Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Κατάσταση σχολικών κτηρίων του Δήμου Ν.Κέρκυρας


Το σχολείο είναι ο χώρος στον οποίο τα παιδιά περνούν 5, 6, 7, 8 ώρες της ημέρας, όπου εκεί μαθαίνουν,
παίζουν, αθλούνται, κάνουν φίλους, μαθαίνουν να λειτουργούν οργανωμένα, συλλογικά, να
κοινωνικοποιούνται.
Επομένως οι συνθήκες μέσα στις οποίες ζουν είναι πολύ σημαντικές. Τα παιδιά είναι το μέλλον. Για αυτό
πρέπει να βλέπουν εικόνες του μέλλοντος και όχι του παρελθόντος.
Τα σχολικά κτίρια του Δήμου Νότιας Κέρκυρας, είναι σε κακή κατάσταση, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Οι
παρεμβάσεις και επισκευές τις οποίες έκανε φέτος ο Δήμος σε ορισμένα σχολεία με άθλια εικόνα, αλλά
και ασφάλεια δεν αλλάζουν την γενική εικόνα. Και σε αυτά τα σχολεία (Γυμνάσιο-Λύκειο Αργυράδων,
Δημοτικό Περιβολίου, Δημοτικό Νεοχωρίου) χρειάζονται να γίνουν πολλά ακόμη.
Εκεί που η κατάσταση είναι τραγική, είναι στα Νηπιαγωγεία. Συναντά κανείς εικόνες του μακρινού
παρελθόντος. Αποτυπώνεται η αντικοινωνική, αντιλαϊκή πολιτική κυβερνήσεων και Δημοτικών Αρχών
διαχρονικά.
Νηπιαγωγείο Στρογγυλής.
Από πρώτη εικόνα το κτίριο φαίνεται καλό. Όμως με τις νεροποντές διαπιστώθηκε ότι τρέχουν μέσα νερά.
Ο αύλειος χώρος είναι από τσιμεντόπλακες, με αποτέλεσμα συνεχείς τραυματισμούς παιδιών. Η παιδική
χαρά θυμίζει 10ετία του ’70. Χαλικόστρωτη με μία κούνια σπασμένη και μία από λάστιχο αυτοκινήτου.
Καμία σκίαση. Τα παιδιά τρώνε μέσα στην τάξη.
Νηπιαγωγείο Επισκοπιανών.
Αυλή με τσιμεντόπλακες. Καμία σκίαση. Κανένα παιγνίδι. Περίφραξη με σίδερα. Τα παιδιά τρώνε μέσα
στην τάξη.
Βρεφονηπιακός Περιβολίου. Η κουζίνα είναι αίσχος. Με παμπάλαιη επίπλωση. Από το ταβάνι έχει πέσει
ένα τεράστιο κομμάτι σοβά και επίκειται πτώση και άλλου τμήματος. Τα παράθυρα είναι σάπια. Οι πόρτες
από τις τουαλέτες και τα κασώματα είναι σάπια. Το σκέπαστρο της βεράντας σάπισε και έπεσε. Η παιδική
χαρά είναι αίσχος, με σπασμένα παιγνίδια και χαλικόστρωτη. Καμία σκίαση.
Δημοτικό Περιβολίου.
Συμμαζεύτηκε λίγο. Έχει παλιά κουφώματα που θέλουν αντικατάσταση με σύγχρονα κλπ.

Νηπιαγωγείο Βιταλάδων.
Αυλή με τσιμέντο – τσιμεντόπλακες. Ελάχιστα παιγνίδια. Καμία σκίαση.
Νηπιαγωγείο Νεοχωρίου.
Ένας πολύ μικρός χώρος για τάξη. Μία μικρή αυλή από τσιμέντο – τσιμεντόπλακες και περιφραγμένο με
συρματόδικτο. Θυμίζει αυλή από κοτέτσι. Καμία σκίαση. Κανένα παιγνίδι. Τα παιδιά τρώνε μέσα στην
τάξη.
Δημοτικό Νεοχωρίου.
Κτίριο χρόνια άβαφο. Τουαλέτες με σάπιες πόρτες.
Δημοτικό Αγ. Ματθαίου.
Η μισή αυλή είναι σε κακή κατάσταση. Θυμίζει 10ετία ’60-’70. (χαλίκια, ίχνη από άσφαλτο). Η στέγη είναι
από λαμαρίνα, πάνω από την πλάκα. Έχει σαπίσει, ποτίζει το μπετόν της πλάκας και δημιουργεί υγρασία.
Επιπλέον τους ανοιξιάτικους μήνες μετατρέπει το κτίριο σε φούρνο.
Νηπιαγωγείο Αγ. Ματθαίου
Η αυλή είναι σε άθλια κατάσταση (χώμα, χαλίκια, παιγνίδια κατεστραμμένη και επικίνδυνα, περίφραξη με
σίδερα μεγάλου ανοίγματος, από όπου μπορεί να περάσει παιδί). Δεν μπορούν να ανοίξουν παράθυρο
τον Χειμώνα γιατί μπαίνουν μέσα νερά. Καμία σκίαση. Τα παιδιά τρώνε μέσα στην τάξη.
Βρεφικός Σταθμός Αγ. Ματθαίου
Καινούργιο κτίριο, με πρώτη ματιά φαίνεται σύγχρονο. Η αυλή μοιάζει με χωράφι. Δεν έχει καθόλου
σκίαση με αποτέλεσμα να μην μπορούν τα παιδιά να βγουν έξω τους θερινούς μήνες. Το κτίριο θέλει
συντήρηση εξωτερικά. Το μπαλκόνι στον όροφο έχει περίφραξη με κολωνάκια μεγάλου ανοίγματος
(κίνδυνος για τα παιδιά). Ξέχασαν να συνδέσουν την αποχέτευση της κουζίνας με την κεντρική
αποχέτευση. Το υπόγειο είναι ημιτελές. Δεν έχει ταβάνια και πλακόστρωση. Υπάρχει αίθουσα
εκδηλώσεων στο υπόγειο, ημιτελής.
Νηπιαγωγείο Πετριτή.
Πολύ μικρή αυλή με τσιμεντόπλακες. Κανένα παιγνίδι. Τα παιδιά τρώνε μέσα στην τάξη. Δεν έχει
τουαλέτες για τις δασκάλες.
Δημοτικό Πετριτή.
Ο περιβάλλον χώρος είναι χωράφι. Δεν στραγγίζουν τα νερά. Έχει πρόβλημα με τον βόθρο (πλημμυρίζει).
Οι περισσότερες κολώνες είναι ανοιγμένες. Απαιτείται έλεγχος στατικότητας.
Νηπιαγωγείο Μελίκια.
Κανένα παιγνίδι. Χώρος παιδικής χαράς άδειος, εγκαταλελειμμένος χωρίς κανένα παιγνίδι (χωράφι)
Δημοτικό Μελίκια.
Χρόνιο πρόβλημα το υπόγειο που πλημυρίζει (λεβητοστάσιο).
Δημοτικό Ριγγλάδων.
Η αυλή είναι σε κακή κατάσταση. Ο φεγγίτης τρέχει νερό.
Νηπιαγωγείο Αργυράδων.

Μία αίθουσα 30 τ.μ. για 20 παιδιά. Εκεί μπαίνουν, εκεί τρώνε, εκεί παίζουν όταν ο καιρός δεν επιτρέπει
εκτός, εκεί κοιμούνται. Στην αυλή, από μπετόν, δεν υπάρχει κανένα παιγνίδι.
Γυμνάσιο – Λύκειο Λευκίμμης.
Τμήματα άβαφα, ασυντήρητα πάνω από 30 χρόνια.
Γυμνάσιο – Λύκειο Αργυράδων.
Οι επισκευές ήταν μισοδουλειά. Κατάλογος με ελλείψεις αιτήματα (30 και πλέον).
Τα περισσότερα νηπιαγωγεία και βρεφονηπιακοί σταθμοί είναι ακατάλληλα. Το Δημοτικό Συμβούλιο
πρέπει να διεκδικήσει επαρκή χρηματοδότηση ώστε να λύσει καταρχήν τα στοιχειώδη προβλήματα των
σχολικών μονάδων για την ασφαλή και αξιοπρεπή λειτουργία τους και ταυτόχρονα να απαιτήσουμε να
δρομολογηθούν ριζικές λύσεις που θα εξασφαλίσουν σύγχρονα σχολεία – νηπιαγωγεία και
βρεφονηπια–κούς σταθμούς με βάση τις σύγχρονες ανάγκες.
Οι γονείς, ο λαός, πρέπει να βγάζουν συμπεράσματα για αυτούς που άσκησαν και ασκούν εξουσία,
διαχρονικά, είτε σε κεντρικό, είτε σε τοπικό επίπεδο. Το ενδιαφέρον τους, τα χρήματα τα οποία διαθέτουν
για την παιδεία, ακόμα και για τις πιο τρυφερές ηλικίες δείχνουν τον προσανατολισμό της πολιτικής τους.
Δείχνουν τι εννοούν όταν μιλούν για ανάπτυξη που θα φέρει ευημερία για όλους. Μία λέξη που ακούμε
πολλές δεκαετίες, αλλά τα σχολεία βρίσκονται στην δεκαετία του ’80. Αυτό το σύστημα του καπιταλισμού
από όπου και να το ξεσκεπάσεις, βρωμάει, είναι σάπιο, δεν διορθώνεται, πρέπει να ανατραπεί.
Οι σύμβουλοι της ΛΑΣΥ θα συνεχίσουν μέσα από τους Δήμους και την Περιφέρεια να το αποκαλύπτουν,
να το ξεγυμνώνουν μπροστά στον λαό. Θα διεκδικούν λύσεις με βάση τις σημερινές ανάγκες του λαού και
όχι αυτές που «αντέχει» το σάπιο τους σύστημα.

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ