Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Συν/ξη Ν. Κεραμέως (υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων), στο Ρ/Σ Παραπολιτικά- Life News 102.9 FM, στην εκπομπή “Εκείνη κι εγώ” με τους Σ. Γκαντώνα και Θ.Φουσκίδη

Η υπουργός Παιδείας, κα Νίκη Κεραμέως, μίλησε στο Ρ/Σ
Παραπολιτικά 90.1 Fm στην εκπομπή «Εκείνη κι εγώ» με τους
δημοσιογράφους Θανάση Φουσκίδη και Στέλλα Γκαντώνα.
Μεταξύ άλλων, δήλωσε:

Αναφορικά με την κινητοποίηση των εκπαιδευτικών που αντιδρούν
στην αξιολόγηση

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οι συνδικαλιστικές ηγεσίες επί της ουσίας δεν
θέλουν αξιολόγηση, εμάς είναι βασικός πυλώνας γιατί αξιολόγηση
σημαίνει βελτίωση. Δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να βελτιωθεί αν
δεν αξιολογηθεί πρώτα, αν δεν αποτυπώσεις την υφιστάμενη κατάσταση
και δεις πως θα βελτιωθεί. Ήταν δέσμευση της κυβέρνησής μας ότι θα
προχωρήσουμε στην αξιολόγηση. Υπάρχουν τρία επίπεδα στην
αξιολόγηση, το πρώτο είναι η αξιολόγηση του σχολείου. Αυτό
ξεκίνησε πριν από 1,5 χρόνο, και εκεί και αντιδράσεις, προχωρήσαμε
δυναμικά φέτος είστε στη δεύτερη χρονιά εφαρμογής. Το δεύτερο
επίπεδο είναι η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Πόσο
καλό ή όχι καλό είναι το εκπαιδευτικό μας σύστημα ως σύστημα. Και το
λεω αυτό γιατί 40 χρόνια στη χώρα χαράσσουμε εκπαιδευτική πολιτική
χωρίς να ξέρουμε που τα πάμε καλά και κυρίως που δεν τα πάμε καλά για
να εστιάσουμε εκεί τις προσπάθειες μας. Και αυτό ξεκίνησε πέρυσι, και
αυτό είχε αντιδράσεις και απεργίες, πήγαμε δυναμικά, προχωρήσαμε φέτος
είναι η δεύτερη χρονιά εφαρμογής. Και το τρίτο επίπεδο της
αξιολόγησης είναι η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών η
οποία έχει να γίνει με οριζόντιο τρόπο 41 χρόνια. 41 χρόνια δεν έχει
ανοίξει αυτό το κεφάλαιο με οριζόντιο τρόπο, εμάς ήταν δέσμευσή μας και
το ανοίξαμε και το ξεκινήσαμε. Ξεκινήσαμε την αξιολόγηση η οποία εστιάζει
σε δύο άξονες ο πρώτος έχει να κάνει με το επιστημονικό κομμάτι. Για
παράδειγμα διδάσκω μαθηματικά στο σχολείο, τα μαθηματικά που διδάσκω
είναι σωστά, είναι πλήρη; Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό γιατί ένας δάσκαλος
πρέπει να είναι προφανώς πολύ καλός στο επιστημονικό του αντικείμενο
αλλά πρέπει να μπορεί και να μεταλαμπαδεύσει τις γνώσεις και τις
δεξιότητες στα παιδιά άρα το δεύτερο που κοιτάμε είναι και το
παιδαγωγικό κομμάτι. Άρα αξιολόγηση ίσον βελτίωση.

Ερωτηθείσα τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος δεν περάσει
στην αξιολόγηση

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Προβλέπουμε υποχρεωτική επιμόρφωση.

ΔΗΜ: Προβλέπετε και κάτι άλλο και αντιδρούν έτσι;

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Όχι, έχει επίπτωση η μη συμμετοχή στην αξιολόγηση
γιατί είναι υποχρεωτική η αξιολόγηση αλλά σε περίπτωση
αρνητικής αξιολόγησης προβλέπεται απλώς υποχρεωτική
επιμόρφωση. Αν κάποιος αρνηθεί να αξιολογηθεί εκεί υπάρχουν
συγκεκριμένες κυρώσεις, είναι σαν να μην πηγαίνεις στην τάξη.
Είναι παράβαση πειθαρχική γιατί είναι μέρος του λειτουργήματος, της
όλης υπηρεσιακής συνέπειας και επάρκειας. Εμείς θέλουμε να
βελτιώσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα, θέλουμε να στηρίξουμε
τους εκπαιδευτικούς για αυτό ερχόμαστε σε μια αξιολόγηση η οποία
έχει καθαρά βελτιωτικό χαρακτήρα. Αυτοί οι οποίοι αξιολογούνται ψηλά
παίρνουν μόρια και μπορούν να αξιοποιήσουν ατά τα μόρια για να ανέβουν
στην πυραμίδα της εκπαίδευσης, να γίνουν διευθυντές σχολείων,
διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειακοί διευθυντές. Και αυτοί οι οποίοι δεν
αξιολογούνται θετικά προβλέπεται υποχρεωτική επιμόρφωση. Αλλά 40
χρόνια σε αυτή τη χώρα οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, τους διαχωρίζω από
τους εκπαιδευτικούς, δεν θέλουν αξιολόγηση. Υπάρχει πλέον μια
κυβέρνηση η οποία προχωράει με την αξιολόγηση και νομίζω ότι η
κοινωνία το απαιτεί αυτό.

Ερωτηθείσα για το θέμα της ασφάλειας στα πανεπιστήμια

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Στο θέμα της ασφάλειας είναι σίγουρα ένα πολύ δύσκολο
ζήτημα και πολύ σύνθετο, εκεί πορευτήκαμε με τέσσερα βασικά
βήματα. Το πρώτο και το πιο σημαντικό κατά τη γνώμη μου ήταν το
άσυλο. Η αποκατάσταση του ασύλου στην πραγματική έννοια.
Θυμηθείτε την Πατησίων, πως ήταν μπροστά από την ΑΣΟΕ με πλανόδιους
πωλητές οι οποίοι μόλις ερχόταν η Αστυνομία μπαίνανε μέσα στο
πανεπιστήμιο. Άσυλο σου λέει. Τώρα όλα αυτά πάνε, πλέον ισχύει στο
πανεπιστήμιο μετά από νόμο που ψηφίσαμε το ’19, ότι ισχύει σε κάθε
δημόσιο χώρο. Μπορούν δηλαδή οι Αρχές να επεμβαίνουν όταν τελούνται
αξιόποινες πράξεις. Αυτό μας έδωσε τη δυνατότητα να βάλουμε τέλος σε
μια σειρά από καταλήψεις που χρόνιζαν δεκαετίες. Άρα το πρώτο και πιο
σημαντικό κατά τη γνώμη μου είναι το θέμα του ασύλου. Το
δεύτερο είναι ότι τα πανεπιστήμιά μας απέκτησαν επιτέλους σχέδιο
ασφαλείας που δεν είχαν. Το τρίτο είναι ότι ξεκίνησε η ελεγχόμενη
είσοδος στα πανεπιστήμια. Ξεκίνησε αυτό το πολύ δύσκολο έργο,
ξεκίνησε από τη Θεσσαλονίκη με κάποιες αντιδράσεις στην αρχή, εμείς
επιμείναμε και θα επιμένουμε για την υλοποίηση αυτού του μέτρου. Και το
τέταρτο είναι οι λεγόμενες ομάδες προστασίας πανεπιστημιακών
ιδρυμάτων. Αυτές είναι σε τρία πανεπιστήμια της χώρας, είναι στο
πανεπιστήμιο Αθηνών, είναι στο Πολυτεχνείο και είναι και στο
Αριστοτέλειο. Θα σας πω τι δεν εξηγήθηκε ίσως και εκεί υπήρχε ένα
επικοινωνιακό λάθος από τη μεριά μας. Βγήκαν κάποιοι και είπαν
«η κυβέρνηση κάνει πίσω, υπαναχωρεί». Το είπαν αυτό γιατί έκανε
περίπου ένα χρόνο περίπου να εφαρμοστεί το μέτρο. Έκανε ένα
χρόνο γιατί με βάση το νόμο έπρεπε να εκδοθεί προεδρικό
διάταγμα και για να εκδοθεί προεδρικό διάταγμα πρέπει να περάσει
από την κρίση του ΣτΕ. Αυτή η απόφαση βγήκε το καλοκαίρι που
μας πέρασε. Λίγες εβδομάδες μετά οι ομάδες αυτές υπό την επίβλεψη και
τον σχεδιασμό της ΕΛ.ΑΣ υπηρετούν με αποστολή κυρίως αποτρεπτική στα
πανεπιστήμιά μας.

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Σε κάτι που θα μπορούσαμε να είχαμε εστιάσει
περισσότερο και θέλουμε να εστιάσουμε στην επόμενη τετραετία
εάν και εφόσον ο ελληνικός λαός ανανεώσει την εμπιστοσύνη του
στην ΝΔ, είναι οι υψηλότερες αποδοχές στην εκπαίδευση. Το λεω
διότι έχουμε αυξήσει τις απαιτήσεις στο σχολείο και ήδη ο Πρωθυπουργός
έχει μιλήσει για υψηλότερες απολαβές στην εκπαίδευση.

ΔΗΜ: Μέσα στο ’23;

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δεν μπορώ να το απαντήσω αυτό, πάντως είναι σαφέστατα
προτεραιότητα της επόμενης τετραετίας. Αν η πρώτη τετραετία εστίασε
πάρα πολύ στις σημαντικές ελαφρύνσεις φόρων, στη δεύτερη τετραετία θα
εστιάσουμε στις καλύτερες απολαβές και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό
τομέα. Συνολικά στην εκπαίδευση.
Αναφορικά με την πλατφόρμα για την αντιμετώπιση του σχολικού
εκφοβισμού
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είναι ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί κάθε χώρα γιατί είναι
ένα παγκόσμιο φαινόμενο η έξαρση της βίας και όση περισσότερη βία
βλέπουμε στην κοινωνία να περιμένουμε και περισσότερη βία και στα
σχολεία γιατί τα σχολεία είναι καθρέφτης της κοινωνίας. Τι έχουμε κάνει
ήδη· έχουμε διπλασιάσει ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς
στα σχολεία. Από 1600 στους 3200. Έχουμε προβλέψει οριζόντιες
επιμορφώσεις για τα στελέχη εκπαίδευσης σε συνεργασία με
πανεπιστήμια της χώρας, με ειδικούς επιστήμονες για να τους
δώσουν τα εργαλεία που χρειάζονται οι εκπαιδευτικοί μας για να
αντιμετωπίσουν αυτά τα φαινόμενα. Τρίτον, έχουμε νομοθετήσει το
Σύμβουλο σχολικής ζωής που είναι το πρώτο σημείο αναφοράς για
ένα παιδί που θέλει κάτι να μοιραστεί κάτι που το προβληματίζει.
Τέταρτον, έχουμε εισάγει μαθήματα όπως η σεξουαλική αγωγή
όπως ο σεβασμός στον άλλο, ο σεβασμός στη διαφορετικότητα
μέσα στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα σκεπτόμενοι το
μέλλον. Γιατί από την παιδεία που θα δώσεις σήμερα στα νέα παιδιά, αν
τους μάθεις για παράδειγμα τι θα πει ασφαλές άγγιγμα που είναι τα όρια οι
αυριανοί 20αρηδες, 30ρηδες, 40αρηδες, 50αρηδες θα ξέρουν αυτά τα
όρια. Αυτό είναι το πρώτο κομμάτι και ερχόμαστε με ένα
νομοσχέδιο το οποίο εισάγεται στη Βουλή προσεχώς και στο οποίο
προβλέπουμε και άλλες πρόσθετες ρυθμίσεις όπως η δημιουργία
μια ηλεκτρονικής πλατφόρμας η οποία θα δίνει τη δυνατότητα για
καταγγελίες από μαθητές ακόμα και σε ανώνυμη βάση. Τις
καταγγελίες αυτές θα τις βλέπουν σε δύο επίπεδα, σε επίπεδο
διοίκησης σχολείου και διεύθυνσης εκπαίδευσης για να
διερευνώνται σε βάθος.

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχει σημασία ο ανώνυμος χαρακτήρας γιατί τα στοιχεία
δείχνουν ότι υπάρχουν παιδιά που θέλουν να μιλήσουν αλλά φοβούνται.
Φοβούνται ότι αν το κάνουν μπορεί να τύχουν θύμα εκφοβισμού για
παράδειγμα την επόμενη μέρα. Για αυτό θέλουμε να τους βοηθήσουμε στο
να σπάσει η σιωπή, να τους λύσουμε τα χέρια, να τους δώσουμε βήμα για
να μοιραστούν κάτι που τους απασχολεί.

Ερωτηθείσα αν υπάρχουν περιθώρια να συμφωνήσουν με το ΠΑΣΟΚ
ώστε να υπάρξει κυβέρνηση από την πρώτη Κυριακή

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο στόχος μας είναι η αυτοδυναμία. Αυτοδυναμία δεν
σημαίνει ότι κυβερνάμε μόνο με τη ΝΔ, δείτε τη σημερινή κυβέρνηση έχει
στελέχη τα οποία δεν προέρχονται από το χώρο της ΝΔ και αυτό είναι μια
γραμμή που έχει χαράξει ο Πρωθυπουργός για ανοιχτούς ορίζοντες, για το
κατά πόσο πολλές προσωπικότητες από διάφορους χώρους μπορούν να
συμβάλλουν σε αυτή την κεντρική προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση της
ΝΔ. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς και αυτό επιδιώκουμε, την
αυτοδυναμία. Επιδιώκουμε την αυτοδυναμία και για να μπορέσουμε
να συνεχίσουμε αυτές τις μεταρρυθμίσεις σε κάθε τομέα πολιτικής,
έχει γίνει εξαιρετικό έργο σε πάρα πολλούς τομείς, θέλουμε αυτές
οι μεταρρυθμίσεις να μπορέσουν να συνεχιστούν για να ριζώσουνε.
Χρειάζεται μια κρίσιμη 8ετία προκειμένου οι μεταρρυθμίσεις να ριζώσουν,
να γίνουν κτήμα και να αποδώσουν τους καρπούς και τα οφέλη στις
ελληνίδες και στους έλληνες.

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Αν ο ελληνικός λαός δεν μας θέλει αυτοδύναμους θα μας
το υποδείξει και θα μας υποδείξει ως θα μπορούσε να δημιουργηθεί κάποια
κυβέρνηση συνεργασίας αλλά ας περιμένουμε τον ελληνικό λαό να
αποφανθεί. Εμείς διεκδικούμε την αυτοδυναμία με την ηγεσία του
Κυρ.Μητσοτάκη προκειμένου και να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις
αλλά και να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που ακόμα θα
βλέπουμε το επόμενο διάστημα.

Ερωτηθείσα ποιος είναι ο εν δυνάμει κυβερνητικός εταίρος για τη
ΝΔ στην περίπτωση που δεν πάρει αυτοδυναμία

Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχει απαντήσει ήδη ο Πρωθυπουργός στο θέμα αυτό. Ας
αφήσουμε το λαό να τοποθετηθεί, είναι πολύ σημαντική η κρίση του λαού
και για αυτό και θέλουμε ο λαός να μας κρίνει για αυτά που έχουμε
κάνει, για τη συνέπεια λόγων και πράξεων. Η συνέπεια είναι ένα πολύ
σημαντικό στοιχείο για εμάς στη ΝΔ και το τηρούμε κατά γράμμα.

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ