου 2012-2015, όταν δαιμονοποιούνταν τα μέσα ενημέρωσης. Από τις δημοσκοπήσεις που έχει στα χέρια του ο κ. Τσίπρας διαπιστώνει ότι ακόμα και ένα μεγάλο μέρος των δικών του ψηφοφόρων επιθυμεί έναν πιο μετριοπαθή λόγο, χωρίς υψηλούς τόνους, κορόνες και συγκρούσεις. Η τάση αυτή εκ των πραγμάτων τον οδηγεί και σε κάποιες επιλογές, όπως, για παράδειγμα, σε διακριτικές αποστάσεις από το κατά πολλούς τοξικό «Documento» και την επονομαζόμενη «κίτρινη δημοσιογραφία» του Βαξεβάνη. Σύμφωνα με καλά διασταυρωμένες πληροφορίες, διαπρύσιος υποστηρικτής αυτής της γραμμής είναι ο έμπειρος Αλέκος Φλαμπουράρης. Στελέχη του κόμματος με διακριτικό τρόπο επισημαίνουν ότι «δεν μπορούμε να ταυτιζόμαστε με αυτόν που κάνει όλη την ώρα επιθέσεις στη γυναίκα του πρωθυπουργού».

Το ξέσπασμα του Σκουρλέτη

Υπενθυμίζεται ότι ο πρώην γραμματέας Πάνος Σκουρλέτης, με αφορμή τα δεχόταν από τον εκδότη της εφημερίδας «Documento», κ. Βαξεβάνη, είχε μιλήσει (Μega) για νεοαυριανισμό: «Δεν αισθάνομαι την ανάγκη να πιάσω κάποιου είδους συζήτηση με τον κ. Βαξεβάνη. Αλλωστε, θα σας πω ότι εδώ και χρόνια και εγώ και ο πολιτικός μου χώρος έχω αναπτύξει τα αντισώματά μου απέναντι στον αυριανισμό και τον νεοαυριανισμό». Επιπροσθέτως, κορυφαία στελέχη του κόμματος, οι Ευκλείδης Τσακαλώτος, Νίκος Φίλης και Νίκος Βούτσης, είχαν αρνηθεί να συνυπογράψουν την ερώτηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ για την εξαίρεση του «Documento» από την καμπάνια για την πανδημία.

Ο κ. Τσίπρας ακούει με προσοχή αυτές τις επισημάνσεις και προσπαθεί να βρει μια ισορροπία, δεδομένου ότι ο εξ απορρήτων του, Θανάσης Καρτερός, είναι πλήρως εναρμονισμένος με τις πρακτικές Βαξεβάνη και υποστηρικτής της φιλοσοφίας του. Το ίδιο ισχύει και για τον Γιάννη Μαντζουράνη, τον άνθρωπο που έχει επιλέξει ο κ. Τσίπρας για να χειρίζεται τις νομικές του υποθέσεις. Η τριάδα Καρτερού, Βαξεβάνη, Μαντζουράνη συναντιέται συχνά, όπως, για παράδειγμα, σε γνωστό κοσμικό εστιατόριο πίσω από το Xίλτον, την περίοδο πριν από τον COVID-19. Συν τοις άλλοις, ένα σημαντικό τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ, όπως οι Ν. Παππάς, Χρ. Σπίρτζης, Ρ. Δούρου και Π. Πολάκης, διατηρούν προνομιακές σχέσεις με τον εν λόγω εκδότη και τη συντακτική του ομάδα.

Στηρίζει Μάρη και news247

Σύμφωνα με απολύτως διασταυρωμένες πληροφορίες, πάντως, ο πρώην πρωθυπουργός έχει αποφασίσει να πριμοδοτήσει δύο σχετικά νέα Μέσα. Πρώτα το news247 του Δημήτρη Μάρη και επίσης το ieidiseis.gr, ιδιοκτησίας επιχειρηματία από τον ενεργειακό κλάδο. Συγκεκριμένα, το news247 φιλοδοξεί να αποτελέσει τον πιο υποστηρικτικό στον ΣΥΡΙΖΑ δημοσιογραφικό όμιλο, με δεδομένη μάλιστα τη συνεργασία με την Ελενα Ακρίτα και άλλους αρθρογράφους, όπως ο Γιώργος Καρελιάς. Οπως έχουν αποκαλύψει τα «Π», ο όμιλος Μάρη ετοιμάζει «think tank» υπό τη διεύθυνση του Γαβριήλ Σακελλαρίδη, που θα πραγματοποιεί κοινωνικές έρευνες, κάτι σαν «αριστερή διαΝΕΟσις».

Κοντά και στο ieidiseis.gr

Παραλλήλως, υπάρχουν πάντα σκέψεις για έκδοση κεντροαριστερής εφημερίδας. Σε ό,τι αφορά το ieidiseis.gr, η Κουμουνδούρου είναι σε απευθείας γραμμή με τον ιστότοπο αυτόν, καθώς ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του κ. Τσίπρα, Ν. Ανδριόπουλος, είναι κουμπάρος με τον ιδιοκτήτη του site. Τον τόνο εκεί δίνουν ο Βασίλης Σκουρής και ο προσφάτως προσληφθείς Γιώργος Λακόπουλος, αμφότεροι προνομιακοί συνομιλητές του Αλέξη Τσίπρα. Εκτός από τα προαναφερθέντα Μέσα, υπάρχουν φυσικά πάντα τα κομματικά ΜΜΕ («Αυγή» και «Στο Κόκκινο»), που ωστόσο έχουν μικρή επιρροή και συχνά αναλώνονται στις εσωκομματικές συγκρούσεις, αλλά και η «Εφημερίδα των Συντακτών», που σε καθημερινή βάση αποτελεί τη σταθερή φωνή του ΣΥΡΙΖΑ και συχνά ο ίδιος ο κ. Τσίπρας την επιλέγει για τις παρεμβάσεις του.

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ