Τι θα γίνει με την συνεχή αναβολή διάθεσης του voucher των 200Ε

Share:

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας και Ψηφιακής διακυβέρνησης κατέθεσαν 40 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του βουλευτή Σερρών Ελευθέριου Αβραμάκη και συνυπογραφή του βουλευτή Κέρκυρας και Αν.Τομεάρχη ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Αλέξανδρου Αυλωνίτη με θέμα τη συνεχή αναβολή  διάθεσης του voucher των 200 € σε φοιτητές και μαθητές για την αγορά tablets ή υπολογιστών.
Οι βουλευτές τονίζουν πως εδώ και έναν χρόνο και ενώ η εκπαιδευτική χρονιά βαίνει προς ολοκλήρωση, φοιτητές και μαθητές  ακόμα περιμένουν να υλοποιηθεί η εξαγγελία χορήγησης του voucher  των 200€ για την αγορά laptop ή tablet. Η κυβέρνηση αδιαφόρησε για το ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα υψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο από το σπίτι τους, καθώς και για το γεγονός ότι υπάρχουν οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης και δε διαθέτουν τον κατάλληλο εξοπλισμό. Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει αντιληφθεί την πραγματικότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των οικογενειών που είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλές ηλεκτρονικές συσκευές για τις ανάγκες της τηλεργασίας και της  τηλεκπαίδευσης.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης : ΕρώτησηΠρος τους κ.κ. ΥπουργούςΠαιδείας και ΘρησκευμάτωνΨηφιακής Διακυβέρνησης
Θέμα : Ένας χρόνος τηλεκπαίδευση από αναβολή σε αναβολή το περιβόητο voucher των 200 € σε φοιτητές και μαθητές για την αγορά tablets ή υπολογιστών
Συμπληρώνεται αυτές τις ημέρες ένας χρόνος τηλεκπαίδευσης, χωρίς το Υπουργείο Παιδείας να έχει καταφέρει μέχρι σήμερα να εξασφαλίσει -την κατά το δυνατόν- ομαλότερη εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Ως ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, ήδη από το Μάρτιο του 2020, καταθέσαμε τις προτάσεις μας για τη διασφάλιση της πρόσβασης όλων στην ψηφιακή εκπαίδευση, ζητώντας άμεσα από την κυβέρνηση να μην περιοριστεί σε μια και μόνο πλατφόρμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά να συμπεριλάβει το σύνολο των αξιόπιστων ιδιωτικών παρόχων ώστε να εξασφαλιστεί η συνεχής και χωρίς προβλήματα κατάρρευσης, εκπαιδευτική διαδικασία. Ζητήσαμε από την κυβέρνηση να θωρακίσει τη διαδικασία ώστε να μην τεθούν σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και με τη σύμφωνη γνώμη της αρχής προστασίας προσωπικών δεδομένων. Ζητήσαμε από την κυβέρνηση να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνατότητες του αναβαθμισμένου ΣΥΖΕΥΞΙΣ 2 το οποίο παραδώσαμε συμβασιοποιημένο και προβλέπει μια σειρά από σύγχρονες ευρυζωνικές υπηρεσίες υψηλών ταχυτήτων. Προτείναμε μαζί με τον εξοπλισμό να δοθούν δωρεάν συνδέσεις και ειδικότερα σε πολυμελείς οικογένειες ή σε δικαιούχους που ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές ασύρματα hotspots.
Η κυβέρνηση αδιαφόρησε για το ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα υψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο από το σπίτι τους, ή υπάρχουν οικογένειες που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης και δε διαθέτουν εξοπλισμό, υπολογιστές δηλαδή, ώστε να υποστηρίζεται ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση σε περισσότερα από 1 παιδιά. Η όλη διαδικασία θα είχε ολοκληρωθεί ταχύτερα αν το υπουργείο Παιδείας , αξιοποιούσε από την πρώτη στιγμή την έτοιμη βάση δεδομένων των δικαιούχων ΚΕΑ ή Κοινωνικού μερίσματος που αποδεδειγμένα είναι συμπολίτες μας με οικονομικά προβλήματα.
Παρά το γεγονός ότι μόλις το περασμένο Σάββατο υπογράφηκε, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών για τη χρηματοδότηση της εν λόγω δράσης, η πραγματικότητα είναι ότι έναν χρόνο μετά και ενώ βαίνει προς ολοκλήρωση η εκπαιδευτική χρονιά, φοιτητές και μαθητές, ακόμα περιμένουν να υλοποιηθεί η εξαγγελία χορήγησης voucher 200€ για την αγορά laptop ή tablet. Είχε προηγηθεί, στις αρχές Απριλίου του 2020, η κατεπείγουσα απαίτηση από τους διευθυντές των σχολείων να συγκεντρώσουν τις ανάγκες των μαθητών για ηλεκτρονικές συσκευές προκειμένου να μπορούν τα παιδιά να συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση. Μέσα σε μια ημέρα που δόθηκε ως προθεσμία, συγκεντρώθηκαν οι ανάγκες του συνόλου των οικογενειών. Λόγω της αυξημένης ζήτησης το Υπουργείο Παιδείας ανέκρουσε πρύμναν, ισχυριζόμενο ότι η κατεπείγουσα εγκύκλιος με ασφυκτικές προθεσμίες για την καταγραφή των αναγκών, δεν αφορούσε την τηλεκπαίδευση και ότι οι διευθύνσεις των σχολείων όφειλαν να αιτηθούν ηλεκτρονικό εξοπλισμό ο οποίος δεν θα έπρεπε να ξεπερνά τη μία συσκευή ανά 45 μαθητές. Εν συνέχεια, την τρέχουσα σχολική χρονιά επέτρεψε τον δανεισμό ηλεκτρονικών μέσων από τα σχολεία σε μαθητές ενώ εδώ και τέσσερις μήνες εξαγγέλλει την χορήγηση voucher 200€, για μαθητές και φοιτητές με τα εισοδηματικά κριτήρια για να χαρακτηριστεί κάποιος δικαιούχος να είναι εξαιρετικά χαμηλά.
Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση ακόμα δεν έχει αντιληφθεί την πραγματικότητα της συντριπτικής πλειοψηφίας των οικογενειών που είναι υποχρεωμένες να χρησιμοποιούν ταυτόχρονα πολλές ηλεκτρονικές συσκευές για τις ανάγκες της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης.
ΕΠΕΙΔΗ μετά από ένα χρόνο τηλεκπαίδευσης η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην έχει εξασφαλίσει ότι στο σύνολό τους οι μαθητές και οι φοιτητές θα έχουν τα μέσα, τον εξοπλισμό δηλαδή και τις συνδέσεις που θα επιτρέπουν τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία
ΕΠΕΙΔΗ στον ένα αυτό χρόνο τηλεκπαίδευσης και τηλεργασίας η συντριπτική πλειοψηφία των νοικοκυριών έχει υποχρεωθεί να αγοράσει νέα tablet ή laptop προκειμένου να μπορούν αυτά να αξιοποιηθούν είτε για εργασία είτε για τηλεκπαίδευση
ΕΠΕΙΔΗ η κυβέρνηση έχει καθυστερήσει υπερβολικά να ενεργοποιήσει μια σχετικά απλή πλατφόρμα αιτήσεων για την απόκτηση του voucher των 200 €
ΕΠΕΙΔΗ παραμένει άγνωστο πόσοι μαθητές και φοιτητές έχουν αποκλειστεί από την εκπαιδευτική διαδικασία ελλείψει μέσων συμμετοχής
ΕΠΕΙΔΗ ακόμα και σήμερα δεν έχει διασφαλιστεί ότι στο σύνολό της η εκπαιδευτική κοινότητα θα έχει αξιόπιστη και γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Γιατί καθυστέρησαν για 2 και πλέον μήνες, με βάση τα χρονοδιαγράμματα που η ίδια η Κυβέρνηση έθεσε, την ενεργοποίηση της δράσης για το voucher των 200€ σε μαθητές και φοιτητές για την αγορά laptop ή tablet;2. Γιατί δεν παρέχουν στους δικαιούχους και δωρεάν συνδέσεις ή ασύρματα hotspots, ειδικά για όσους κατοικούν σε απομακρυσμένες περιοχές;3. Ποιες ήταν οι ανάγκες σε laptops ή tablets σύμφωνα με τις καταστάσεις που απέστειλαν στο Υπουργείο Παιδείας οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και πόσοι μαθητές αναμένεται να είναι δικαιούχοι των Voucher;4. Σκοπεύουν να διευρύνουν τα εισοδηματικά κριτήρια ώστε να αυξηθούν οι μαθητές δικαιούχοι των voucher;5. Πόσοι είναι οι μαθητές που διαμένουν σε περιοχές (πχ ορεινά χωριά) χωρίς σύνδεση στο διαδίκτυο και πώς σκοπεύει η κυβέρνηση να επιλύσει το πρόβλημα του αποκλεισμού μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία;6. Πόσοι φοιτητές δεν έχουν καταφέρει να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους και πιθανόν να μην έχουν τη δυνατότητα συμμετοχής στις εξετάσεις τους

Previous Article

Να επικρατήσει ο σεβασμός στη διαφορετικότητα, στο διαφορετικό χρώμα και στη καταγωγή, στη θρησκεία, στη κάθε κουλτούρα.

Next Article

Ψηφιακά πλέον η δήλωση απώλειας της αστυνομικής ταυτότητας.

Σχετικά Άρθρα