Lamda Development: Το “στοίχημα” με την διαχείριση μαρίνων

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Σημαντικό “στοίχημα” αποτελεί για την διοίκηση της Lamda Development ο τομέας των μαρινών, στον οποίο “ποντάρει” πολλά, ως μια δραστηριότητα όχι μόνο συμπληρωματική με την ανάπτυξη που γίνεται στο ακίνητο του Ελληνικού, αλλά που θα μπορούσε να προσφέρει και σημαντικές υπεραξίες, όπως επίσης και επαναλαμβανόμενα και σημαντικά έσοδα και κέρδη. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ήδη λειτουργία την Μαρίνα του Φλοίσβου και ασφαλώς έχει υπό την διαχείρισή της και την μαρίνα του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, η οποία θα αναβαθμιστεί ακόμα περαιτέρω μετά την σταδιακή λειτουργία των υπό κατασκευή κτιρίων στην έκταση.

Πρόσφατα όμως εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο και η σύμβαση παραχώρησης κατασκευής κι εκμετάλλευσης της νέας μαρίνας στην Κέρκυρα. Ο όμιλος επικράτησε στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, μέσω της θυγατρικής Lamda Marinas Investments, η οποία προσέφερε το ποσό των 20 εκατ. ευρώ, για να αποκτήσει το δικαίωμα εκμετάλλευσης της νέας μαρίνας εντός του λιμανιού της Κέρκυρας για τα επόμενα 40 χρόνια. Παράλληλα, σχεδιάζεται κι επένδυση 20-25 εκατ. ευρώ, πέραν του ετήσιου μισθώματος που θα καταβάλλεται στο ΤΑΙΠΕΔ. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια σύγχρονη μαρίνα ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega-yachts), τομέας στον οποίο υστερεί συνολικά η Ελλάδα ως χώρα. Υπολογίζεται ότι θα προσφέρονται συνολικά 100 θέσεις ελλιμενισμού, σε μια περιοχή, όπως εκείνη του Ιονίου, όπου αφενός υπάρχει αυξημένη ζήτηση για θέσεις ελλιμενισμού σε μαρίνες και αφετέρου η χώρα μας δέχεται πίεση από αναδυόμενες γειτονικές ανταγωνιστικές αγορές. Ειδικά ως προς την Κέρκυρα, η νέα επένδυση αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά τον θαλάσσιο τουρισμό και να προσελκύσει επισκέπτες υψηλού επιπέδου.

Με τον τρόπο αυτό, η Lamda αρχίζει να δημιουργεί μια κρίσιμη “μαγιά” από μαρίνες, οι οποίες θα προσφέρουν πάνω από 700 θέσεις ελλιμενισμού, με τις πιο σύγχρονες υποδομές. Συγκεκριμένα, εκτός από τις 100 θέσεις στην Κέρκυρα, η μαρίνα στον Άγιο Κοσμά προσφέρει πάνω από 300 θέσεις, ενώ και η μαρίνα του Φλοίσβου προσφέρει σήμερα 310 θέσεις ελλιμενισμού και 27 καταστήματα.
Μάλιστα, η διοίκηση της εισηγμένης δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να ακολουθηθεί ένα μοντέλο ανάλογο με εκείνο της Lamda Malls. Δηλαδή, μία από τις επιλογές που εξετάζονται για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου των μαρίνων, είναι η ανάδειξη της Lamda Marinas Investments σε έναν πιο κεντρικό ρόλο εντός του ομίλου, συγκεντρώνοντας όλα τα περιουσιακά στοιχεία, που σχετίζονται με την εκμετάλλευση κι αξιοποίηση του συγκεκριμένου τομέα. Στη συνέχεια κι εφόσον οι συνθήκες κριθούν ευνοϊκές, είναι πιθανή η είσοδος της εν λόγω θυγατρικής εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθηνών, όπως είναι και η μέχρι σήμερα πρόθεση για την Lamda Malls, ανεξάρτητα από το αν αυτήν την περίοδο, το σχέδιο για δημόσια εγγραφή των μετοχών της στο ΧΑ έχει μπει στον “πάγο”, λόγω των υψηλών discounts που ζητούνται από τους θεσμικούς επενδυτές, προκειμένου να συμμετάσχουν στην σχετική διαδικασία αύξησης κεφαλαίου κι έκδοσης νέων μετοχών.

Σε πρόσφατη χρηματιστηριακή ανάλυση της Axia Investments, προβλέπονται έσοδα ύψους 31,1 εκατ. ευρώ από τον τομέα των μαρινών για την χρήση του 2024. Ωστόσο, το μέγεθος αυτό θα βαίνει αυξανόμενο, φτάνοντας τα 36,4 εκατ. ευρώ το 2028. Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη EBITDA προβλέπεται να αυξηθούν από τα 18,7 εκατ. ευρώ φέτος, σε 21,8 ευρώ έως το 2028.

ΠΗΓΗ: capital.gr

  • All
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ