Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, κος Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά στην εκπομπή με τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή.

Μεταξύ άλλων, επεσήμανε:  

Με αφορμή την αυριανή 24ωρη πιλοτική λειτουργία του μετρό, του τραμ και 19 γραμμών λεωφορείων

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ο ΗΣΑΠ δεν θα λειτουργήσει αύριο, είναι το Μετρό, το τραμ και 19 γραμμές λεωφορείων. Γραμμές λεωφορείων σε διάφορα σημεία της πόλης, υπάρχει τη γραμμή 040 που κάνει τη διαδρομή Πειραιάς-Σύνταγμα, υπάρχουν γραμμές οι οποίες αφορούν την παραλιακή και την Βουλιαγμένης, υπάρχουν γραμμές του αεροδρομίου. Αυτό το κάνουμε γιατί υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με τα θανατηφόρα τροχαία στη χώρα μας, τεράστιο πρόβλημα, είμαστε τρίτοι από το τέλος σε ολόκληρη την Ευρώπη και ειδικά τις μεταμεσονύκτιες ώρες του Σαββατοκύριακου έχουμε μια εκτόξευση στα  θανατηφόρα τροχαία άρα ένα από τα μέτρα τα οποία θέλαμε να λάβουμε είναι να δώσουμε εναλλακτική στους νέους ανθρώπους στους οποίους δυστυχώς η κύρια αιτία θανάτων στους νέους κάτω των 29 ετών είναι τα τροχαία και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες χειροτερεύουν πολύ τα νούμερα. Ένα από τα μέτρα τα οποία θέλαμε να λάβουμε, μαζί με την ψήφιση του ΚΟΚ, μαζί με τις κάμερες, μαζί με όλα τα υπόλοιπα είναι και μια εναλλακτική για να γυρίσουν με ασφάλεια στο σπίτι.

Ερωτηθείς από τι εξαρτάται η μονιμοποίηση του μέτρου

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Κάθε μέρα δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει, μιλάμε για κάθε Σάββατο. Είναι αυτονόητο ότι πριν πας σε μια θεσμοθέτηση, σε μια σταθεροποίηση ενός μέτρου πρέπει να δοκιμάσεις τις δυνάμεις σου προφανώς με σχεδιασμό, προφανώς έχοντας και τους εργαζομένους στο πλευρό σου τους οποίους θέλω να ευχαριστήσω γιατί βάζουνε πλάτη σε αυτό το μέτρο. Άρα θα δούμε το Σάββατο αυτό πως θα λειτουργήσει η Αθηναϊκή κοινωνία σε αυτό το μέτρο.    

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Θα πρέπει να δούμε τα θέματα συντήρησης, θα πρέπει να δούμε τα θέματα των ηλεκτρονικών συστημάτων σε 24ωρα πρωτόκολλα αυτά είναι πράγματα τα οποία τα έχουμε δει και τα δύο προηγούμενα Σάββατα σε δοκιμαστικές λειτουργίες χωρίς επιβάτες όπου λειτούργησε το μετρό και είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι θα πάνε καλά τα πράγματα. Αν πάνε καλά τα πράγματα το Σεπτέμβριο θα μπορέσουμε να ξεκινήσουμε κάθε Σάββατο στην Αθήνα.

Για τον ΗΣΑΠ

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ο ΗΣΑΠ εξαιρείται γιατί οι συρμοί του είναι από το 1983, μιλάμε για σχεδόν μουσειακά αντικείμενα. Γίνεται μια πολύ μεγάλη προσπάθεια να τα ανακαινίσουμε. Σε ένα εργοστάσιο στο Βόλο αυτή τη στιγμή ανακαινίζονται πλήρως 14 συρμοί του ΗΣΑΠ και με μηχανολογικό εξοπλισμό, αλλάζουν όλα δηλαδή γίνονται σαν καινούργια τρένα εντελώς. Από τις αρχές του ’26 κάθε μήνα θα έρχεται ένας νέος συρμός. 

Σχετικά με την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η ανανέωση του στόλου των λεωφορείων έχει ξεπεράσει το 1/3, μέχρι τέλος του ’25 θα έχουμε περίπου 1.000 λεωφορεία στην Αθήνα και αντίστοιχη αναλογία στη Θεσσαλονίκη. Έχει ανανεωθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό ο στόλος, θα συνεχίσουμε μέχρι την πλήρη ανανέωσή του. Προφανώς ταυτόχρονα αποσύρουμε, δεν είναι 1 προς 1 διότι θέλουμε να βελτιώσουμε και τη συχνότητα των δρομολογίων. 

Για τον προαστιακό

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ο προαστιακός νοσεί βαθιά, είναι σε μια πάρα πολύ κακή κατάσταση και τα τρένα και οι σταθμοί για αυτό και σύντομα μετά το νέο νομοσχέδιο θα βγάλουμε ένα διαγωνισμό για να μπορέσουμε να ανακαινίσουμε αισθητικά αλλά και τεχνικά τις στάσεις του προαστιακού, και συμφωνήσαμε με τους Ιταλούς στη διάσκεψη που έγινε μεταξύ του κ. Μητσοτάκη και της κας Μελόνι ότι θα βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη οι Ιταλοί, θα δώσουν από το δικό τους ταμείο 300 εκατομμύρια υπεραστικά και προαστιακά τρένα. 15 για  την ακρίβεια άρα έρχονται και νέα προαστιακά τρένα και όσο θα έρχονται τα νέα τρένα θα μπορούμε να ανακαινίσουμε και τα παλαιότερα ώστε στο τέλος της διαδρομής αυτής,  το 2027 να αυξήσουμε τα δρομολόγια να δώσουμε μια καλύτερη υπηρεσία στον κόσμο.

Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τα τρένα   

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ένα από τα μέτρα που προβλέπει το νομοσχέδιο είναι το σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού το οποίο είναι μια σοβαρή δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή συμβάντων αλλά είναι και ένα εργαλείο στα χέρια του επιβάτη τρένου για να βλέπει την πραγματική θέση των τρένων σε πραγματικό χρόνο και να έχει ακριβή ενημέρωση ανά πάσα στιγμή.

Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ασφάλεια στα τρένα υπάρχει όταν τηρούνται ευλαβικά όλοι οι κανόνες. Οι κανόνες είναι ότι προχωρούν τα συστήματα ασφαλείας που μας λέει η Ευρώπη, ETCS τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση.  Το καλοκαίρι του 2026 από έξω από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη ολόκληρη η γραμμή θα έχει τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση και ETCS, όχι το ’27.  Προσθέτουμε μια ακόμα ανθρώπινη δικλείδα ασφαλείας που λέγεται προϊστάμενος αμαξοστοιχίας. Αυτός ο άνθρωπος θα έχει εκπαίδευση και μηχανοδηγού και σταθμάρχη, θα έχει την ευθύνη της τήρησης των κανόνων ενός δρομολογίου άρα και εκείνος θα μπορεί να επιβάλλει ποινές, θα μπορεί να επεμβαίνει ακόμα και να ακινητοποιεί την αμαξοστοιχία. Δημιουργείται ενιαίο κέντρο εποπτείας, αυτό το κέντρο θα έχει αποκλειστική αρμοδιότητα να παρακολουθεί μέσω των νέων συστημάτων να παρακολουθεί την πορεία των τρένων πανελλαδικά και θα έχει τη δυνατότητα όταν παραβιάζονται οι κανόνες να προλαμβάνει ώστε να λειτουργεί ως μια επιπλέον δικλείδα ασφαλείας.

  • All
  • ΚΟΙΝΩΝΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΤΟΠΙΚΑ
  • ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ