Ροή Ειδήσεων​      Επικοινωνία      Τοπικά

Συν/ξη Ν. Κιουτσούκη (υπάλληλος Hellenic Train), στο Ρ/Σ Παραπολιτκά-Life News 102.9 FM, στην εκπομπή “Μπρά ντε φερ” με τους Δ. Τάκη και Χ. Κοραή

Ο υπάλληλος της Hellenic train, κος Νίκος Κιουτσούκης, μίλησε στον
Ρ/Σ Παραπολιτκά-Life News 102.9 FM, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με
τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Μεταξύ άλλων, τόνισε:

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Να πούμε συλλυπητήρια σε όλες τις οικογένειες.

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Υπάρχει ένα σύστημα το οποίο αγοράστηκε από
τον ΟΣΕ το 2000 για να τοποθετηθεί ως σύστημα ελέγχου κίνησης
των αμαξοστοιχιών και δεν έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα. Αυτό
γιατί σε κάθε διαγωνισμό που γίνεται και υπάρχει μειοδότηση στη
διαγωνιστική διαδικασία υπάρχει μια άλλη εταιρεία η οποία πάει και
προσβάλει στα δικαστήρια το διαγωνισμό και όλο αυτό το γαϊτανάκι.

ΔΗΜ: Δηλαδή 23 χρόνια λέτε ότι υπάρχουν αντιπαραθέσεις μεταξύ των
εταιρειών και δεν μπορεί το σύστημα να εγκατασταθεί;

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Υπάρχουν και πολλές αλλαγές στις εργολαβίες
προκειμένου να εγκατασταθεί το σύστημα αυτό. Πάρα πολλές αλλαγές
στην προκήρυξη της εργολαβίας δηλαδή εδώ έχουμε μια σύγκρουση
συμφερόντων που όλα αυτά τα χρόνια δεν επιτρέπει να έχουμε ένα
σιδηροδρομικό δίκτυο εφάμιλλο των ευρωπαϊκών κρατών.

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Το 2010 ήμουν πρόεδρος της Ομοσπονδίας των
Σιδηροδρομικών και κατέθεσα μαζί με τον τότε Γενικό Γραμματέα
μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου για τα σιδηροδρομικά έργα
που δεν ολοκληρώνονται και τα οποία κοστίζουν υπερδιπλάσια απ’ ότι
κοστίζουν στην υπόλοιπη Ευρώπη. Δυστυχώς εκείνος ο ογκώδης φάκελος
που καταθέσαμε, με στοιχεία, τότε στον αρμόδιο εισαγγελέα προφανώς
μπήκε στο αρχείο. Τα συμφέροντα όλοι τα γνωρίζουν, δεν είμαι εγώ

ΔΗΜ: Αυτό που διαβάζουμε μέχρι στιγμής είναι ότι πιθανότατα να υπήρξε
ανθρώπινο λάθος και να οδηγήθηκαν στα δύο τρένα στην ίδια γραμμή,
εσείς τι πιστεύετε ότι έχει συμβεί;

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Είναι το πιο πιθανό

ΔΗΜ: Ο μηχανοδηγός δεν έχει άλλα συστήματα να δει ότι έρχεται άλλο
τρένο ;

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Όχι δεν έχει άλλα συστήματα. Ο σταθμάρχης βλέπει
μόνο την είσοδο και την έξοδο της αμαξοστοιχίας και δεν έχει εικόνα για το
σύνολο του δικτύου γιατί αν είχε τοποθετηθεί το σύστημα που
αγοράστηκε το 2000 θα έβλεπε όλη τη διαδρομή του τρένου και θα
είχε δώσει εντολή στους μηχανοδηγούς να σταματήσουν. Στην
Ευρώπη υπάρχει κεντρικός έλεγχος και ενημερώνονται. Ο σιδηρόδρομος
είναι σίγουρα το ασφαλέστερο μέσο μετακίνησης, παρά το τραγικό
δυστύχημα είναι το ασφαλέστερο όμως αυτό που μέχρι σήμερα δεν
είχαμε ζήσει το ότι δηλαδή μέχρι σήμερα δεν είχαμε σοβαρά
ατυχήματα οφείλεται στον επαγγελματισμό των σιδηροδρομικών
και στην αυταπάρνηση με την οποία εργάζονται όλα αυτά τα χρόνια.
Ο ΟΣΕ έχει οργανόγραμμα του 2020 με, υποτίθεται, 2.100 υπαλλήλους και
υπηρετούν 750. Ενενήντα προσλήψεις πρέπει να γίνουν από το 2020 το
παλεύει η διοίκηση με τον ΑΣΕΠ και λόγω του ΑΣΕΠ δεν έχουν γίνει ακόμα.

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Εμείς ως εργαζόμενοι έχουμε ζητήσει πάμπολλες
φορές να μπει το GPS. Έχουν γίνει τεράστιες προσπάθειες για να γίνει η
τοποθέτηση αυτού του συστήματος αλλά δυστυχώς δεν έχει γίνει ακόμη.

ΔΗΜ: Άλλα μέσα που να ενημερώνουν ότι δύο τρένα βρίσκονται στην ίδια
γραμμή και πρέπει να κόψουν ταχύτητα ή να σταματήσουν δεν υπάρχουν;

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Δεν υπάρχουν, αν υπάρξει ανθρώπινο λάθος και
στείλει λανθασμένα ο σταθμάρχης το τρένο στην ίδια γραμμή δεν
υπάρχουν άλλα μέσα για να αποφευχθεί η σύγκρουση.

ΔΗΜ: Αυτό συμβαίνει παντού ή συμβαίνει μόνο σε εμάς;

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Έχουν συμβεί και σε άλλες χώρες της Ευρώπης
δυστυχήματα, τελευταία στην Γερμανία που έχει προηγμένα συστήματα
ασφαλείας. Το ανθρώπινο λάθος ποτέ δεν μπορεί να υποκατασταθεί από
ένα σύστημα όμως αν ο σταθμάρχης έχει πάντα το μυαλό του εκεί, αν δεν
είναι επιβαρυμένος λόγω της εργασίας του προφανώς κάτι τέτοιο θα
μπορούσε να αποφευχθεί ή τουλάχιστον θα έβλεπε στην οθόνη που
βρίσκονται τα τρένα, θα είχε καταλάβει το λάθος που είχε κάνει.

ΔΗΜ: Χθες το βράδυ ο εργαζόμενος που ήταν εκεί μπορούσε να το δει
στην οθόνη ότι δύο τρένα βρίσκονται στην ίδια γραμμή;

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Όχι. Εάν τελικά-που αυτό φαίνεται ότι έγινε- έκανε
λάθος ο σταθμάρχης στη διέξοδο που έδωσε στην επιβατική αμαξοστοιχία
μετά από εκεί δεν μπορεί να διορθωθεί τίποτα. Αν είχε εικόνα βεβαίως θα
μπορούσε να διορθωθεί, όμως δεν έχει εικόνα.

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Η ελληνική πολιτεία πρέπει να σκύψει πάνω σε
αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν με τους εργολάβους και να
δώσει λύση ακόμα και με απευθείας ανάθεση. Πρέπει να τελειώνει
αυτή η ιστορία, δεν μπορεί να πληρώνουμε οι έλληνες πολίτες
κάποια συμφέροντα που κρατάνε όμηρους την εκάστοτε κυβέρνηση
και τον εκάστοτε οργανισμό.

Ερωτηθείς αν λειτούργησε θετικά η είσοδος της Ιταλικής εταιρείας
στους ελληνικούς σιδηροδρόμους

Ν.ΚΙΟΥΤΣΟΥΚΗΣ: Δεν νομίζω ότι υπάρχει καμιά θετική εξέλιξη σε αυτή
τη διαδικασία γιατί έχουμε μια κρατική ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων που
αγόρασε μια ελληνική κρατική εταιρεία. Αλλαξε ο Μανολιός και έβαλε
τα ρούχα του αλλιώς. Δεν έχουμε δει να κάνει ένα φράγκο
επενδύσεις η Hellenic train όλα αυτά τα χρόνια που
δραστηριοποιείται στη χώρα μας, και το προσωπικό που
προσλαμβάνει είναι όσοι φεύγουν τόσοι μπαίνουν άρα δεν έχουμε
δει κάποια διαφορά. Τα τρένα τα οποία μας έφεραν είναι του ’93 αλλά
και τα δικά μας τρένα τα Intercity του ’93 είναι. Δεν έχει αλλάξει απολύτως
τίποτα, το μόνο που έχει αλλάξει είναι να παίρνει η κρατική εταιρεία,
ιδιωτική κατά εμάς στην Ελλάδα, να παίρνει 50 εκατομμύρια ευρώ το
χρόνο επιχορήγηση για να πραγματοποιεί τα δρομολόγια των άγονων
γραμμών.

Ροή Ειδήσεων

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ