Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, κος Κώστας Κυρανάκης,
μίλησε στο Ρ/Σ Παραπολιτικά 90.1 fm στην εκπομπή «Μπρα ντε
φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Μεταξύ άλλων, τόνισε:
Αναφορικά με το νομοσχέδιο για τον σιδηρόδρομο
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Το νομοσχέδιο έχει έρθει ήδη, είναι στις επιτροπές,
χθες είχαμε την ακρόαση των φορέων, είχαμε εργαζομένους, είχαμε
και συγγενείς θυμάτων της τραγωδίας των Τεμπών, είχαμε
συγκοινωνιολόγους και έγινε μια εκτενή διαβούλευση και την
Πέμπτη μπαίνει στην Ολομέλεια για συζήτηση. Διαπίστωσα ότι στην
αντιπολίτευση δεν έχουν καταλάβει απολύτως τίποτα σε σχέση με
την τραγωδία και τα αίτιά της. Υπάρχει μια διάθεση για συνεχές
χάιδεμα των δημοσίων υπαλλήλων. Δεν θέλει η Αριστερά να μπούνε
κάμερες στα σταθμαρχεία δηλαδή να έχουμε ένα μέσο απόδειξης και ένα
μέσο διαπίστωσης ότι όντως ένας σταθμάρχης είναι εντός σταθμαρχείου να
κάνει τη δουλειά του αυτό είναι κάτι που δεν το θέλει η αντιπολίτευση, το
κατήγγειλε. Και εννοούμε ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, η Νέα Αριστερά με το
σκεπτικό ότι πρέπει οπωσδήποτε να χαϊδέψουν τα συνδικαλιστικά
συμφέροντα.
Ερωτηθείς αν έχουν πάρει την έγκριση προστασίας προσωπικών
δεδομένων για την τοποθέτηση καμερών
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Εμείς θα κοινοποιήσουμε τις ρυθμίσεις οι οποίες
ψηφίζονται στην Αρχή Προστασίας, δεν υπάρχει όμως κανένα δίλλημα ότι
διακυβεύονται ανθρώπινες ζωές διότι όταν έχουμε ανθρώπους της πρώτης
γραμμής οι οποίοι στην πλειοψηφία κάνουν καλά την δουλειά τους όμως
κάποιες εξαιρέσεις όπως αποδείχθηκε ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους
και πρέπει από τις πράξεις ή τις παραλείψεις του καθενός ο τελικός σκοπός
να επιτυγχάνεται. Ο τελικός σκοπός είναι η προστασία της ανθρώπινης
ζωής, αυτός ο σκοπός υπερτερεί κάποιας άλλης προστασίας δεδομένων τα
οποία δεν παράγονται σε αυτό το πόστο. Δεύτερον ήταν απέναντι στις
απολύσεις και ερωτώ αν κάποιος ξαναβάλει ένα τρένο στη λάθος γραμμή
δεν πρέπει να απολυθεί; Πρέπει να παραμείνει εκεί επειδή φοβάται η
αντιπολίτευση πως θα αντιδράσουν συγκεκριμένα συνδικαλιστικά
σωματεία; Η αυστηρότητα πρέπει να επανέλθει σε ένα χώρο ο οποίος
πρέπει να έχει πρωτόκολλα αντίστοιχα με την αεροπορία. Πρέπει να
έχει πρωτόκολλα τα οποία να εκπέμπουν σεβασμό, κύρος,
οργάνωση, τάξη. Αυτό πρέπει να εκπέμπει ο σιδηρόδρομος και όχι
αυτή τη χαλαρότητα την οποία ακούσαμε στους διαλόγους της
ντροπής.
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Εντός του Ιουλίου θα είναι έτοιμο το σύστημα
ακριβούς γεωεντοπισμού. Είναι πολύ πιο ακριβής από την εφαρμογή
των αεροπλάνων γιατί έχει ακρίβεια εκατοστών, δεν είναι δορυφορικό
σήμα, είναι διορθωμένο σήμα από επίγειους σταθμούς για να μπορείς να
βλέπεις αν ένα τρένο κινείται στην γραμμή ανόδου ή στην γραμμή
καθόδου. … Η αξιολόγηση μέσου αυτού του συστήματος όλου του
προσωπικού θα γίνεται με ζωντανά δεδομένα και όχι δειγματοληπτικά όπως
γίνεται σήμερα.
Ερωτηθείς αν είναι εντός πλαισίου οι δεσμεύσεις του ότι μέχρι το
τέλος του 2026 θα έχουμε ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Ναι στο Αθήνα -Θεσσαλονίκη τα έργα προχωρούν
κανονικά στη Θεσσαλία έχουν συμβασιοποιηθεί από τον Απρίλιο και
μάλιστα μέσα στον Ιούλιο θα πάμε για την πρώτη αυτοψία. Η ενημέρωση
που έχουμε είναι ότι τα έργα κινούνται κανονικά εντός
χρονοδιαγράμματος άρα το Φθινόπωρο του ’26 θα έχουμε σε όλη τη
γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη τα ευρωπαϊκά συστήματα κίνησης.
Για τα νέα τρένα
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Έχουμε υπογράψει μια συμφωνία με τους Ιταλούς και
περιμένουμε εντός του καλοκαιριού να γίνει η παραγγελία από τον
προμηθευτή που θα επιλέξει ο επενδυτής δηλαδή η ιταλική εταιρεία
της Hellenic train. Μόλις γίνει η παραγγελία θα αναφέρεται και στο
χρονοδιάγραμμα, εμείς έχουμε θέσει ως στόχο το ’27 και νομίζω ότι
θα το πετύχουμε. Μιλάμε για καινούργιας κατασκευής τρένα, με τα
συστήματα που πρέπει να αναβαθμιστεί επιτέλους η εμπειρία του
επιβάτη η οποία αυτή τη στιγμή δεν είναι σε καλό επίπεδο ούτε στα
προαστιακά ούτε στα υπεραστικά.
Για τον ΗΣΑΠ
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Τα περισσότερα τρένα είναι συρμοί του 1980, σήμερα
γίνεται σε ένα εργοστάσιο στο Βόλο μια ανακαίνιση 14 συρμών του
ΗΣΑΠ πλήρης και σε μηχανολογικό εξοπλισμό και με κλιματισμό και
με θέσεις ΑΜΕΑ. Άρα από τον Φεβρουάριο του ’26 και κάθε μήνα θα
φέρνει το εργοστάσιο αυτό έναν καινούργιο συρμό στον ΗΣΑΠ και
φυσικά θα κάνουμε εργασίες ανακαίνισης όπου χρειάζεται και
στους σταθμούς του ΗΣΑΠ.
Για την γραμμή Αλεξανδρούπολη -Ορμένιο
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Εξασφαλίσαμε μια πολύ σημαντική χρηματοδότηση από
την ευρωπαϊκή επιτροπή για την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη
-Ορμένιο για να μπορέσει αυτός ο διάδρομος μεταξύ Αλεξανδρούπολης και
ανατολικής Ευρώπης να αποτελέσει εναλλακτική στον Βόσπορο. Είναι
μεγάλης στρατηγικής σημασίας έργο για το οποίο εξασφαλίστηκε
χρηματοδότηση και τα έργα θα προχωρήσουν.
Ερωτηθείς πότε θα είναι ασφαλή 100% τα τρένα
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Η πρώτη μου προτεραιότητα από τότε που ανέλαβα
ήταν να εξαφανίσουμε το σενάριο σύγκρουσή τρένων, και το
σύστημα ακριβούς γεωεντοπισμού αυτό το σκοπό εξυπηρετεί. Θα
δείτε την παρουσίαση τέλος Ιουλίου, θα δώσουμε το χρονοδιάγραμμα
εγκατάστασης του εξοπλισμού σε όλα τα τρένα το οποίο θα είναι άμεσο και
νομίζω ότι έτσι δίνουμε μια πολύ σοβαρή δικλείδα ασφαλείας. Όμως
ασφάλεια στα τρένα δεν είναι μόνο αυτό, ασφάλεια είναι και οι ισόπεδες
διαβάσεις τις οποίες πρέπει να αναβαθμίσουμε, ασφάλεια είναι να μπορείς
να τηρείς τα όρια ταχύτητας κατά μήκος του δικτύου, ασφάλεια είναι μια
σειρά από πράγματα που αφορούν τις περιτοιχίσεις γύρω από
καταυλισμούς που έχουμε πάρα πολλές κλοπές, βανδαλισμούς ακόμα και
πετροβολισμούς και για όλα αυτά έχουμε δρομολογήσει ενέργειες και μέχρι
τέλος του ’25 και αρχές του ‘26 θα δείτε πολύ μεγάλη διαφορά.
Σχετικά με την 24ωρη λειτουργία του μετρό τα Σάββατα
Κ.ΚΥΡΑΝΑΚΗΣ: Από το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου ξεκινάμε κανονικά
την 24ωρη βάρδια του μετρό κάθε Σάββατο.









